Tervetuloa poliisivaltio.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.iltalehti.fi/autot/2010121312857294_au.shtml

Mielestäni tässä mennään rajan yli niin jotta takalasikin kastuu. Vaikka asia ei minuun henkilökohtaisesti liitykkään koska en omista autoa, mutta risoo silti.

Oikeisen poliisien määrärahoja supistettu vuosi vuodelta ja rahaa sitten laitetaan tällaisiin naurettaviin turvavyö- ja turvaväliseurantalaitteisiin.

Mitä jos suljettaisiin samalla vaikka koko huumeyksikkö ja vaikka poliisin erityistoimintayksikkö ja asennetaan sillä rahalla kaikkiin valoristeyksiin ja kävelyvaloihin valvontakamerat. Aina kun punainen palaa otetaan kaikista ohikulkevista kuva.

Ehkä nyt vähän provo avaus mutta mitä oikeasti olette mieltä näistä peltipoliiseista ynnä sen jatkomalleista? Olisiko raha järkevä käyttää johonkin muuhun? Tuntuuko tämä yksityisyyteen tunkeutumiselta?

Sivut

Kommentit (96)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

valtio on huomannut, etteivät aidatut lampaat valita, vaikka rahastus lisääntyy. nämähän ovat vain kehiteltyjä malleja autoveron, YLE-veron yms. rinnalla.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

planetisti
Seuraa 
Viestejä463
Liittynyt22.9.2008

Jos liikenneturvallisuus paranee, niin eikö silloin muutos ole positiivinen?

Marginaaleja pitää tietysti olla, ja onkin vaikea määrittää niiden suuruutta. Marginaalit voisivat olla henkilökohtaisia, aina rikkeen jälkeen (vaikkei sakkoa saisikaan) ne pienenisivät.

Vierailija
planetisti
Jos liikenneturvallisuus paranee, niin eikö silloin muutos ole positiivinen?



Ehdottomasti. Ei niitä nopeusrajoituksia ole autoilijoiden kiusaksi keksitty.

Vierailija

Niin kauan kuin nämä kamerat valvovat vain liikennesääntöjen noudattamista ja kuvaavat vain tieliikennettä, en näe tässä mitään ongelmaa. Tosin se ärsyttää, kun jotkut pelkäävät niitä kameroita niin, että hiljentävät niiden kohdalla vaikkeivät olisi ylinopeutta sitä ennen ajaneetkaan. Toisinaan tulee rasittavaa edestakas kiihdyttämistä ja jarruttamista maantieajosta silloin.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007
Olen
Niin kauan kuin nämä kamerat valvovat vain liikennesääntöjen noudattamista ja kuvaavat vain tieliikennettä, en näe tässä mitään ongelmaa. Tosin se ärsyttää, kun jotkut pelkäävät niitä kameroita niin, että hiljentävät niiden kohdalla vaikkeivät olisi ylinopeutta sitä ennen ajaneetkaan. Toisinaan tulee rasittavaa edestakas kiihdyttämistä ja jarruttamista maantieajosta silloin.



Komppaan^^

Muuten kyllä ihan hyviä vehkeitä, varsinkin risteysalueilla, joissa 60-rajoitus.
Nimenomaan ruuhkaisempana aikana jolloin "päätien" ylittävää liikennettä on paljon.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Menchi
Tuntuuko tämä yksityisyyteen tunkeutumiselta?



Ei tunnu. Miksi tuntuisi? Kuka vaan voi ottaa julkisella paikoilla kuvan musta ja mun skodasta. Enemmän yksityisyyttäni loukkaa se, kun joudun paljastamaan sosiaaliturvatunnukseni poliisille mondeon takapenkillä.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Olen
Niin kauan kuin nämä kamerat valvovat vain liikennesääntöjen noudattamista ja kuvaavat vain tieliikennettä, en näe tässä mitään ongelmaa. Tosin se ärsyttää, kun jotkut pelkäävät niitä kameroita niin, että hiljentävät niiden kohdalla vaikkeivät olisi ylinopeutta sitä ennen ajaneetkaan. Toisinaan tulee rasittavaa edestakas kiihdyttämistä ja jarruttamista maantieajosta silloin.

oletko koskaan ihan oikeasti pohtinut miksi ihmiset tekevät niin ? voisiko se mitenkään johtua siitä, että kameran räpsymisen rajat on säädetty niin tiukalle, ettei Euroopan vanhimman autokannan nopeusmittarit missään olosuhteissa pysty samaan tarkkuuteen.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Miten valvontakamera pystyy pysäyttämään kaasu pohjassa kaahaavan psykoottisen rattijuopon/narkkarin verrattuna tien laidalla tutkan kanssa päivystävään poliisipartioon?

Kyseessä on nopeusvalvonta ja välillinen autovero jota tekosyynä käyttäen voidaan vähentää todellista turvallisuutta lisäävää poliisitoimintaa.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Vierailija
taucalm
Olen
Niin kauan kuin nämä kamerat valvovat vain liikennesääntöjen noudattamista ja kuvaavat vain tieliikennettä, en näe tässä mitään ongelmaa. Tosin se ärsyttää, kun jotkut pelkäävät niitä kameroita niin, että hiljentävät niiden kohdalla vaikkeivät olisi ylinopeutta sitä ennen ajaneetkaan. Toisinaan tulee rasittavaa edestakas kiihdyttämistä ja jarruttamista maantieajosta silloin.

oletko koskaan ihan oikeasti pohtinut miksi ihmiset tekevät niin ? voisiko se mitenkään johtua siitä, että kameran räpsymisen rajat on säädetty niin tiukalle, ettei Euroopan vanhimman autokannan nopeusmittarit missään olosuhteissa pysty samaan tarkkuuteen.

Väitän ettet löydä Suomesta kovin montaa autoa, jossa mittari näyttää todellista nopeutta vähemmän, ellei sitä erikseen ole menty sorkkimaan. Käytännössä se menee yleensä niin päin, että mitä vanhempi auto, sitä enemmän yläkanttiin näyttää mittari.

Voit muutenkin huoletta ajaa muutaman kilsan ylinopeutta peltipoliisiin vailla räpsymisen pelkoa. Jostain 5-7 km/h ylinopeudestakin saat varmastikin vain huomautuksen.

Eli vastaukseni on: ei, en usko että se voisi johtua siitä, että rajat ovat liian tiukat.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Eiköhä se ole niin, että rallikuskin pysäyttää vain hirvi tai ojaan luisuminen.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Olen

Väitän ettet löydä Suomesta kovin montaa autoa, jossa mittari näyttää todellista nopeutta vähemmän, ellei sitä erikseen ole menty sorkkimaan. Käytännössä se menee yleensä niin päin, että mitä vanhempi auto, sitä enemmän yläkanttiin näyttää mittari.

nimenomaan se mittari näyttää yläkanttiin ja kuski harvemmin muistaa/tietää kuinka paljon, tai vähän. tottakai ihminen refleksinomaisesti jarruttaa, jos mittari näyttää 90km/h 80km/h alueella ja kameratolppa tulee eteen. jos mittarit olisi haluttu virittää liikenneturvallisuutta parantaviksi eikä autoilijoita rahastaviksi niin nuo räpsyisivät vasta +10km/h ylityksien jälkeen ei 3km/h ylityksen jälkeen!

puhumattakaan nyt siitä tosi-asiasta, että se mittarivirhe ei ole mikään matemaattinen vakio vaan vaihtuu eri renkaiden ja eri nopeuksien välillä.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

planetisti
Seuraa 
Viestejä463
Liittynyt22.9.2008
jees
Aika naivia ajatella että
"Jos liikenneturvallisuus paranee, niin eikö silloin muutos ole positiivinen?"



Ei naiivia, vaan kylmän järjellistä. Omien ajotaitojen yliarvioiminen aiheuttaa onnettomuuksia. Joku nopeusraja on oltava. Sitä parempi mitä vähemmän ihmiset ottavat muidenkin elämään vaikuttavia riskejä ajamalla selvää ylinopeutta.

Pieni ylinopeus on ihan se ja sama, koska se lienee vahinko. Jatkuva pienen ylinopeuden ajaminen on tyhmyyttä, jos siitä tulevaisuudessa saa aina sakot.

Kuten sanottua, jos liikenneonnettomuudet putoavat, niin muutos on perusteltu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat