Miksi jumbojetissä tarkenee?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lentokoneet lentää n. -50 asteen pakkasessa. Kentälläkin voi olla -30 astetta esim Lapissa.

Nykykoneissa lämmitystehoa riittää, ja matkustajatkin generoivat paljon watteja, samoin aurinko -pilvien yläpuolella kun ollaan-, mutta kun koneet seisoo pitkiä aikoja koneet sammuksissa terminaaleissa, niin kiinnostaisi tietää että mitä on lentokoneen eristeet.

Mitä ainetta ja kuinka paksusti. Mikä k ja mikä hinta ?

Tarvisin samaa ainetta pakettiauton eristämiseen.

Kommentit (3)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Valistunut arvaus, että polyuretaania se. Sillä on suhteellisen hyvä puristuslujuuskin, joten toimii myös rakenteiden tukena. Polyuretaani on hyvä lämmöneriste, tosin aerogeeli on kertaluokkia parempi ja huomattavasti kalliimpi.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Volitans
Valistunut arvaus, että polyuretaania se. Sillä on suhteellisen hyvä puristuslujuuskin, joten toimii myös rakenteiden tukena. Polyuretaani on hyvä lämmöneriste, tosin aerogeeli on kertaluokkia parempi ja huomattavasti kalliimpi.



Ei, paloturvallisuussyistä. Yleisimmin käytetään Mylarilla vuorattua lasivillaa:

http://www.fire.tc.faa.gov/pdf/insulate.pdf

Materiaalin täytyy toimia sekä lämpö- ääni-, että paloeristeenä.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Lektu-Elli
mutta kun koneet seisoo pitkiä aikoja koneet sammuksissa terminaaleissa, niin kiinnostaisi tietää että mitä on lentokoneen eristeet.



Terminaalissa kun seisotaan, niin kone on kiinni joko sähköverkossa tai paikalle kärrätyssä helvetinmoisessa generaattorissa.

Uusimmat

Suosituimmat