Tiede.fi-kultti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lehtitietojen mukaan Koivuniemellä on menestyvä kultti. Miksipä ei tälle foorumille voisi perustaa omaa tiede-kulttia?

Kultilla voisi olla seuraavat kolme opillista prinsiippiä:
1. Naiset eivät saa käyttää alkoholia.
2. Naisten pitää laihduttaa.
3. Vastustetaan kaikkia muita järkeviä ja hyödyllisiä asioita.

Nämä ovat ehdotuksia vasta. Voi olla muitakin.

Avoimeksi ja ehdotettavaksi jää, että kuka olisi kultin johtaja? Sen pitäisi olla karismaattinen ja laajaa arvostusta nauttiva henkilö. Itse kieltäydyn johtajan asemasta työ- ja muiden kiireiden vuoksi. Esimerkiksi kohta lähden kolaamaan taloyhtiöni lunta.

Sivut

Kommentit (461)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008
anomalia
Lehtitietojen mukaan Koivuniemellä on menestyvä kultti. Miksipä ei tälle foorumille voisi perustaa omaa tiede-kulttia?

Kultilla voisi olla seuraavat kolme opillista prinsiippiä:
3. Vastustetaan kaikkia muita järkeviä ja hyödyllisiä asioita.

Nämä ovat ehdotuksia vasta. Voi olla muitakin.

Avoimeksi ja ehdotettavaksi jää, että kuka olisi kultin johtaja? Sen pitäisi olla karismaattinen ja laajaa arvostusta nauttiva henkilö. Itse kieltäydyn johtajan asemasta työ- ja muiden kiireiden vuoksi. Esimerkiksi kohta lähden kolaamaan taloyhtiöni lunta.

Myönnettäköön, että pinttyneeltä byrokraatiltakin joskus tippuu helmi rahvaan pureksittavaksi.

Kannatan ehdotusta. Kultin johtajaksi en halua. Tiäremiehellähän on Rellu, oisko valmis.

Myös alkuehdotukset ovat alkajaisiksi hyviä. Itse ehdotan lisäksi, että alkuun perustettaisiin Pyhä Tiede Synodi (PTS) ratkomaan peruskysymykset ja virittämään oppiriitoja vääräuskoisten kanssa.

Lisäksi tämä P. T. Synodi voisi tarkistaa muutamia asioita. Tiedehän on kehittynyt sitten keskiajan ja ehkä voisi tarkistaa jokusen silloisen kysymyksen uudelleen. Esim. "onko naisilla sielu" tai "saako rotta pyhityksen, jos syö ehtoollisleivän".

Tietenkin Synodilla on pyhä päätösvalta siitä mitä pohtii.

Pieni särö ehdotuksessa on. Siinä ehdotetaan "kulttia". Jos ollaan tarkkoja, oikean uskon leimaaminen kultiksi on hieman alentavaa. Tulkitaan nyt lipsahdukseksi (toistaiseksi). Synodi voi päättää.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
anomalia

Minua heti aamulla häiritsi nämä kaksi ensimmäistä. Ihan kuulosti lääkärini ohjeilta. Eikö olisi mukavampaa perustaa liike, joka perustuu nautinnon korostamiseen. Tuskin todellisuudessa naisten pienestä ylipainosta on kenenkään nautinnolle haittaa.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26992
Liittynyt13.5.2005
Wiisas
anomalia

Minua heti aamulla häiritsi nämä kaksi ensimmäistä. Ihan kuulosti lääkärini ohjeilta. Eikö olisi mukavampaa perustaa liike, joka perustuu nautinnon korostamiseen. Tuskin todellisuudessa naisten pienestä ylipainosta on kenenkään nautinnolle haittaa.

Nyt olikin kyse kultista eikä liikkeestä.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Wiisas
anomalia

No mutta ei kai kultinkaan tarvitse jäseniensä kärsimykseen perustua.

Seuraa 
Viestejä26992
Liittynyt13.5.2005
Wiisas
Wiisas

No mutta ei kai kultinkaan tarvitse jäseniensä kärsimykseen perustua.

Jotain täysin sadistista on pakko saada touhuun mukaan, sillä muuten muut kultit vain nauraisivat meille. EDIT: millä erikoisuudella me voisimme sitten muka päteä kulttimessuilla? "Moi meidän kultissa kaikilla on hauskaa eikä tehdä mitään järjetöntä". Hah, minä kyllä näyttäisin moiselle kultille ovea.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Jotain täysin sadistista on pakko saada touhuun mukaan, sillä muuten muut kultit vain nauraisivat meille. EDIT: millä erikoisuudella me voisimme sitten muka päteä kulttimessuilla? "Moi meidän kultissa kaikilla on hauskaa eikä tehdä mitään järjetöntä". Hah, minä kyllä näyttäisin moiselle kultille ovea.

Miehet voisivat sitten välillä yrittää tehdä jotain typerää, että mainittaisiin.

Seuraa 
Viestejä26992
Liittynyt13.5.2005
Wiisas

Miehet voisivat sitten välillä yrittää tehdä jotain typerää, että mainittaisiin.

No kuka hullu nyt sellaiseen kulttiin osallistuisi?

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Kuka hullu tiede-palstalla viettää aikaa?

Seuraa 
Viestejä26992
Liittynyt13.5.2005
Wiisas

En minä ainakaan.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Wiisas

En minä ainakaan.

Lainasin tämä "Koivuniemi kultti" -ketjusta, jotenkin sopii tähän kohtaan
Ancient
Yhteiskuntakriittisyydellä tai älyllä ei ole mitään suojaavaa vaikutusta sen kohdalla ajautuuko johonkin yhteisöön vai ei. Onhan tälläkin yhteisöllä selkeä toimintamalli ollut lähes alusta asti, että ne oudoimmat opit tulevat vasta kun ihminen on hyväksytty sisempiin piireihin, eli jolloin hän on jo alustavasti manipuloitu ja aivopesty luottamaan siihen että yhteisöllä tai sen johtajalla on hallussaan jotain, mitä normaali yhteiskunnalla tai tavallisilla uskonnollisilla johtajilla ei ole. Luottamus ja usko siihen on tehty tarpeeksi voimakkaaksi, että rankemmat ja oudommatkin opit menevät läpi. Ja jos eivät mene, niin ihminen puhdistetaan yhteisöstä, kuten tässäkin "seurakunnassa" on aina ajoittain eri tavoin tehty.

Seuraa 
Viestejä26992
Liittynyt13.5.2005
Wiisas
Wiisas

En minä ainakaan.

Lainasin tämä "Koivuniemi kultti" -ketjusta, jotenkin sopii tähän kohtaan
Ancient
Yhteiskuntakriittisyydellä tai älyllä ei ole mitään suojaavaa vaikutusta sen kohdalla ajautuuko johonkin yhteisöön vai ei. Onhan tälläkin yhteisöllä selkeä toimintamalli ollut lähes alusta asti, että ne oudoimmat opit tulevat vasta kun ihminen on hyväksytty sisempiin piireihin, eli jolloin hän on jo alustavasti manipuloitu ja aivopesty luottamaan siihen että yhteisöllä tai sen johtajalla on hallussaan jotain, mitä normaali yhteiskunnalla tai tavallisilla uskonnollisilla johtajilla ei ole. Luottamus ja usko siihen on tehty tarpeeksi voimakkaaksi, että rankemmat ja oudommatkin opit menevät läpi. Ja jos eivät mene, niin ihminen puhdistetaan yhteisöstä, kuten tässäkin "seurakunnassa" on aina ajoittain eri tavoin tehty.

Vierailija
Wiisas

Naurakaa vaan. Mutta olette jo kumpikin tietämättänne kultin jäseniä ja olette kiinnitettyjä siihen lujin sitein. Huomaatte sen konkreettisesti siinä vaiheessa, jos yritätte lopettaa tiede.fi-sivuille kirjoittelun tai sivujen lukemisen. Ennemmin tai myöhemmin yrityksen tulevat epäonnistumaan. Tiede.fi alkaa yhä enemmän hallita elämäänne ettekä pääse siitä eroon kuin äärimmäisen radikaaleilla keinoilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat