Amerikkalainen "rotu"

Seuraa 
Viestejä204
Liittynyt14.8.2007

Olen pähkäillyt tätä asiaa pienessä päässäni jo hyvän tovin ja kun en ole päässyt varmuuteen asiasta, niin koinpa tarpeelliseksi tehdä aiheesta oman ketjun:

Keitä ovat "perusjenkit"? USA:ssa käyneenä tiedän toki että maa on kulttuurien ja rotujen iso sulatusuuni, mutta nyt puhunkin tavan punaniskasta. Esim. Bush jr. on tyypillisen näköinen amerikkalainen.

Olen päätellyt sen niin, että perusjenkki on sekoitus eurooppalaisia kuten Irlanti, Portugali jne.. Ja näin heistä on tullut oman näköisiään. Kyllä ainakin meikäläinen erottaa toisistaan jenkin ja eurooppalaisen.

Kertokaa viisaammat miten se asia on?

ps. Myös Australian kansalaiset muistuttavat hieman jenkkejä.

Kommentit (10)

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Liittynyt20.10.2005
supollatotuus
Kyllä ainakin meikäläinen erottaa toisistaan jenkin ja eurooppalaisen.

Olen tehnyt samansuuntaisia havaintoja.

En tosin tiedä johtuuko se vain amerikkalaisten olemuksesta, sillä vaikkapa Euroopassa kasvaneen, mutta perimältään aasialaisen erottaa Aasiassa kasvaneesta aasialaiselta olemuksen perusteella. Ns. body language on niin erilainen.

Ainoa valintapaineen virkaa hoitava tekijä jonka Amerikkaan aikanaan lähteneille eurooppalaisille keksin on temperamentti sekä mahdollisesti matalahko sosioekonominen asema. En tosin tiedä miten kumpikaan em. tekijöistä näkyisi naamasta.

Vierailija

Perusjenkin saa kun ottaa Britin, yhdistää sen Saksalaiseen, ja lisää 5-10 kiloa elinpainoa.

Sellainen koko elämänsä juuri painoindeksin normaalitason yläpäässä elänyt tissiposki on hän, toisin kuin eurooppalaiset veljet jotka nuoruuden mittaan ensin laihtuvat kasvaessaan ja vasta vanhemmalla iällä saavat kaljamahan ja pöhöttyvät epäterveen näköiseksi.

Toisin sanoen, perusjenkki on samanlainen kuin perus eurooppalainen, jolla on koko ikänsä säilynyt lapsuudenrasvat nahan alla.

Vertaa:

Eurooppalaisilla on enemmän särmää. Muuta eroa ei juuri ole.

Vierailija

Amerikkalainen ja australialainen "rotu" ovat syntyneet samalla tavalla; sekä Amerikkaa että Australiaa onn käytetty alunperin vankisiirtokuntina. Käytöshäiriöiset, rikolliset, murhaajat ja vammaiset on lähetetty laivalla uudelle mantereelle eristettäväksi. Ensimmäiset asukkaat ovat siis olleet heikkolahjaisia tai psykopaatteja vankeja, ja koko nykyinen väestö polveutuu heistä. Tämä selittää paljon. Tosin uskon, että myös eurooppalaiset ovat sisäsiittoisia, se selittäisi kaikki eurooppalaisten vuosisatojen saatossa tekemät älyttömyydet, mutta sitä on hankalampi todistaa.

Vierailija

Saksalaiset ovat tosiaan suurin ryhmä, tosin väestönlaskennoissa luvun suuruus vaihtelee. Vaihtelua aiheuttaa mm se, missä järjestyksessä kansallisuudet ovat kyselylomakkeessa. Tiedothan perustuvat itse-identifikaatioon. Tämän linkin takana on kuitenkin lista, josta käy ilmi mm suomalaisten jälkeläisten määrä USA:ssa:

http://en.wikipedia.org/wiki/European_American

Täältä taas näkee, minne päin eri puolilta tulleet ovat asettuneet. Muutamassa countyssa näyttävät suomalaisetkin olevan suurin ryhmä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maps_of_Am ... ancestries

Vierailija
supollatotuus
Olen pähkäillyt tätä asiaa pienessä päässäni jo hyvän tovin ja kun en ole päässyt varmuuteen asiasta, niin koinpa tarpeelliseksi tehdä aiheesta oman ketjun:

Keitä ovat "perusjenkit"? USA:ssa käyneenä tiedän toki että maa on kulttuurien ja rotujen iso sulatusuuni, mutta nyt puhunkin tavan punaniskasta. Esim. Bush jr. on tyypillisen näköinen amerikkalainen.

Olen päätellyt sen niin, että perusjenkki on sekoitus eurooppalaisia kuten Irlanti, Portugali jne.. Ja näin heistä on tullut oman näköisiään. Kyllä ainakin meikäläinen erottaa toisistaan jenkin ja eurooppalaisen.

Kertokaa viisaammat miten se asia on?

ps. Myös Australian kansalaiset muistuttavat hieman jenkkejä.

perus jenkki on intiaani.

EV+
Seuraa 
Viestejä770
Liittynyt24.12.2010
supollatotuus

.

Ei ne ole ennättäneet riittävästi sekoittua kansallisuudet. Erotat jenkit käytöksen ja body languagen perusteella. Jos nyt jätetään kuulemasi puhe pois.

Kyllä minäkin erotan toisistaan venäläisen ja suomalaisen.

Vierailija
EV+

Kyllä minäkin erotan toisistaan venäläisen ja suomalaisen.

Siihen riittää jo pelkästään kun kattoo naamaa.

Veli Hopea
Seuraa 
Viestejä1249
Liittynyt29.11.2006
seita

Tosin uskon, että myös eurooppalaiset ovat sisäsiittoisia,

Ja sinun käsityksesi sisäsiittoisuudesta on mielenkiintoinen.

New ideas are always criticized - not because an idea lacks merit, but because it might turn out to be workable, which would threaten the reputations of many people whose opinions conflict with it.

ISLAM: Mitä lännen tulee tietää (http://www.youtube.com/watch?v=sbLfpqBx2TU&feature=&p=3C7052B7ADA587B6&i...) (video)

Vierailija

Jenkki ja Aussi "rotu" on syntyneet samalla tavalla. Alkuasukkaiden todella pitkä historia ihmisrodun kehityksen alkuajoilta asti. Ja tämän jälkeen tulivat eurooppalaiset. Vankeja tai ei, niin ihan yhtä "psykopaatteja" kummassakin paikassa...
Mutta sanoisin että joka kulttuurin sisällä muotoutuu tietty ihanne ulkonäöstä ja luonteen ominaisuuksista, minkä mukaan tietyt piirteet ovat alkaneet korostua. Ihan selkeitä erojahan on tosiaan nähtävissä, sen enempää kommentoimatta eri kansallisuuksien paremmuutta...

Uusimmat

Suosituimmat