Kettu lemmikkinä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen harkinnut ostavani jossain vaiheessa lemmikiksi ketun mutta minulla ei ole aavistustakaan miten Suomen lainsäädäntö kertoo asiasta.

Mistä tähän voi tutustua?

Kommentit (5)

Vierailija

Olen harkinnut ostavani jossain vaiheessa lemmikiksi ketun mutta minulla ei ole aavistustakaan miten Suomen lainsäädäntö kertoo asiasta.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Telep

Suomen luonnonvaraisia eläimiä ei saa pitää lemmikkeinä. Loukkaantunut, apua tarvitseva luonnonvarainen eläin on toimitettava asianmukaiseen hoitoon niin pian kuin suinkin mahdollista.

Luokkaantuneiden luonnonvaraisten eläinten hoidosta:

http://www.sslty.fi/hoito/9.shtml

Minulla itselläni on ollut hoidossa lapsena ja nuorena oravia, variksia, räkättirastaita, västäräkkejä, varpusia, naurulokkeja jne. jne.. Lapsena ollessani isäni hoiti lumikon vapautusikäiseksi.

En suosittele oravia lemmikiksi, tulevat hyvin pian tuskallisiksi käsitellä, samoin olen kuullut, että ketut ovat erittäin huonoja lemmikkejä pentu-iän jälkeen.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Uskon, että kettua saa pitää siinä kuin muitakin kotielämiä, minipossuja, käärmeitä ja muita. Tuskin mitään lakia niistä löytyy. Naapureita ei tietenkään saa häiritä ja eläinsuojelulaki puuttuu kohteluun ja olosuhteisiin. Jos epäilet pystytkö tarjoamaan tarpeelliset elinolot ketulle, voit soittaa kaupungin terveystarkastajalle tai eläinlääkärille, he voisivat aiheesta jotain tietää.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Uusimmat

Suosituimmat