Hanki diesel ja olet kusessa !

Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Tuhan ... 23423.html

Jokasyksyinen ilmiö ! Olen vaikka kuinka monet kerrat ihmetellyt näitä nokivasaran hankkijoita, meikäoloissa talvella sillä saa vain hankaluuksia,bensa-asemat eivät koskaan pysy nopeiden säänmuutosten perässä ja tankataan kesälaatua ja siellähän seissään tienposkessa,viime päivinä kokonainen autoarmaada ! Eihän se enää ole taloudellinenkaan, diesel maksaa saman kuin bensa ja vero päälle,kohta maksaa enemmän,kun tulee paljon dieseleitä ja löpöä on vähän. Suurimmissa automaissa, USA:ssa ja Japanissa ei juuri näe dieseleitä henkilöautoissa,miksihän? Taas naurettava eurooppalainen hullutus . No, siellähän työntelevät dieseleitään pakkasessa ! Ja pirtua on nyt suunnitelmissa E10 jälkeen lanseerata E15 ja tavoite on E20 eli 20% spriitä,silloin joutuu uusimaan 75% autokantaa, köyhät kyykkyyn ! Ennustan myös talviongelmia pirtuautoilla.

Sivut

Kommentit (704)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

fiksummat kuulemma heittelee sekä diesel100:sta tankkiin syksyn ja talven vaihtuessa, että vaihtavat dieselsuodattimen ja selviävät ilman näitä ongelmie. täällä Siperiassa dieselin käynnistäminen ilman johtoa on enemmänkin se ongelma, ei se, että diesel jäisi käynnistymisensä jälkeen tienposkeen.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

On se kumma, ettei minua ole koskaan diesel jättänyt tienposkeen, vaikka minun karmani on todella huono. Ei ole koskaan tarvinnut hinata eikä työnnellä, eikä tota automaattia voi hinaamalla käynnistääkään. Jos jokin asia voi mennä huonosti, niin minun kohdallani se yleensä menee. Mulla on tää nykyinen dieseli ollut jotain 6 vuotta. Tätä ennen oli muutama bensa-auto ja niitä ennen jostain vuodesta 1985 vuoteen 1992 oli dieseli, enkä koskaan ole joutunut vaikeuksiin dieselin kanssa. Kun dieseli on kunnossa, niin se lähtee vielä 20 asteen pakkasesta ilman lohkolämppäriä. Ennenwanhaan se piti käynnistää kaasu pohjassa, mutta nykyisin sillä ei tiettävästi ole mitään merkitystä.

Vierailija

Asia on poliittinen huijjaus liittyen vihervasemmoston agendaan, jolla autoteollisuus kaapataan kuten trabant http://www.youtube.com/watch?v=rrIH8oE1hzA kaudella se oli kommunistuien käsikassara. Öljyn tuotanto ei kykene vastaamaan kysyntään ja hinnat nousevat. Tähän sitten tarjotaan biotuotantoa jolla romutetaan elintarviketuotannon riittävyys ja seuraava askel on levokttomuuksia seuraava diktatuuri. Pikkudieselit ei sovi suomen ilmastoon.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Bensakoneella käännät vain starttia !

Eikä moottorinlämmintäkään uudella autolla etelän pakkasissa ainakaan - 30 C asti ole koskaan tarvinnut, kun öljy on oikea 5W30 ja akku kunnossa,kuten uudessa on !

Diesel on merkillinen harharetki, kehittäjänsä Rudol Dieselkin vaipui niin epätoivoon, että hyppäsi Kanaalin lautalta sumuiseen mereen . Nyt kun on bensan suoraruiskutus, ei enää ole kaasariongelmiakaan,paitsi tietenkin osassa Suomen maailman vanhinta autokantaa,täällähän auto menee perintökaluna isältä pojalle ja pojanpojalle kuin Laihian Maamiesseuran yhteinen kortonki !

V.A.Littaa
Seuraa 
Viestejä873
Liittynyt1.4.2008

Ertsu on tankannut asemalta jossa on ollut talvilaatua. Ei se muusta ole kyse. Kesälaadussa parafiiniset hiilivedyt alkaa kiteytyä pakkasessa ja suodattimet vetää koneessa tukkoon ja sitten se peli sammuu.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
V.A.Littaa
Ertsu on tankannut asemalta jossa on ollut talvilaatua. Ei se muusta ole kyse. Kesälaadussa parafiiniset hiilivedyt alkaa kiteytyä pakkasessa ja suodattimet vetää koneessa tukkoon ja sitten se peli sammuu.

Tankkaan yleensä tuossa samalla asemalla kesät talvet. Ne vaihtaa sitä laatuaan vuodenajan mukaan. Ainakin tarratiedotteessa luki, että Talvilaatu. Dieselillä aion ajaa niin kauan, kunnes se alkaa nikottelemaan pakkasen takia. Vielä ei ole tarvinnut harkita bensa-auton hankintaa.

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009
Hannu Tanskanen
Bensakoneella käännät vain starttia !

Eikä moottorinlämmintäkään uudella autolla etelän pakkasissa ainakaan - 30 C asti ole koskaan tarvinnut, kun öljy on oikea 5W30 ja akku kunnossa,kuten uudessa on !




Juuri näin, paitsi itselläni on 0W40. Polttomoottorin lämmittäminen sähköllä on aivan naurettavaa touhua. http://www.mobil1.fi/tuotteet/mobil-1-arctic-0w-40.aspx

Vierailija

No dieselillä tässä on ajettu jo kymmenisen vuotta, eikä koskaan ole ollut ongelmia kylmän takia. En ymmärrä tuota narinaa.

Nuorena oli ensimmäiset autot tietysti bensakoneella ja kyllä ne vaan pakkaseen hyytyivät. Auton pitääkin olla kunnossa, että toimii, oli sitten kumpi hyvänsä.

Bensalla on hyvä pestä pensseleitä.

Vierailija

Jos ollaan tarkempia niin käyttöprofiili määrää sopivuuden. Pitkä ajo on neutraalia kummalla ajaa mutta pätkäajo tauoin talvella on hullunhommaa dieselillä. Kone kuluu ja kuski palelee ja maksaa.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

Useimmissa dieseleissä, ainakin uusimmissa, on polttoainesuodattimen lämmitys. Ei se polttoaine hevillä jähmety, jos silloin tällöin vaihtaa sen suodattimen. Itse en ole edes joka vuosi vaihtanut, enkä tielle ole jäänyt.

Dieselillä kyllä pitäis ajaa vuosittain rutkasti, että kannattais. Nimittäin polttoaineessa on veroa ja lisäksi erillinen dieselvero.
Itse olen vielä pitänyt dieseliä, kun en ole moniin vuosiin Suomessa tankannut. Venäjällä vielä dieselin litrahinta jää 50 - 60 centtiin, riippuen kulloisestakin ruplan kurssista. Sielläkin polttoaineiden hinnat ovat kylläkin nousussa, kuten kaikki muutkin hinnat. Mutta onneksi autossa on 70 litran tankki, sillä minun parin viikon ajot ajelee.

Vierailija

Älä Hannu houkuttele enempää bensankuluttajia. Jos dieselillä ajavat vaihtais kaikki bensaan, niin siitähän soppa syntyis. Hyvä että jollekin kelpaa että jää enempi meille muille pentsiiniä

Vierailija

Jos tankkaamasi dieselin talvikelpoisuus epäilyttää, niin viimeisimmän havainnon mukaan Nesteen D-asemat antavat tankata myös normaalilla luottokortilla.
Aineen talvikelpoisuus annetaan valita tunnusluvun syöttämisen jälkeen.
-5/-15 vai -29/-34

P.S. Farmari Ford Focus vm -03 ja väritltään farmaa... harmaa (Anteeksi. Jäi tuo F näppäin pohjaan.) 1.8 diesel koneella varustettuna ei temppuillut yhtään viime talvena käynnistymisen suhteen.
Yhden ainoan kerran piti antaa apuvirtaa.
Silloin tosin oma auto oli seisonut yli -30c pakkasessa ilman lämmitystä hieman yli 2 vrk.
Lähti kerralla käyntiin, kun saattiin apuvirralla riittävä määrä amppeereja sähköjärjestelmään.
Tasan 20v vanhempi diesel Mercedes oli aivan yhtä tappavan varma lähtemään käyntiin.
Lämmityksellä ja/tai ilman.
Jos ei ole oikeat aineet tankissa, niin ei se varmaankaan auton syy?
Syy saattaa katsoa vastaan peilistä.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Dieselien myynti loppuu EU,ssa kahden seuraavan päästökiristyksen seurauksena. Tästähän on ollut jo pitempään uutisointia.

Suomi säilyy Euroopan Kuubana kuitenkin autoilussa. Meillä on muutaman vuoden kuluttua koko maailman vanhin autokanta. Kun nyt pidetään autot keskimäärin 19 vuotiaiksi ja keski-ikä on 15 v(muistinvarainen), niin 10 vuoden päästä varmaankin ollaan lähellä 25 v. / 19 v.

Museoautoikää joudutaan taas nostamaan 5 v. kuten viimeksikin x)

- Ubi bene, ibi patria -

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Rudolf keksi hyvän moottorin. Diesel oikeesti parempi kun bensiini, mutta suomessa tämä verotus raiskaa aika kovasti Dieselautoja

Ei kannata paljon välttämättä ostaa Diesel-henkilöautoa jos ei oikeasti aja paljon.

Dieseliin saa paremmin biopolttoaineitakin kun bensiiniin. Tai näin oletan.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Pacanus Rusticanus
Dieselien myynti loppuu EU,ssa kahden seuraavan päästökiristyksen seurauksena. Tästähän on ollut jo pitempään uutisointia.

Suomi säilyy Euroopan Kuubana kuitenkin autoilussa. Meillä on muutaman vuoden kuluttua koko maailman vanhin autokanta. Kun nyt pidetään autot keskimäärin 19 vuotiaiksi ja keski-ikä on 15 v(muistinvarainen), niin 10 vuoden päästä varmaankin ollaan lähellä 25 v. / 19 v.

Museoautoikää joudutaan taas nostamaan 5 v. kuten viimeksikin x)



Ei oo linkkiä tai lähteitä laittaa, en usko että Diesel-moottorit mihinkää katoaa. Päin vastoin bensiinimoottorit paljon ennemmin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat