Todennäköinen jumala

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Määrittele jumala. Miksi ihmisten pitää uskoa että jumala voi tehdä kaikkea ja on vastuussa kaikesta? Eikö voisi mahdollisesti olla olemassa jonkinlaista jumalaa, mikä ei välttämättä voi tehdä "kaikkea", ja ei voisi pitää vastuussa kaikesta

Olen aika hämmistynyt miten ihmiset voi uskoa tosissaan.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Me voimme tietää Jumalasta suunnilleen vain sen, mitä hän itse päättää meille ilmoittaa, esim Raamatussa.

Mistä sitten tietää että mikä kirja on se oikea? Minulle riittää se, että Jeesus teki ihmeitä, mm. herätti kuolleita, ja nousi itsekin kuolleista.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9010
Liittynyt20.6.2009
nuubi
Määrittele jumala. Miksi ihmisten pitää uskoa että jumala voi tehdä kaikkea ja on vastuussa kaikesta? Eikö voisi mahdollisesti olla olemassa jonkinlaista jumalaa, mikä ei välttämättä voi tehdä "kaikkea", ja ei voisi pitää vastuussa kaikesta

Totta kai voisi olla. Niin voisi myös lentävä teekannu, spagettihirviö, alkuvoimainen sotkanmuna ja ääretön määrä muita naurettavuuksia. Se, että jumalalla satutaan perinteisesti tarkoittamaan erästä skitsofreenista, verta janoavaa megalomaanista kansanmurhaajaa, johtuu puhtaasti Raamatun kulttuurillisesta vaikutuksesta. Tokihan jokainen voi itse mielikuvitusystävänsä luoda sellaiseksi kuin haluaa.

Kuin myös.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Vierailija
Japetus
nuubi

Kuin myös.
En voi uskoa että ne uskovat tosissaan.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9010
Liittynyt20.6.2009
spin0
Japetus
nuubi

Kuin myös.
En voi uskoa että ne uskovat tosissaan.

Usko pois, kyllä ne uskovat.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Vierailija

Kannattaa tajuta, että Jumala itse sallii meidän tietävän, että hän pyyhkii kansoja kuin me tallaamme muurahaisia.

Hän ei salaa tätä !

Vierailija
Lektu-Elli
Kannattaa tajuta, että Jumala itse sallii meidän tietävän, että hän pyyhkii kansoja kuin me tallaamme muurahaisia.

Hän ei salaa tätä !

Mitähän mahdat tarkoittaa? Tuollaisen yli 160 ÄO:n omaavan ajatukset eivät aivan helposti näin tyhmille avaudu, joten voisit selittää.

Vai pitäisikö arvailla? Suomalaiset kansanako ovat nyt vaarassa, koska et jumalan sanansaattajana saanut kovin huomattavaa kannatusta julistuksellesi?

Tä?

Japetus
Seuraa 
Viestejä9010
Liittynyt20.6.2009
Lektu-Elli

Hän ei salaa tätä !

Että mitä?

Haluatko siis sanoa, että meidän tulisi arvostaa Jumalaa, koska hän ei suotta häpeile veritekojaan?

Vierailija

Ihmiskuntana voisimme kunnioittaa Jumalaa nykyistä enemmän.

Syitä:

- tappajameteoriitteja ei ole näkynyt miljooniin vuosiin, vaikka avaruus on niitä täynnä. Näkeehän sen jo esim Kuun pinnasta

- immuunijärjestelmä. Monimutkaisempi kuin mikropiiritehdas

- säteilyltä suojaava magneettikenttä. Avaruus on tappava.

- ihmisen aivot. Musiikaalisuus, huumorintaju

- ei-jalostettujen kasvien ja eläinten hieno ulkonäkö, esim monet luonnon kukat ja karhut

-ei-jalostettujen kasvien hyvä maku, esim mustikat, mesimarjat, lohi (meinasin sanoa kirjolohi), morfiini, etanoli (tosin vain lääkkeeksi)

-muut galaksit, jotka on tehty lähinnä vain meidän (+Hänen?) viihteeksi

-läpinäkyvä ilma

-sopivasti vaimentava ilma. Voimme jutella mutta emme huku hälyyn. Geometria selittää vain pistelähteet, vaimennusta tarvitaan esim tuulen metelin takia (dB/m[size=150:3f9wmax8]³[/size:3f9wmax8])

-seksi

-kauniit naiset ja mukavat persoonat

Vierailija
jees
Electric shadow
Väärin meni. Jumala ei ole todennäköinen.

Jotain johon pitää uskoa, jotta se on olemassa, on hyvinkin todennäköinen.

Onhan se tuossa kontekstissa.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9010
Liittynyt20.6.2009
Lektu-Elli
Ihmiskuntana voisimme kunnioittaa Jumalaa nykyistä enemmän.

Syitä:

Kaikille täysjärkisille on sanomattakin selvää, ettei mikään noista kerro Jahvesta, Allahista, Zeuksesta, Shivasta, Lumikista, Pinokkiosta eikä mistään muustakaan fiktiivisestä hahmosta sitten pätkääkään. Voisin lisäksi listata muutaman sataa syytä, miksi Jumalaa tulisi vihata, alkaen noista iki-ihanista ihmisen aivoista. Jos huumori ja musikaalisuus ovat ylistyksen aiheita, mitenköhän Jumalaan pitäisi sadismin tai pedofilian vuoksi suhtautua?

Pitäisi varmaan lukea todisteeksi Luciferin olemassaolosta se, että joku kykenee pitämään noin päätöntä argumentaatiota pätevänä.

Vierailija

Niin, se onkin mielenkiintoista, että valtaosa ateisteista pitää Saatanan olemassaoloa todennäköisempänä kuin Jumalan olemassaoloa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat