Jos lapsena rääkkää eläimiä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sanotaan, että yksi psykopatian merkki on, että nauttii lapsena eläinten rääkkäämisestä.

Itse rääkkäsin pentuna joskus eläimiä. Olen miettinyt että olenkohan psykopaatti. Rääkkääminen oli hauskaa mutta lopetin sen kun kasvoin. Nykyään olen vegetaristi ja en kyllä enää voisi kiusata eläimiä, enemmän tykkään niistä kuin ihmisistä.

Mutta silti. Eihän psykopaatti tiedä, onko normaali. Ei kai useimmat lapset pysty kiusaamaan suloisia elukoita?

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija
CE-hyväksytty
On epänormaalia jos ei lapsena ainakin vähän rääkkää eläimiä. Sattaa olla autisti jos ei siihen tunne kiinnostusta.

Huh, hyvä tietää. Ainakin jotain normaalia tullut harrastettua. Kaipa lapsena ei kykene empatiaan.

Hyvä että on netti! Tosimaailmassa ihmiset jeesustelevat eivätkä myöntäisi tällaisia asioita, sitä alkaa tuntea itsensä aivan hulluksi...

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mä en rääkännyt eläimiä lapsena. Enimmäkseen inhotti, kun kaverit mm. paloitteli kastematoa.

Pari ampiais- ja muurahaispesää olen toki polttanut. Mutta se onkin massamurhaa, eikä yksilöön kohdistuvaa kidutusta.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Muurahaisia on tullut rääkättyä suurennuslasin polttavan valokeilan avulla ja ampiaispesää ammuttua vesipyssyllä. Muurahaisten ja ampiaisten tappeluttaminen oli jännää katsottavaa.

Serkkupoika repi joskus siivet kärpäseltä mutta se ei tuntunut enää hauskalta. Kuitenkin heinänkorren kiinnittäminen paarmaan ja yhdistelmän vapauttaminen liihottamaan huvitti. Tiedä sitten mistä johtui erilainen suhtautuminen tapauksiin.

En olisi ikimaailmassa kivittänyt sorsia tai vetänyt kissaa hännästä kuten jotkut muut pojat tekivät. Ehkä olin tuossa suhteessa jotenkin tyttömäinen. Eläinten rääkkäystä paljon mielekkäämpää puuhaa oli esimerkiksi kerätä tikkuun "muurahaisten kusta" tai järjestää lemmikeille 'älykkyystestejä'.

Aika paljon julmempi olen ollut lähimenneisyydessä. Hävitin nimittäin viime kesänä pihalaattojen alle pesiytyneitä muurahaisyhdyskuntia kiehuvan veden avulla. Vaikka en saanutkaan toimenpiteestä minkäänlaista sadistista nautintoa, teki tapaus minusta entistä kovasydämisemmän ihmisen.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
CE-hyväksytty
On epänormaalia jos ei lapsena ainakin vähän rääkkää eläimiä. Sattaa olla autisti jos ei siihen tunne kiinnostusta.

Jaaha. No minä olen sitten varmaankin autisti ja epänormaali. T.s. sadismi onkin sitten ihan normaalia, vai? Kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää.

Vierailija

En kyllä rääkännyt niitä, mutta nautin niiden tappamisesta metsästyksen muodossa ja nautin vieläkin - pyrin tosin minimoimaan saaliseläimen kärsimyksen siinä, kun parhaaksi taidan.

Vierailija
Sakarias
En kyllä rääkännyt niitä, mutta nautin niiden tappamisesta metsästyksen muodossa ja nautin vieläkin - pyrin tosin minimoimaan saaliseläimen kärsimyksen siinä, kun parhaaksi taidan.

Missä kohtaa "evoluution tikapuilla" muuten olemme tilanteessa, jossa lajia edustavan yksilön surmaaminen on paheksuttavampaa kuin sen kiduttaminen? Tapahtuuko tämä vasta ihmisen kohdalla?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
jushura
Sakarias

Missä kohtaa "evoluution tikapuilla" muuten olemme tilanteessa, jossa lajia edustavan yksilön surmaaminen on paheksuttavampaa kuin sen kiduttaminen? Tapahtuuko tämä vasta ihmisen kohdalla?

Se on siinä pienen jyrsijän ja tyhmän linnun kohdalla.

Vierailija
Ertsu
CE-hyväksytty

Jaaha. No minä olen sitten varmaankin autisti ja epänormaali. T.s. sadismi onkin sitten ihan normaalia, vai? Kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää.

Sadismi tarkoittaa sitä, että saa nautintoa kärsimyksen tuottamisesta jollekin henkilölle. Olet varmasti joskus esimerkiksi käyttänyt loukkaavaa pilkkanimeä jostakusta henkilöstä.

Pyhimyksiksi itseään nimittäviä henkilöitä kannattaa pelätä, sillä he ovat niitä jotka ryhtyvät innolla noitavainoihin.

Vierailija

jushura kirjoitti:

Kidutuksessahan kärsimyksen määrä voi sen kohteelle olla olennaisesti suurempi kuin hengenriistossa - edellisessähän on käsittääkseni tarkoitus tuottaa mahdollisimman paljon kärsimystä ja jälkimmäisessä lopettaa elämä. Tietystikin lopettajasta riippuu, kuinka paljon kärsimystä tähän ko. hengenriistotilanteeseen liittyy - metsästyksen ollessa kyseessä se tulisi pyrkiä minimoimaan.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Kun aikuisena suuttuu siitä, että joku rääkkää eläimiä, niin taustalla tulisi olla tulisieluinen taistelu ihmisten rääkkäystä vastaan. Sellaiset eläinten rääkkäyksestä vimmastuneet saavat multa pusun.

Muuten jää arvomaailma-asetelma vähän koomilliseksi.

Olenko tyhmä? Ensin pannaan ihmisten asiat kuntoon, ja sitten uhataan tappaa koiranpennun rääkkääjät. Eiks je? Tiettyä järestystä?

Vantaalainen pariskunta tuli erotetuksi toisistaan, vaikka olivat kuusikymmentä vuotta taaksepäin antaneet valan, että vain Jumalan toimesta se käy. Vantaa laski, että tulee halvemmaksi sijoittaa vaivasempi vaivasempien osastolle, kuin molemmat.

"Kunnes Jumala, tai kaupungin sosiaalitoimi teidät erottaa".

Jos aikuisena rääkkää ihmisiä, niin ihan jees. Tälle asetelmalle ei voi mitään, kun lukee vimmastuneita ihmisiä koiranpennun kohtelusta.

Myötänolous on tahallisen arrogantti ilmaus niistä.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija
jushura

Missä kohtaa "evoluution tikapuilla" muuten olemme tilanteessa, jossa lajia edustavan yksilön surmaaminen on paheksuttavampaa kuin sen kiduttaminen?

Ei kai sellaista tilannetta ole?

Vierailija
ZiPA
jushura

Missä kohtaa "evoluution tikapuilla" muuten olemme tilanteessa, jossa lajia edustavan yksilön surmaaminen on paheksuttavampaa kuin sen kiduttaminen?

Kummalle henkilölle antaisit pidemmän vankeusrangaistuksen: henkilölle joka on kiduttanut toista ihmistä, vai henkilölle, joka on tappanut ihmisen kivuttomasti?

Vierailija
jushura
ZiPA
jushura

Kummalle antaisit pidemmän rangaistuksen: henkilölle joka on kiduttanut toista henkilöä, vai henkilölle, joka on tappanut toisen henkilön kivuttomasti?

Kiduttajalle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat