Kaikenlaisia idiootteja..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Työntekijöiden oikeuksia ajavat järjestöt vaativat maailmanlaajuista kieltoa farkkujen hiekkapuhallutukselle.
Puhtaat vaatteet -verkoston mukaan hiekkapuhallutuksella farkkuja viimeistelevät työntekijät altistuvat kivipölykeuhkosairaudelle, joka voi tappaa.

Verkoston mukaan esimerkiksi Turkissa rekisteröitiin 46:n hiekkapuhaltajina työskennelleen ihmisen kuolleen kivipölykeuhkoon ennen kuin valtio kielsi hiekkapuhalluksen.

Farkkuja hiekkapuhalletaan, jotta ne näyttäisivät haalistuneilta ja kuluneilta.

Järjestöt haluavatkin, että farkkumerkit lopettavat hiekkapuhallettujen farkkujen myymisen ja että hallitukset harkitsisivat farkuille maahantuontikieltoa. Hiekkapuhallettuja farkkuja myydään myös Suomessa.

Suomesta mukana puhtaat vaatteet -verkostossa ovat muun muassa Suomen ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus ja Reilun kaupan puolesta
http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus ... 21597.html

Miksiköhän ei vaadita että homma tehtäis vaikka vetokaapissa, jos jonkun terveys heitä oikeesti kiinnostaa?

Sivut

Kommentit (28)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Miksi farkkujen täytyy olla hiekkapuhalletut? Tai miksei ostaja itse tuunaisi niitä ja puhaltaisi vaikka paskalla jos sattuu huvittamaan.

Itse en edes muista koska olen viimeksi ostanut farkut, mutta tod.näk. niitä ei ollut puhallettu, kivitetty, haalistettu, paistettu, maustettu eikä leikelty paskaksi, vaan ihan olivat normaalit housut jommoisia on myyty jo iät ajat. Sillä varauksella että seassa on jotain kumikuitua koska tykkään joustavista housuista. Kaippa siitäkin sitten jotain terveys- ja luontohaittaa on kun ei täällä kertakaikkiaan pysty elämään siten ettei olisi haitaksi ympäristölleen.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Muijat ostelee housuja niin ahkeraan, että niiden pitää olla valmiiksi tyylikkään kaluneet. Äijien farkut kuluu ja repeytyy joka tapauksesssa vuosien aikana...

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Rousseau
Miksi farkkujen täytyy olla hiekkapuhalletut? Tai miksei ostaja itse tuunaisi niitä ja puhaltaisi vaikka paskalla jos sattuu huvittamaan.

koska se on muotia kulutuskulttuurissamme. ai se sama omistaja, joka vetää itkupotkuraivarit, kun ei löydä chihuahualleen vaaleanpunaista ulkoilutakkia ? eihän hän tiedä edes mitä on hiekkapuhaltaa..

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija

Miten oivaltavan otsikon valitsit jutullesi. Miten oivaltavasti keksit juttusi sisällön. Onnittelut...
Kaikenlaisia idiootteja sitä näilläkin sivuilla liikkuu vaikka tiedehän se taitaa olla otsikko? Ihastuttavaa, että tässä topicissa löytyy ihmisiä, jotka osaavat katsoa asiaa laajemmasta näkökulmasta, ei vain ahtaasta nyt mulle kaikki heti musta tuntuu nyt näkökulmasta.
Tällä elää taas viikon.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
fyyrikko
Kaikenlaisia idiootteja sitä näilläkin sivuilla liikkuu vaikka tiedehän se taitaa olla otsikko?
Tervetuloa joukkoon.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Vierailija

Onhan se toki paljon hauskempaa vouhottaa jonkin kieltämisen puolesta kuin ajatella asiaa järkevästi ja ajaa asiallisten suojavälineiden käytön lisäämistä.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
iileskotti
Onhan se toki paljon hauskempaa vouhottaa jonkin kieltämisen puolesta kuin ajatella asiaa järkevästi ja ajaa asiallisten suojavälineiden käytön lisäämistä.

On onhan se idioottimaista tehdä turhuudesta tarpeellinen ja suojata työvaihe, josta olisi asiaa järkevästi ajatellen syytä luopua.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

Ei se ole idiotismia, se on selitettävissä rahalla.

Ylistettyjä olkoot vapaat markkinat ja kvartaalitalouden jumalat!

On se hienoa kun elämä on vain yhtä kulutusjuhlaa, ja kaupoistakin saa valmiiksi kuluneita ja rikkinäisiä vaatteita.

Vierailija
Wiisas
iileskotti

On onhan se idioottimaista tehdä turhuudesta tarpeellinen ja suojata työvaihe, josta olisi asiaa järkevästi ajatellen syytä luopua.

Turhuudesta? Sinäkö sen määrittelet, mikä tässä maailmassa on turhaa ja mikä ei? Jos valmistajalla on tuote, joka menee kaupaksi niin millä perusteella sinä sen luokittelet turhaksi?

Ja miksi tuosta työvaiheesta pitäisi luopua? Täällä meillä Suomessakin on pilvin pimein hiekkapuhaltajia, kielletäänkö heiltäkin työnsä tekeminen?

Lopuksi vielä, oletko varma että itse et tee mitään turhaa tai hanki mitään turhaa? Ai niin, sinähän tosiaan olet se jumala, joka määrittelee turhuuden.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Wiisas

se ei todellakaan ole turhaa työtä. tyylikkäiden farkkujen valmistaminen on taidetta siinä missä taulun maalaaminenkin. materiaalit on vaan vääriä, yhtä hyvin voitaisiin käyttää farkkujen valmistukseen hamppua, jolloin ympäristö kärsisi vähemmän ja vaatteet kestäisivät pidenpään.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
iileskotti
Lopuksi vielä, oletko varma että itse et tee mitään turhaa tai hanki mitään turhaa? Ai niin, sinähän tosiaan olet se jumala, joka määrittelee turhuuden.

Älä ala. Nyt puhuttiin farkkujen hiekkapesusta eli niiden kuluttamisesta valmistusvaiheessa. Turhaa se on vaikka itse söisin suklaata.

Vierailija
Wiisas
iileskotti

Älä ala. Nyt puhuttiin farkkujen hiekkapesusta eli niiden kuluttamisesta valmistusvaiheessa. Turhaa se on vaikka itse söisin suklaata.

Onko suklaa muka tarpeellista? Jos asioita aletaan "turhuuden" perusteella kieltämään, niin kaupoistakaan ei löytyisi sen jälkeen muuta kuin vihanneksia, työkaluja ja neukkuvaatetusta.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Wiisas

joka voidaan tehdä myös farkuille siksi, että värit ja grafiikka tarttuvat paremmin kiinni. onko autojen maalauskin turhaa ? entäpä ruosteenkorjaus ?

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
iileskotti
Wiisas
iileskotti

Onko suklaa muka tarpeellista? Jos asioita aletaan "turhuuden" perusteella kieltämään, niin kaupoistakaan ei löytyisi sen jälkeen muuta kuin vihanneksia, työkaluja ja neukkuvaatetusta.

Suklaa oli esimerkki turhuudesta, johon itse sorrun, kun en ole mikään oikein elävä jumala.

Lisäys: nyt oli puhe turhasta ja terveydelle vaarallisesta työvaiheesta, ei siis pelkästään turhasta

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat