Tuulilasi säröilee uudessa japsissani

Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Hitto,elokuussa hankitusta upouudesta japsistani alkoi tuulilasi säröillä, kuskin näkökenttään tuli 15 sentin särö,joka näyttäisi etenevän. Onkohan ankara lämmönvaihtelu aikaansaanut moisen? Mitä on paras tehdä, voiko koko lasi haljeta? Kokemuksia? Ensimmäisen kerran tällainen ilmiö sen viidenkymmenen vuoden aikana,jolloin olen tusinoilla eri merkeillä sompaillut !

Sivut

Kommentit (60)

Lippa Luke
Seuraa 
Viestejä484
Liittynyt18.12.2005
Hannu Tanskanen
Hitto,elokuussa hankitusta upouudesta japsistani alkoi tuulilasi säröillä, kuskin näkökenttään tuli 15 sentin särö,joka näyttäisi etenevän. Onkohan ankara lämmönvaihtelu aikaansaanut moisen? Mitä on paras tehdä, voiko koko lasi haljeta? Kokemuksia? Ensimmäisen kerran tällainen ilmiö sen viidenkymmenen vuoden aikana,jolloin olen tusinoilla eri merkeillä sompaillut !

Kaadoitko siihen kuumaa vetta

Ihminen kuolee muutenkin… Miksi siis tapamme toisiamme? Me kuolemme ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Maa jää, mutta me poistumme. Miksi siis sotia maan vuoksi,..

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

Mitä, Tanskanen ajelee riisipussilla? Missa Sebring?

Yleensä halkeama alkaa levitä kivensirusta. Edelläajavan nastarenkaista kyllä lentelee kiviä. Jos ei mitään iskemäjälkiä, luulis menevän takuuseen.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Olisin voinut vaikka lyödä vetoa, että ajat amerikkalaisella autolla.

Halkeaman etenemisen voi pysäyttää vain poraamalla halkeaman kärkeen reiän. Tuskin kannattaa yrittää kotikonstein, alan firmoilla on siihen kunnolliset välineet.

Huonompilaatuinen akkuna voi kovilla pakkasilla särkyä tuulettimen aiheuttamasta lämpökuormasta. Olenpa kuullut sellaisenkin tapauksen, että ikkuna halkesi pakkasella kun autolla ajettiin viistosti katukivetyksen reunan yli. Korin muodonmuutokset oli liikaa.

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
Heksu

Huonosti seuraat palstaa. Kyllä Hannu kertoi kun vaihtoi Tojotansa Susukiin.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Heksu
Halkeaman etenemisen voi pysäyttää vain poraamalla halkeaman kärkeen reiän. Tuskin kannattaa yrittää kotikonstein, alan firmoilla on siihen kunnolliset välineet.
Ihan läpireikäkö? Mulla olis 0.75 millisiä timanttikärkiteriä... soveltuisiko?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
Hannu Tanskanen

Vie takuuhuoltoon jos halkeama on reunasta lähtenyt eikä iskemiä näy. Lasi on voinut tehtaalla jäädä jännitykseen tai lasissa on rakennevirhe. Lasin lämpölaajeneminen on sitten halkaissut lasin.

Vierailija

Varmaan joku Homo käynyt rikkomassa sen sulle kostoksi puheistasi.

Asenna auto..korjaan riisipussisi hälytysjärjestelmään Homotunnistin (tm) lisäoptio, niin lakkaa viherkomukit p*rkele särkemästä aasialaisia silmäteriäsi.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Hannu Tanskanen

Hoitoon, ja heti! Minulla tuli pari vuotta sitten tuulilasiin mitätön kiveniskemä. Koska oli vain parin sentin särö, en viitsinyt tehdä asialle mitään. Parin kuukauden kuluttua särö aivan yht'äkkiä venähti puolen metrin kokoiseksi, ja parin päivän kuluttua siitä tuulilasi oli koko leveydeltään halki.

Useissa suurten ostoskeskusten yhteydessä näyttää olevan tuulilasiseppiä, ainakin Myyrmannissa K-tasolla.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
Saw
Heksu
Ihan läpireikäkö? Mulla olis 0.75 millisiä timanttikärkiteriä... soveltuisiko?

Kyllä periaatteessa, mutta taitaa olla aika suuri riski tuhota koko tuulilasi. Reikä pitää porata puhtaissa ja kuivissa olosuhteissa ja se pitää paikata heti silikonilla tjs mömmöllä, ettei tuulilasin kerrosten väliin ala tihkua vettä. Vesi diffusoituu vähitellen kerrosten väliin ja tekee tuulilasista samean.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Heksu

Minulla on tuulilasivakuutus autovakuutuksessa. Se korvaa myös nämä reikien poraamiset, hyvin pysäyttää halkeaman ja on paljon kätevämpää kuin vaihtaa koko lasi, jos ei särö vielä häiritse ajamista.

Ja ne on pääosin itse niitä nastoja, mitkä ainakin moottoritiellä lentää autoista. (tämä vain kun ovolo puhui nastarenkaista lentävistä kivistä)

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
Jorma
Heksu

Huonosti seuraat palstaa. Kyllä Hannu kertoi kun vaihtoi Tojotansa Susukiin.

Tokihan minä sen tiesin, kunhan piruilin Hannulle.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Lippa Luke
Hannu Tanskanen

En. Miksi olisin kaatanut?

Vierailija
Hannu Tanskanen
Lippa Luke
Hannu Tanskanen

En. Miksi olisin kaatanut?

Kuuma vesi kääntää vektorivoiman etuviistoon ja auto kuluttaa vähemmän kun vektori vetää sitä.

Vierailija

Minulla oli joskus samanlainen vika.

Autoon vaihdettiin kolme kertaa uusi tuulilasi, mutta aina se vaan napsahti rikki. Syynä oli auton rungon vääntyminen jo valmistusvaiheessa. Kyse oli ihan upouudesta autosta, ei edes kolariautosta. Ei auttanut lasinvaihto, vaihdettiin lopuksi auto ehjään tuulilasiin. Onneksi vakuutusyhtiö maksoi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat