Tyhmä kysymys Youtubesta

Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Youtuben etusivulla on tällainen varoitus:
"Tärkeää: Älä lataa TV-ohjelmia, musiikkivideoita, konsertteja tai mainoksia luvatta, elleivät ne koostu täysin itse luomastasi sisällöstä."

Silti Youtubessa on tuhansia ja taas tuhansia eri artistien esittämiä lauluja. Onko ne kaikki ladattu laittomasti? Entä mitä laittomasta lataamisesta voi seurata? Joutuvatko kaikkien noiden laulujen lataajat maksamaan tähtitieteellisiä korvauksia???

Kommentit (5)

Vierailija

Jos haluat omatuntosi säilyvän puhtaana, kannattaa hankkia vähän kaikkeen luvat.

Käytännössä sillä ei kuitenkaan ole mitään väliä. Youtubeen saapuu jatkuvalla syötöllä niin paljon materiaalia, että joku yksi video on täysin merkityksetön siinä joukossa.

Minun lisäämiäni videoita on muutamia poistettu, koska ne sisälsivät musiikkia johon en ollut hankkinut lupia. Osa muistaakseni mykistettiin ja osa otetiiin kokonaan pois, muttei mitään sen kummempaa tullut.

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
Ertsu
Vielä jatkokysymys: Saanko käyttää vapaasti kuvaa, jossa itse esiinnyn, vai pitääkö olla kuvaajan lupa?

Tarttet kuvaajan luvan. Ite en oo koskaan hankkinu.

Vierailija

Tekijänoikeuksien haltijat käyvät sellaisten kimppuun joilta voi jotain saada. Jossain takahikiällä oikeuksia rikkonut tyhjätasku tuskin paikalliseen raastupaan kärrätään ja jokin jenkkilevy-yhtiö tänne oikeuksiaan peräämään tuskin tulee jos vastaajan omaisuus ei kata lentolipun hintaa. Ne käy Googlen kimppuun joka poistelee laittomia ja väistää korvauhsvastuun jotenkin.

Uusimmat

Suosituimmat