Ongelma tietokoneen kanssa / wake on lan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla on ongelma tietokoneen kanssa. Kun sammutan tietokoneen ja jätän nettikaapelin siihen kiinni, niin tietokone menee välittömästi tai hetken kuluttua takaisin päälle. Tällöin näytön vasemmassa alareunassa lukee wake on lan. Pahimmassa tapauksessa tietokone on ollut sammuksissa ainakin kymmenen minuuttia kunnes se on mennyt päälle.

Mahtaisiko tämä liittyä ongelmaan http://fi.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN

Tein tutkimusta ja huomasin, että jos nettikaapeli ei ole kiinni tietokoneessa, kun suljen tietokoneen, niin tietokone sulkeutuu. Kun laitoin nettikaapelin takaisin kiinni tietokoneeseen muutaman sekunnin kuluttua tietokone meni välittömästi päälle.

Minkä takia tietokoneeni menee päälle? Kiusaako joku minua netin välityksellä?
Virustarkistuksessa ei löytynyt viruksia.

Miten ongelman voisi ratkaista ilman että otan nettikaapelin irti tetokoneesta?

Kommentit (7)

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

Biossissa on tuohon(kin) asetus. Eli koneen käynistyessä räpläät deletee niin pääset biossiin ja sieltä jostain valikoiden syövereistä etit 'wake on lan' kohdan ja pistät sen disableen, ja sit save and exit.

edit mielenkiintoista olisi myös selvittää mikä kone sieltä lähiverkosta huutelee sen koneen takaisin herelle...

Vierailija

Minulla tietokone herää heti jos verkkopiuha on ollut irti ja sen yhdistää.

En ole vaivautunut räpläämään asetuksia, koska sitä ei ole tapahtunut muuten.

Siksipä arvailen, liittyisikö tuo mahdollisesti yhteyden pätkimiseen muuten vaan.

Vierailija
Hiukkanen
Minulla on ongelma tietokoneen kanssa. Kun sammutan tietokoneen ja jätän nettikaapelin siihen kiinni, niin tietokone menee välittömästi tai hetken kuluttua takaisin päälle. Tällöin näytön vasemmassa alareunassa lukee wake on lan. Pahimmassa tapauksessa tietokone on ollut sammuksissa ainakin kymmenen minuuttia kunnes se on mennyt päälle.

Mahtaisiko tämä liittyä ongelmaan http://fi.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN

Tein tutkimusta ja huomasin, että jos nettikaapeli ei ole kiinni tietokoneessa, kun suljen tietokoneen, niin tietokone sulkeutuu. Kun laitoin nettikaapelin takaisin kiinni tietokoneeseen muutaman sekunnin kuluttua tietokone meni välittömästi päälle.

Minkä takia tietokoneeni menee päälle? Kiusaako joku minua netin välityksellä?
Virustarkistuksessa ei löytynyt viruksia.

Miten ongelman voisi ratkaista ilman että otan nettikaapelin irti tetokoneesta?

Jos sinulla on modeemi, reititin tai NAS, jossa on tuo ominaisuus, kannattanee rastittaa se ennemmin sieltä pois. BIOSin kanssa tulee helpommin mokattua isosti. Mutta tuo 'herättäjä' voi siis olla myös sisäverkossa.

Uusimmat

Suosituimmat