Helsinkiin satoi lunta

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Sauri pitää Hesarin mukaan tiedotustilaisuuden Helsingin lumitilanteesta. Tänään sunnuntaina. Ennen, kun tuli lunta, se aurattiin pois. Ei tarvinnut tiedottaa.

Ajoin eilen illalla hesaa sinne ja tänne. Aluksi satoi, sitten ei. Yhtä ainutta auraa en nähnyt koko illan aikana.

Ehkä Sauri kertoo minne ne ovat menneet.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Aivan samaa näin, tai oikeammin olin näkemättä eilen. Kolareja siellä täällä, mutta ei ensimmäistäkään lumitraktoria. Kun ei kuulemma ole varaa. Ja samaan aikaan ollaan design-pääkaupunkia sun muuta Musiikkitaloa rahoittamassa niin että konsulttien taskut repeilevät hillosta.

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
Vaari
Sauri pitää Hesarin mukaan tiedotustilaisuuden Helsingin lumitilanteesta. Tänään sunnuntaina. Ennen, kun tuli lunta, se aurattiin pois. Ei tarvinnut tiedottaa.

Ajoin eilen illalla hesaa sinne ja tänne. Aluksi satoi, sitten ei. Yhtä ainutta auraa en nähnyt koko illan aikana.

Eiks tommonen illan kestävä kortteliralli ole järjetöntä?

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
Hillman

Tajusit avauksen pointin. On.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
Hillman
Vaari

Miten niin. Sehän on vain hyvä, että joku ajaa jälkiä. Taitaa Vaarilla olla lisäksi kaupunkimaasturi, joka on ainoa vehje, jolla kaupungissa pärjää jotenkuten.

Tämän aamun Hesarissa kiiteltiin, että lujille ottaa lumena kanssa, vaikka kaikki 12 miestä vehkeineen ovat olleet jatkuvasti ylitöissä (siis 12). Kyllä sillä porukalla Helsingin lumet siirtyy. Oli kuulemma muutama yksityinenkin omilla alueillaan.

Ne saakelin pöljät käytti kaikki vuoden rahat (eikä riittänytkään) jo viime talvena. Kyllä tuolla porukalla hommat sujuu (Sauri?). Siitä vain lumikasan viereen voivottelemaan, kyllä ne sillä konstilla sulaa.

Launtai-iltana heitin keikan Espoosta Hesaan. Näin tasan kolme lumikuormaa. Olivat kaikki liikkeellä Hesan suuntaan

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
syytinki

Launtai-iltana heitin keikan Espoosta Hesaan. Näin tasan kolme lumikuormaa. Olivat kaikki liikkeellä Hesan suuntaan

Jossakin korttelissa lumikiintiö oli ilmeisesti jäänyt vajaaksi.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mä en käsitä miksei stadissa asenneta katulämmitysä pitämään kadut sulana, ja lumettomana.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
Saw
Mä en käsitä miksei stadissa asenneta katulämmitysä pitämään kadut sulana, ja lumettomana.

Aleksanterinkadulla taitaa olla lämmitys. Pitäis käydä vilkaisemassa miltä tuo näyttää.

Lämmityksen asentamisen jälkeen se taisi olla talvella aina märkä.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
syytinki
Saw

Aleksanterinkadulla taitaa olla lämmitys. Pitäis käydä vilkaisemassa miltä tuo näyttää.

Lämmityksen asentamisen jälkeen se taisi olla talvella aina märkä.

Ihan kuivaksi se kyllä on mennyt muutamissa tunneissa sateen jälkeen. Mutta sateella se tieten on märkä.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Mitä olen betonihelvetin keskuskortteleissa asioinut talvikautena, niin olen käyttänyt hyväkseni sisäpysäköintitiloja. Ei oo lunta ja auto on sula ja lämmin hakiessa.

- Ubi bene, ibi patria -

Dresden
Seuraa 
Viestejä1191
Liittynyt16.3.2005
19.12.2010 19.00
Tärkeintä on olla aito

Tuula-Liina Varis

Iltalehti kysyi viime viikolla Helsingin kaupungin rakennusviraston projektipäälliköltä Ville Alatypöltä, yllättikö talvi rakennusviraston? Alatyppö vastasi, ettei yllättänyt, mutta lumen määrä yllätti. ”Kyllä talveen oltiin varauduttu, hiekkoja oltiin levitetty, ennen kuin lumi satoi.”

Riemastuin. Luin juttua junassa. Olin tarponut pari päivää Helsingin ydinkeskustan lumijauhossa ja ihmetellyt, miten niinkin keskeinen liikenneväylä kuin Mannerheimintie oli ajoratoineen, suojateineen, jalkakäytävineen paksun puuron peitossa sen oloisena, ettei sillä ollut aura käväissytkään. Mutta selvisihän se. Helsingissä on varauduttu talveen levittämällä hiekoitushiekat jo ennen lumentuloa. Täällä talvi-Suomessa ne tavataan levittää vasta lumentulon ja aurauksen jälkeen.

Koko juttu:

http://www.kansanuutiset.fi/mielipiteet ... -olla-aito

Die Lust zur Zerstörung ist eine schaffende Lust. - Jules Elysard

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat