Yliluonnollinen Sähkö

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulle sattui jotakin outoa. Yritäpä selittää tämä.

Kuuntelin eilen noin kello 16:00 tietokoneellani tätä kappaletta:

www.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DFAUviIfd9qM&h=ea5f7

Kesken soivan kappaleen minulle tuli tarpeita ja siksi PC piti sulkea. PC:ni on läppäri-mallinen. Käänsin kannen alas ja niin tietokone sammuu itsestään. Muutama sekuntia kannen sulkemisen jälkeen myös musiikki loppuu.

Kaiuttimista en ottanut virtaa pois.

Noin 16 tuntia tämän jälkeen, tänä aamuna siis, avasin viereisessä huoneessa kaukosäätimellä television. Televisio ei ole missään yhteydessä tietokoneeseen.

Kun televisista meni virta päälle, alkoi samaan aikaan toisessa huoneessa tietokone soittaa em. kappaletta, vaikka sen kansi oli kiinni (ja tietokone siten pois päältä). Asioilla tuntui olevan selvä yhteys. Miten tämä on mahdollista?

Kommentit (15)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

linkkisi ei toimia.

kone ei välttämättä sammuta itseään, kun sen kannen laskee, vaikka se niin tekisikin 99/100. eihän näistä koskaan tiedä, autotkin tuntuvat elävän omaa sielunelämäänsä. minulla oli kauko-ohjattavie pistorasioita ja, kun aukaisee cd-pyörittimen tietokoneesta niin kauko-ohjattava pistorasia ja laite siihen kytkettynä sammuvat

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
Nagarjuna
Minulle sattui jotakin outoa. Yritäpä selittää tämä.

Kuuntelin eilen noin kello 16:00 tietokoneellani tätä kappaletta:

http://www.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DFA ... qM&h=ea5f7

Kesken soivan kappaleen minulle tuli tarpeita ja siksi PC piti sulkea. PC:ni on läppäri-mallinen. Käänsin kannen alas ja niin tietokone sammuu itsestään. Muutama sekuntia kannen sulkemisen jälkeen myös musiikki loppuu.

Kaiuttimista en ottanut virtaa pois.

Noin 16 tuntia tämän jälkeen, tänä aamuna siis, avasin viereisessä huoneessa kaukosäätimellä television. Televisio ei ole missään yhteydessä tietokoneeseen.

Kun televisista meni virta päälle, alkoi samaan aikaan toisessa huoneessa tietokone soittaa em. kappaletta, vaikka sen kansi oli kiinni (ja tietokone siten pois päältä). Asioilla tuntui olevan selvä yhteys. Miten tämä on mahdollista?

Mahdollista noin kuvattuna se ei ole!

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

teme
Seuraa 
Viestejä191
Liittynyt24.9.2005
taucalm
linkkisi ei toimia.

kone ei välttämättä sammuta itseään, kun sen kannen laskee, vaikka se niin tekisikin 99/100. eihän näistä koskaan tiedä, autotkin tuntuvat elävän omaa sielunelämäänsä. minulla oli kauko-ohjattavie pistorasioita ja, kun aukaisee cd-pyörittimen tietokoneesta niin kauko-ohjattava pistorasia ja laite siihen kytkettynä sammuvat

Itselläni on ollut tuollainen läppäri (IBM), joka ei välttämättä sammunut aina, vaikka kannen laittoi kiinni ja joskus se saattoi käynnistyä itsekseen vaikka kansi oli kiinni.

Vierailija
teme
taucalm
linkkisi ei toimia.

Itselläni on ollut tuollainen läppäri (IBM), joka ei välttämättä sammunut aina, vaikka kannen laittoi kiinni ja joskus se saattoi käynnistyä itsekseen vaikka kansi oli kiinni.

Kun nyt aamulla sitten avasin läppärin, oli se "nollissa" eli mennyt pois päältä.

Vierailija
Hillman
Yksikertaisesti sanottuna laite on viallinen!

Eli tapahtumasarjalla ja asioilla éi ollut syy-seuraus-suhdetta, se oli siis stokastinen, täysin satunnainen tapahtuma?

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Ennenwanhaan oli sellainen tekniikan vitsi, että kun mies nai puhelinpylvästä, niin keskusneiti tulee raskaaksi. Onhan se täysin mahdollista, mutta keskusneidin raskaus ei kuitenkaan johdu siitä, että mies nai puhelinpylvästä.

Vierailija

Jospa se kone hiberneittas? Sit sen virranvastaanotin huomasi että sähössä tuli muutoksia. Sit se heräs ja jatko entistä toimintaa?

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

ja meilla katkee lan-yhteys sekunnin murto-osaks toisesta pöytäköneesta, kun yläkerran vessasta sammuttaa valot. Winkkari ilmoittaa että yhteys katki ja heti perään että yhteys löydetty. Toisen koneen lan-yhteyteen ei ole vaikutusta...

mutta juu, sammuuko jotkut läppärit kannen sulkemisella, kun mull on ollut semmonen käsitys että ne menis vaan hibernaatiotilaan nuqqumaan

Vierailija
DerMack
mutta juu, sammuuko jotkut läppärit kannen sulkemisella, kun mull on ollut semmonen käsitys että ne menis vaan hibernaatiotilaan nuqqumaan

Ohjauspaneelin virranhallinta-asetuksista voi valita kannen toiminnon, eli saa sammumaankin. (Win).

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005
Electric shadow
DerMack

Ohjauspaneelin virranhallinta-asetuksista voi valita kannen toiminnon, eli saa sammumaankin. (Win).

no niinmpä tietenkin

Uusimmat

Suosituimmat