Kumppani: samanlainen vai erilainen?

Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Haluatko että potentiaalinen kumppanisi on ensisijaisesti hyvin samanlainen tai erittäin erilainen kuin itse olet?

Sivut

Kommentit (47)

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

Syytä olla kumpaaki, jollei ole mahottoman itserakas tyyppi.

Sinnänsä jännät vaihtoehdot, että eikö jokainen ihminen ole yksilölle enempi tai vähempi mielikuvituksellisia. Ihminen kun tulkitsee kaikkea näkemäänsä omien kokemusten yms. perusteella ja sitä kautta ihmisen omaa mielikuvitusta?

Per se

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Reiska
Syytä olla kumpaaki, jollei ole mahottoman itserakas tyyppi.

Sinnänsä jännät vaihtoehdot, että eikö jokainen ihminen ole yksilölle enempi tai vähempi mielikuvituksellisia. Ihminen kun tulkitsee kaikkea näkemäänsä omien kokemusten yms. perusteella ja sitä kautta ihmisen omaa mielikuvitusta?

Aivan totta, on syytä kysyä silloin tällöin itseltään että jos on jonkun ihmisen seurassa, niin onko todella sen ihmisen kanssa tekemisissä, vai onko sittenkin tekemisissä sen mielikuvan kanssa jonka on itse hänestä kehittänyt.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005

Työhypoteesini on, että mitä (mielellisiltä ominaisuuksiltaan) samanlaisemmasta kumppanista on kyse, sitä vähemmän ristiriitatilanteita syntyy ja suhteellisen rentoa elämäntapaa/-asennetta arvostavana näkyi työhypoteesini myös äänestyspäätöksessäni, joka oli: "samanlainen kumppani kiinnostaa" ja "on syytä olla kumpaakin". Eli en toki tarkoita, etteikö erillaisuutta meidänkin kerhossa suvaittaisi, mutta kokemuksesta tiedän, että jos ja kun kuitenkin mennään siitä mistä rima on matalin, ei kannata asettaa parinvalinnassa korkeampia tavoitteita kuin, joihin rahkeet riittävät.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Kumppanillani pitää olla suunnilleen samat elämänarvot ja maailmankatsomus sinne päin. Muutoin saa kyllä temperamentiltään ja maultaan olla erilainenkin, se ei ole tärkeää. Tärkeää kumppanissa on myös pulssi.

Hämmentää.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Pulssi...

Harmikseni olen ehtinyt elämässäni huomata että voin ärtyä niin erilaisuudesta kuin samanlaisuudestakin, joten kaiketi pitänee sitten sietää/olla sopivasti molempia. Samanlaisuus se vasta ärsyttääkin... Toisessa on samoja huonoja piirteitä kuin itsessä, kääk...

Mutta kaikkein vaikeimpana olen kokenut sen kun ollaan periaatteessa samalla asialla, samat näkemykset, samat kiinnostuksenkohteet, ja sitten se toinen on jotenkin fanaattisempi, jotenkin enemmän ekstreme juttujen kanssa. Esim. jos minulle on luonnonsuojelu tärkeää, niin toinen onkin vaikka vegaani tms. Sitten tuntuu siltä kuin pitäisi itse osata hävetä ettei ole niin oikeaoppinen kuin toinen.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Rousseau
Mutta kaikkein vaikeimpana olen kokenut sen kun ollaan periaatteessa samalla asialla, samat näkemykset, samat kiinnostuksenkohteet, ja sitten se toinen on jotenkin fanaattisempi, jotenkin enemmän ekstreme juttujen kanssa. Esim. jos minulle on luonnonsuojelu tärkeää, niin toinen onkin vaikka vegaani tms. Sitten tuntuu siltä kuin pitäisi itse osata hävetä ettei ole niin oikeaoppinen kuin toinen.

Oon humannut muuten saman. Mua kiinnostaa jääkiekko ja on kiva käyä matseissa ja katella telkkarista. Ni vähä menee fiilikset ku toinen vieressä siteeraa taulukoita seuran edelliseltä 30 vuojelta ja palaajatilastoja ja lukee fanaattisena netin urheilu-, lätkä- ja Kärppäsivuja ja tietää kaiken ennen ku YLEn uutiset. Kypsää. Koita siinä sitten olla kiinnostunut lajista ja nauttia.

Hämmentää.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Vatkain
Mua kiinnostaa jääkiekko ja on kiva käyä matseissa ja katella telkkarista. Ni vähä menee fiilikset ku toinen vieressä siteeraa taulukoita seuran edelliseltä 30 vuojelta ja palaajatilastoja ja lukee fanaattisena netin urheilu-, lätkä- ja Kärppäsivuja ja tietää kaiken ennen ku YLEn uutiset. Kypsää. Koita siinä sitten olla kiinnostunut lajista ja nauttia.
Miksei Kärpät tee vieraspeleissä maaleja! Miksi 27 tehtyä vs. 44 päästettyä vieraspeleissä tällä kaudella?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Saw
Vatkain
Mua kiinnostaa jääkiekko ja on kiva käyä matseissa ja katella telkkarista. Ni vähä menee fiilikset ku toinen vieressä siteeraa taulukoita seuran edelliseltä 30 vuojelta ja palaajatilastoja ja lukee fanaattisena netin urheilu-, lätkä- ja Kärppäsivuja ja tietää kaiken ennen ku YLEn uutiset. Kypsää. Koita siinä sitten olla kiinnostunut lajista ja nauttia.
Miksei Kärpät tee vieraspeleissä maaleja! Miksi 27 tehtyä vs. 44 päästettyä vieraspeleissä tällä kaudella?

Vitu homo.

Hämmentää.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Saw
Vatkain
Vitu homo.
Toi on vakava asia.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Saw
Saw
Vatkain
Vitu homo.
Toi on vakava asia.

Nii on jääkiekkoki.

Hämmentää.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Vatkain
Saw
Toi on vakava asia.
Nii on jääkiekkoki.
Eli se on sit sulla Kärppätuntijana selityksen paikka.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Saw
Vatkain
Saw
Toi on vakava asia.
Nii on jääkiekkoki.
Eli se on sit sulla Kärppätuntijana selityksen paikka.

En spekuloi tällaisia kesken kauden.

Hämmentää.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Barbaari
Samanlaiset asiat tusin aiheuttavat ristiriitoja. Maailmankatsomukseltaan ja muutenkin ois hyvä jos olisi lähellä itseään. Tätä olisi helpompi ymmärtää.

Jos laittaa että pitäisi olla erilainen niin vaatiko siiloin toiselta enempi mitä itseltään?

Se voi tosiaan olla niin että jos odottaa toiselta erilaisuulta, niin kokee että omassa itsessä on niin paljon vikoja että toisen pitäisi osata olla jotenkin "parempi". Ei ehkä paras mahdollinen tapa aloittaa suhdetta.

Juurikin noissa katsomusasioissahan minulla menee päin helvettiä tämä kumppaninhaku... Olen kuulema pelottava (erään mielestä) kun uskon reinkarnaatioon yms. Ja sitten taas joku toinen joka uskoo kuten minä, saattaakin olla omissa silmissäni aivan mahdoton.

Yksi juttu missä olen tosi inhottava luonteeltani on se että jos kumppani ehtii innostua ennen minua jostakin asiasta, tuntuu että minä en pysty siihen asiaan menemään mukaan kun se ei ole "minun" vaan se on sen "toisen". Onneksi esim. Rammstein oli oma löytöni, olisi todella ottanut päähän jos kumppani olisi löytänyt sen ensin ja täten se olisi ollut "hänen".

Mutta ainahan joku jossakin on eka fanittamaan jotain juttua, en minä sitä oletakaan että olisin sellainen nero joka ekana bongaa jotain.

(Sivumennen sanoen oli aika hassua että meidän yläasteella Dingoa soitti ekaksi yksi poika, ja kukaan ei osannut sanoa koko juttuun mitään. Hetken päästä sitten Dingo oli yhtäkkiä joka tytön lemppari ja se siitä sitten poikien osalta...)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat