Peliriippuvuus

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Oon sitten tää kuu pelannut satasen verran veikkauksen peleihin - oisin voinu tonkin rahan käyttää johonkin hyödylliseen kuten uuteen mikrofoniin tai sen esivahvistimeen.
Eniten törsäsin rahoja nettiarpoihin jotka harvoin mitään voittoa antaa. Oon kyllä tyhmä ollut kun niitä oon pelannut noin helvetin monesti. Aion laittaa pelirajoituksen että saan tuhlaa vain 30 euroo/kk ja nekin kenoon ja lottoihin.

Jos et veikkaa et voi voittaa in my ass - satkun oisin voittanut jos en ois pelannut ollenkaan.

Sitä vaan että tuntuu tosi pahalta - no joo - täytyy vain olla lujatahtoisempi ja olla pelaamatta niitä typeriä nettiarpoja. Se on aina se typerä uskomus et kun hävisin kympin täytyy voittaa se takas.

Usko että olen ansainnut ison voiton kärsimysteni takia on tyhmää.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (29)

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Barbaari
Peliriippuvuus on paska juttu. Tiedän muutaman joka on elämänsä sillä pilannut. Riippumatta kuinka paljon rahaa on, niin se vie kaiken.

Kyllä - näin jälkiviisaana ajattelin että en mä tarvitse mitään lottovoittoa - voisin elää ihan hyvin ilman mitään ekstrojakin.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

i_gabe
Seuraa 
Viestejä153
Liittynyt15.1.2009
deep'n'dark

Kyllä - näin jälkiviisaana ajattelin että en mä tarvitse mitään lottovoittoa - voisin elää ihan hyvin ilman mitään ekstrojakin.

Ajattele niin, että hävityt rahat on kulutettu johonkin turhaan, eikä siihen turhaan kulutettua kannata ostaa takaisin koska se maksaa moninkertaisesti sen mitä olet kuluttanut.
Eli jos ostit 100e turhaa se maksaa 700e että saat "ostettua" sen 100e takaisin.
Eli vaihdatko 100e 700euroon.

Suosittelen lupaamaan läheisellesi 1000e jos pelaat vielä yhtään (edes 20c:stä). Näin alitajuntasi pelastaa sinut riippuvuudelta, koska voitat joka tapauksessa vähemmän kuin häviät.

On myös tärkeää sitoutua siihen sopimukseen, ettei salaa petä itseään eikä läheistään. Päätös vaatii myös rohkeutta.

ps. Auttoi minua tuo yllä mainittu. Irti peleistä melkein vuoden jo, eikä vieläkään tee mieli pelata.

Olen saattanut olla tätä mieltä

Vierailija

Pelatakin voi järkevästi, esim. pelaa pitkässävedossa 'varmoja' pelejä silloin tällöin, 50 € panos pienellä kertoimella ja dadaa, sulla on 100 - 200 € kuin tyhjästä.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Pääsääntöisesti pelaaminen ei kannata koskaan.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Saw

ja pokeri on poikkeus sääntöön totta.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Javert

Se ei pelaa, joka pelkää.

eikä se häviä, joka ei pelaa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
i_gabe
Vatkain
Voitin tänään bingosta 180 €.

Paljon hävisit "eilen"?

"Eilen" en käynyt mutta "perjantaina" kävin ja hävisin 20 € aiemmin voittamiani.

Hämmentää.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Javert

Eikä myöskään voita.

tavallaan voittaa, kun ei häviä "voittojaan".

Vierailija
taucalm
Saw

ja pokeri on poikkeus sääntöön totta.

Suurin osa pokerinpelaajistakin enimmäkseen häviää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat