Suolalamppu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tervehdys arvoisat tieteilijät,

Ostin varsin suolakidelampun, kun halvalla sain... Pakkauksessa lukee, että lämmetessään tuottaa huoneilmaan negatiivisia ioneja, jotka neutralisoivat ja puhdistavat huoneilmaa.

Mitä luulette, onko humpuukkia koko vehje vai pitääkö lupauksensa?

Kommentit (4)

Vierailija
hihhuli235

Ostin varsin suolakidelampun, kun halvalla sain... Pakkauksessa lukee, että lämmetessään tuottaa huoneilmaan negatiivisia ioneja, jotka neutralisoivat ja puhdistavat huoneilmaa.

Hei vaan!
Hyvää Uutta Vuotta!

Minulla on sekä suolalamppu että kaksi suolakynttilänjalkaa. Sanoisin, että kovin ovat somia ja kauniita. Mutta mitä tulee niihin negatiivisiin ioneihin! Ensinnäkin lamppu ei juurikaan kuumia, joten miten niitä negatiivisia ioneita voisi edes syntyä. Pienen toivonkipinän voi laittaa kynttilänjalkaan; se muuttuu edes lämpimäksi. Luin jostain, että suolalampun pitää olla hyvin lähellä; etäisyys korkeintaan 40 cm. Minä poltan suolakynttilänjalkaa tietokoneen vieressä. Tuossa se hiljaisena ja oranssinvärisenä lepattaa.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009
hihhuli235

Ylen Areenassa saattaisi vielä olla Prisma Studion -jakso katsottavissa, jossa todettiin ioneja toki irtoavan mutta niin häviävän pienissä määrin, että sillä mitään vaikutusta mihinkään olisi.

Vierailija

Mä olen jostakin ymmärtänyt, että höyryksi rikkoutuvat vesipisarat tuottaisivat noita kivoja negatiivisia? Kattila tulelle ja teekuppi nenän alle? Uimahalliin, saunaan, suihkuun, kylpyyn?

Uusimmat

Suosituimmat