Voiko ibuprofeiini pidentää kuumetta ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen nyt kipiänä 4-5pv kuumeessa, yleensä selviän kipeänä olemisesta kerran räkäisemällä. Nyt kuitenkin samantien kun urheilemasta tullessani huomasinkin et kuumettahan se perkele alkaa puskea niin rupesin napsimaan ibuprofeiinia. On pitänyt pysyä suht toimintakykyisenä niin en ole voinut vaan maata, kotona olen ollut mutta on pitänyt kuitenkin olla suht skarppina eikä ole vain voinut kärsiä. Annostus on ollut 1,8g-3,2g/pv kolmessa tai neljässä osassa.

Olen siinä käsityksessä että keho nostaa syystäkin sitä lämpötilaa, jolloin taistellaan vieraita bakteereja/viruksia vastaan. Tietysti ibuprofeiinissa on myös hieman tulehdusta pienentäviä vaikutuksia, mutta voisi kuvitella tuolla olevan tautia myös hieman pidentävä vaikutus ? Tutkimuksia luulisi aiheesta olevan mutta minä en niitä näytä löytävän, pyydänkin siis apua. Toinen kysymys mikä ehkä herää on: jos selviää kuumesta ilman lääkkeitä niin parantaako se immuunipuollustusta /vast. ?

Kommentit (1)

Dreamfuel
Seuraa 
Viestejä49
Liittynyt30.10.2009

Kuinka korkeaa kuumetta sulla on? Ibuprofeiinistä en tiiä, mutta maalaisjärjellä sanoisin, kun kehoon tarttuu bakteeri tms. keho nostaa ruumiinlämpöä, että saa ne pöpöt tuhottua. Sitte ku litkit niitä lääkkeitä, jotka laskevat kuumetta, niin ne pöpötkin jaksavat taistella siellä kauemmin --- Ja olet sairaana pidempään. Korjatkaa jos olen pahasti väärässä Toki riippuu paljon minkälaisia oireita on, minkä ikäinen henkilö yms. yms.

Jostain kuullut, kun ruumiinlämpö ylittää 38,5 C niin kannattaa rupee popsimaan kuumelääkkeitä. MUTTA lepohan se paras lääke on!

"Seems like everyone sleepwalk into their wake state and wakewalk into their dreams."

Uusimmat

Suosituimmat