Miten ihmisen tulisi kuolla?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Valitan jos aiheeta on jo keskustelua, mutta tuli vaan tässä mieleen aihe, kun tämä laulajamme kuoli taksiin "nukahtamalla".

Eli siis mehän synnytään ja ensimmäiset 2 vuotta jää muistoista pois, joten olettaa saattaa, että emme näinä vuosina varsinaisesti täysin ymmärrä elämää ja tapahtumia, kuten siitä eteenpäin.
Tästä tullaankin sitten siihen, että kun aika koittaa, niin olisiko parempi ihmispoloiselle se , että mentäisiin niin pitkälle, että saavutettaisiin samanlainen tilanne kuin vauvana. Eli ei ymmärrä ympäristöään ja elämää psykologisesti. Vai olisiko ikäänkuin tärkeätä olla järissään kuollessaan?

Mielipiteitä?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Juuri tätä tässä hain. Eli itsessään kuolema ei ole kuin se loppu. Miten sen ottaa järissään, on eri asia. Taas kun on niin vanha, että ympärillä oleva elämä ja elämän ymmärrys katoaa, niin ei kuolema vaikuta psykologisesti mitenkään. Vai vaikuttaako?

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Siirtyminen unesta kuolemaan tuntuu minusta helpoimmalta vaihtoehdolta; tosin vertailu on vaikeaa, sillä omakohtaisia kokemuksia minulla ei ole - tai ainakaan en muista niitä. (Eräs olettamahan on, että eläisimme täällä Telluksella tai kenties muullakin elinkelpoisella planeetalla useammin kuin kerran...)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Laitoin nukkuessaan, koska siinä ei kai suotta ehdi saada mitään kuolemanpelkokohtausta. Voikin kysyä että kuinka moni pystyy kuolemaan "järjissään", koska luulisi että siinä tulee suorastaan järjettömäksi kun tajuaa kuolevansa. Ja vaikkei tulisikaan, niin vaikuttaisi siltä että kuolemaan liittyy usein hengitysvaikeudet, ja itse olen aina ollut muutenkin tuon tuostakin hyperventilaation partaalla, joten ei kiitos hereillään kuolemista jos voi välttää.

Hivenen olen eri mieltä tuosta että ihmisen kaksi ensimmäistä elinvuotta olisi täysin menetettyä aikaa. Olen toisinaan kuullut jonkun jopa pidentävän tuota aikaa ja väittävän että neljä vuotta menisi Kankkulan kaivoon. Muuan tuttavani väittää muistavansa asioita vauva-ajalta, eli siltä ajalta kun hän makasi lastenvaunuissa. Omat ensimmäiset muistoni lienevät, konservatiivisesti, toki vain 2. ja 3. ikävuoden väliltä sikäli kuin voin päätellä vuodenajasta ja siitä mitä päälläni oli.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009
iMuke
Hyvän aterian jälkeen, kauniin naisen päällä ja kännissä.
Hyvän aterian jälkeen, kauniin naisen päällä ja kännissä.

tämän mainitun toissa päivänä kuolleen laulajan kohdalla mahdollisesti toteutui ensimmäinen ja viimeinen kohta noista vatimuksista.riippuen missä piireissä,ja minkälaisilla toisen päivän rääppiäisillä,oli itsenäisyyttä juhlimassa.

Vierailija

Järjissään. Mielellään kuitenkin loppupeleissä nopeasti. Niin, että tajuaa kuolevansa ja ehtii hyväksyä sen.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Mutta mitä väliä sillä on kun sitten kun tosiaan kuolee niin ei enää ole muistelemassa että mites sitä tulikaan kuoltua. Eli oli se kuolinhetki sitten ihana tai kamala niin mitä väliä, se on kohta ohi ja poissa, kuin ei olisi koskaan tapahtunutkaan.

くそっ!

Vierailija
Korpi
En todellakaan haluaisi missata omaa kuolemaani.

Sama. On se varmasti sen verran jännä tilanne, että ehdottomasti haluan olla "järjissäni" sillä hetkellä.

Vierailija

Olen meinannut joskus hukkua. "Jännä" ei kuvannut sitä tilannetta.

Se oli absurdia painajaista.EDIT: Pitkälti siitä syystä varmaankin että olin reilu kymmenvuotias ja elämänmakuun juuri päässyt, ja 0% valmiina kuolemaan.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9007
Liittynyt20.6.2009

Järjissäni tahtoisin minäkin lähteä, selkeästi tiedostaen kuoleman olevan aivan sekuntien päässä.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Vierailija

Mukavasti on mielipiteitä tullut. Eräänlaisena kursioteettinä tähän: Ihminen ei ole valmis kuolemaan, mutta sen tapahtuessa ihminen ei pysty sitä estämään.

Itsekkin tietenkin äänestin ja olen sitä mieltä, että nukkuessaan olisi paras poistua täältä. Silti toiseksi parhaana pitäisin ns. aivokuolleenna(vrt. vauvantapaisuus) lähtemistä . Eli tässä tilassa on yhdentekevää jos lähtö tulee. Ihminen ei tajua tapahtuvaa asiaa.

Vierailija

Olen aina miettinyt että onko nukkuessa edes mahdollista kuolla. Jos saat vaikka sydänkohtauksen nukkuessasi niin luulisi että siihen heräisi melko nopeasti? jos ei ole aivan taju kankaalla jostain aineista niin luulisi heräävän mihin tahansa kohtaukseen normaalissa unessa. Vai?

Edit: Siis paitsi jos joku ampuu sinulta aivot pellolle kun nukut niin sitten et kerkeä herätä mutta jos nyt oletetaan että ihminen kuolee luonnollisista syistä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat