Vaarallista?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulle todettiin psykoottinen masennus johon sain quetiapin hexal nimistä SKITSOFRENIA lääkettä. Joten onko miten vaarallista jos minulla ei olekkaan skitsofreniaa ja syön noita lääkkeitä.

Eli onko vaarallista jos syön skitsofrenia lääkkeitöä vaikka minulla ei ole skitsofreniaa.

Kommentit (3)

Vierailija

Minulle todettiin psykoottinen masennus johon sain quetiapin hexal nimistä SKITSOFRENIA lääkettä. Joten onko miten vaarallista jos minulla ei olekkaan skitsofreniaa ja syön noita lääkkeitä.

Eli onko vaarallista jos syön skitsofrenia lääkkeitöä vaikka minulla ei ole skitsofreniaa.

derz
Seuraa 
Viestejä2431
Liittynyt11.4.2005

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/hu ... 052965.pdf

"Quetiapin Hexal kuuluu antipsykootteihin (psykoosilääkkeitä), joita käytetään tietyntyyppisten mielenterveyshäiriöiden oireiden lievittämiseen.

Quetiapin Hexal -valmistetta käytetään skitsofrenian hoitoon. Skitsofrenian oireita ovat aistiharhat (esim. äänien kuuleminen), oudot ja pelottavat ajatukset, käyttäytymisen muutokset, yksinäisyyden ja hämmennyksen tunne.

Quetiapin Hexal -valmistetta voidaan käyttää myös manian hoitoon. Manian oireita ovat mm. ylenpalttinen iloisuus ja energisyys. Maniavaiheessa oleva potilas voi nukkua tavallista vähemmän, puhua tavallista nopeammin ja saada jatkuvasti uusia ideoita ja ajatuksia. Jotkut potilaat saattavat kuitenkin olla myös tavallista ärtyisempiä."

Eiköhän tuo ole ihan kelpo lääke...

∞ = ω^(1/Ω)

Vierailija
kuva-maija

Nykyisinhän määrätään useinkin antipsykootteja jos diagnoosiksi tulee psykoottinen masennus. Yksi ehkä yleisimpiä silloin on Risperdal jolla on aika paljon muitakin käyttökohteita kun skitsofrenia.

Joten vaikket nyt skitsofreniaa sairastakaan, ei tuo itsellesi määrätty lääke sen takia mitenkään vaarallinen ole.

Oikeastaan ainoa pontti on se, sopiiko se sinulle ja onko siitä hyötyä. Ja jos ei sovi, esim. sivuvaikutusten takia, puhu lääkärillesi mahdollisimman pian. Osa sivuvaikutuksista toki menee pienen ajan kuluttua ohi, joten jos ei mitään maata mullistavaa ilmene, niin katso ensin jonkin aikaa.

Ancient

Uusimmat

Suosituimmat