[:] Suomen Ensimmäinen Lääkehampun Viljelyprojekti [:]

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tervehdys,

tästä on ollut aikaisemmin keskustelua tällä forumilla:

Lääkekannabiksen käyttäjien auttamisketju
--
www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=40213

Budisossu tai Suomen Vihreä Lääkekomissio??
--
www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=38872

Olen nyt päättänyt perustaa omaan asuntooni tällaisen tuotantolaitoksen. Kyse on ensisijaisesti jalostusprojektista, mutta saatu kukintoa lahjoitetaan sairaille ihmisille lääkkeeksi. Tällä hetkellä siemeniä on ainoastaan HampunKasvattajienKillan siemenpankin autoflowereita, jotka vaativat lisää jatkojalostusta, koska on kyse F1-sukupolvesta, joten nyt aion myöskin sisällä tehdä Siemenpankille vastaavanlaisen projektin: missä keskitytään AF-geenin sijasta ainoastaan hampun lääkinnällisiin ominaisuuksiin.

Olemme saaneet "luvan" tähän projektiin yhteydemme avulla Kiltojen kautta, saaneet siis tiedon, että tällainen projekti voidaan toteuttaa myös virallisesti: tästä aion siis myös ottaa yhteyttä työvoimatoimistoon ja tästä tulee viralliset paperit, onhan se tärkeää tiedettä jalostaa kasveja, varsinkin kun on kyse näin tärkeästä lääkekasvista niin siksi myös virallinen lupa tähän projektiin hankitaan. Tässä kuitenkin kestää vielä ehkä jopa muutamia kuukausia, tiedon liikkuminen näitä yhteyksiä pitkin on suhteellisen hidasta, koska on tärkeää suojata Killoissa toimivat ihmiset ja yhteytemme, niin näitä ei voida hoitaa esim. puhelimella vaan ihan perinteisin keinoin niin monen ihmisen välityksellä, että alkuperäinen tietolähde on hyvin suojattu. Heti kun saan tiedon tätä kautta, että asiat on valmisteltu tätä varten, niin teen itse ilmoituksen tästä viranomaisille ja tästä tulee Suomen ensimmäinen lääkehamppuviljelmä. Tästä on myös odotettavissa jonkinlaista mediamyllytystä, joten on myös siksi tärkeää odottaa, että saamme tiedon yhteyksiämme pitkin, että koska voimme aloittaa tämän projektin. Siksipä juuri ainoastaan minä pidän yhteyttä internettiin Kiltojen puolesta, jos minut heitetään putkaan ja koneeni tutkitaan niin ketään muu ei "kärähdä" ja kuitenkin koko Kiltajärjestelmällä on yhteys nettiin kauttani: Killat eivät toimi netissä, vaan ihmisten välityksellä ja MerkkPelin avulla, joten on käytännössä mahdotonta saada Kiltojen sisäpiiriä selville kenenkään: minulla on täysi luottamus jokaiseen Neuvoston jäseneen ja myös muuta jäsenet jakavat tämän tunteen.

Nyt olisi tarkoitus ihan heti äänestää lajikkeita, mitä alan kasvattamaan täällä. Ensisijaisesti haluan kuulla lääkekäyttäjien mielipiteitä eri lajikkeista, mutta myöskin kuulopuheita saa jakaa. Itse olen valinnut jo kaksi lajiketta tähän projektiin, jotka ovat Jack Herer ja Black Domina.

Black Domina
--
www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=15684

Jack Herer
--
www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=18243

Valitsen itse lopulta kaikkien lajikkeiden joukosta parhaimmat, lajikkeita mahtuu tänne kuitenkin vaikka toista sataa, ei se siitä ole kyse. On tärkeää joka sadossa suorittaa jonkinlainen karsinta geenipoolin "puhtaana" pysymisen kannalta, eli käytännössä heikot yksilöt karsitaan. Lopullisena tarkoituksena olisi siis tehdä jatkojalostusta myös lääkelajikkeiden osalta eli saada esim. Jack Hereristä ja Black Dominasta ulkona kasvava kasvi. Tämä onnistuu helposti esim. LR x Jack Herer risteytyksellä, mutta kun ne risteyttää HKK:n siemenpankin superautoflowereiden kanssa niin kyseessä olisi erityisesti Suomen oloihin suunniteltu lääkehamppu.

Selostan nyt hieman tämän superautoflower-kannan synnystä enemmän, eli viime talvena jätin tänne forumeille ilmoituksen ja otin yhteyttä moniin ihmisiin, ketkä lahjoittivat noin kolmekymmentä eri lajiketta tähän projektiin, siemeniä oli omassa asunnossani kasvamassa noin pari tuhatta. Sekoitin kaikki nämä lajikkeet keskenään, tarkoituksena oli luoda random geenikanta, jossa vain vahvat selviävät eikä anneta ollenkaan huomiota kasvin lajikkeelle, kuten yleensä. Yhdelle kasville oli siis noin desin verran juuritilaa ja ikkunoista tulevan auringonvalon lisäksi yksi 15w esli valaisi noin kahtasataa kasvia, joten todella moni kuoli kilpaillessaan juuritilasta ja valosta. Vain noin 10% siemenistä selvisi ulos asti ja teki satoa, joten tämä kanta on todella superselviytymiskykyinen. Siemenet tulivat valmiiksi jo puolessavälissä kesää, joten jos olisin tiennyt kesän jatkuvan näin pitkään niin olisin voinut tehdä F2-sukupolven jo tänä kesänä ulkona suoraan, siemenet kasvista suoraan maahan jossa se kasvoi.

Eräässä vaiheessa oli epäselvää, että aiheuttaako yhteydenottomme poliisiin minulle kotietsinnät vai saammeko pitävän yhteyden maamme tärkeimmän ammatin harjoittajiin, poliisit kuitenkin kulkevat henkensä vaarantaen joka päivä ja yö kaduilla: turvaten näin meille kaikille rauhallisen ja väkivallattoman elämän, kantaen itse väkivallan taakka ja kestäen väkivallan uhan. En voinut heti aloittaa samanlaista mittavaa kasvatusta kodissani, mitä tapahtui kun perustimme siemenpankin. Tämä oli riski, mikä piti ottaa saadaksemme siemenpankin käyntiin ja kyllä se kannatti. Nyt taas kun meillä on yhteys olemassa, eräs jyväskyläläinen ihminen on myös saanut työkkäristä viralliset paperit kasvattaa hamppua, ehkä tämäkin liittyy jotenkin Kiltaan, emme suoranaisesta ole työkkäriin ottaneet yhteyttä, mutta ketä tahansa voi liittyä Kiltaan, joten on vaikeaa arvioida kuinka pitkälle olemme edistyneet.

Laitoin kuitenkin muutamia näistä saaduista superAF-siemenistä multaan, ne ovat kasvaneet aika hitaasti johtuen ehkä kovasta kilpailusta muiden kasvien välillä, mutta jo nyt on nähtävissä hieman eroja kasvien välillä: pienemmät muistuttavat kasvutavaltaan sativaa ja isommat indicaa.

Tässä on kuvia Jack Herer x Low Rydereistä, näistä selvisi nämä kaksi lähes kahdestakymmenestä siemenestä. Nämä ovat kasvaneet koko ikänsä sisällä, noin vuoden vanhoja ovat myöskin ja ovat myös olleet kaksi kertaa ikkunalaudalla jos olisivat alkaneet kukkimaan, joten omaavat todella heikon AF-geenin. Tämä viittaa siihen, että Jack Hererin geenit ovat vahvoja näissä kasveissa, mutta koska ne kuitenkin ovat risteytetty Low Ryderiin niin ne kantavat AF-geeniä vaikka eivät ala kukkimaan nopeasti joten näistä saatavat siemenet tulevat olemaan todella hyviä ehdokkaita, mitä risteyttää Killan siemenpankin superAF-kantaan:

http://i293.photobucket.com/albums/mm60 ... 007005.jpg

http://i293.photobucket.com/albums/mm60 ... 007004.jpg

Tässä on myöskin muutamia jo istuttamiani HKK:n siemenpankin F1-siemeniä:

http://i293.photobucket.com/albums/mm60 ... 007009.jpg

http://i293.photobucket.com/albums/mm60 ... 007007.jpg

http://i293.photobucket.com/albums/mm60 ... 007006.jpg

http://i293.photobucket.com/albums/mm60 ... 007008.jpg

Täältä pääset HKK:n aiheeseen:

www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=39010

On vielä myös aikaa ruveta Sinun itse jatkojalostamaan tätä AF-geeniperimää, voit lukea siitä lisää täällä:

www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=41849

Kommentit (4)

Vierailija

Hamppu on kasvi, se ei kasva labrassa, vaan maassa. Se ei tarvitse sähköä toimiakseen, se tarvitsee aurinko ja vettä. Jokaisella on oikeus käyttää luonnon antimia, jotkut vaan yrittää luoda illuusion, että meidän pitäisi palvella koneita kuten matrixissa. Haluatko elää niin, kysynpä vain?

Sinä olet saanut kaiken, mitä sinulla on, luonnosta. Ruumiisi, ruokaa ja vaatteita, tietokoneenkin vielä. Mietippäs hetki, mitä olet antanut takaisin? Vai oletko antanut, oletko vaan ottanut ja käyttäytynyt kuin eläin; et kuin ihminen. Ihmisellä on moraali, sydän sanoo mikä on oikein tai väärin. Onko mielestäsi oikein kaataa satavuotias puu, sitten myrkkyjen kanssa tehdä se valkoiseksi ja pyyhkiä sillä perse? Onko se viesti, minkä haluat antaa Luojallesi?

Uusimmat

Suosituimmat