Toimiiko ihminen tehokkaasti vain pakon edessä?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Ystäviä minulla on jonkin verran.2 naispuolista ja 3 miespuolista.Kaikki osapuilleen ainakin tuntevat toisensa tai tietävät kenen kanssa liikun jos en pääse juuri siltä seisomalta liittymään seuraan.

Elämäni on sellaista ettei ihan kehtaisi kertoa siitä. Olen työelämän ulkopuolella, kuntoutustuella elelevä tyhjän toimittaja. Lorvailua en voi perustella siten etten haluaisi tarpeeksi tehdä johdonmukaisesti ja päättäväisesti terveisiin ja tervehenkisiin elämäntapoihin vieviä muutoksia eteenpäin.

En vain usko siihen että minusta tulisi vielä jotain. Päin vastoin kovaa vauhtia olen vajoamassa tyhjyyteen. Viime vuonna tuli 3 kertaa paskat housuun juuri ennen kotiovea. Minulla on siis diagnosoitu ärtyväsuoli. Se ei riitä että mehut kiertää välillä turhankin vikkelästi vaan että mulla on myös ahtaanpaikan kammo sekä ujo pissi sekä muutama tippa tulee boksereille vaikka kuinka ravistelisin.

Näiden syiden takia en pyri harrastamaan liikuntaa, käymään baareissa, opiskelemaan AMK:ssa joihin mut on neljästi valittu opiskelemaan eri vuoden keväinä. En yksinkertaisesti uskalla.

Ja sen lisäksi että olen haaskannut kirjoitusten jälkeen 7 vuotta elämästäni outoihin asioihin vituttaa se että olen 7. lapsi ja nuorimmainen. 5 muuta on yliopistotutkinnon suorittajia ja alan töissä.

Ottaen huomioon edellä mainittu minusta tuntuu ettei minulle kelpaa tavallinen duunarin työ.
Haluaisin kovasti opiskella mutta en tiedä kestääkö pää stressiä mikä aiheutuu opiskelun puitteista saati itse opiskelusta.

Minua kiinnostaisi tietää että mitä muille palstalaisille tapahtuisi jos yhtä-äkkiä heille tarjoutuisi tilaisuus syljeskellä kattoon niin ettei taloudellisista kysymyksistä tarvitsisi huolehtia ja ei olisi minkäänlaisia velvoitteita? MIhin he käyttäisivät vapaa-ajan joka lisääntyisi dramaattisesti? MInulla vapaa-aikaa 24/7 ja etuudet 1150€/kk. TIlanteeni on harvinaislaatuinen, olen työiässä ja eläkkeellä....

-

Kommentit (12)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

No varmaan paskoisin ja kusisin housuun kuten sinäkin, koska jotenkinhan se eläke on ansaittava.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Säästä muutama kymppi tuosta tuestasi joka kuukausi jos siitä voi säästää ja aloita pelaamaan nettipokeria. Ensin aloitat ilmaisturnauksilla ja sitten vähitellen siirryt 1-2 e peleihin ja siitä ylöspäin kun alkaa sujumaan. Parin vuoden päästä olet rikas ja voit hyvällä omallatunnolla vain makoilla eikä tarvi stressata mistään.

Guarani River Oil
Seuraa 
Viestejä467
Liittynyt19.8.2010
joo
Säästä muutama kymppi tuosta tuestasi joka kuukausi jos siitä voi säästää ja aloita pelaamaan nettipokeria. Ensin aloitat ilmaisturnauksilla ja sitten vähitellen siirryt 1-2 e peleihin ja siitä ylöspäin kun alkaa sujumaan. Parin vuoden päästä olet rikas ja voit hyvällä omallatunnolla vain makoilla eikä tarvi stressata mistään.

Haistanko vittuilua nettipokerilla tienaaville?

Vierailija
Guarani River Oil
joo

Haistanko vittuilua nettipokerilla tienaaville?

Et. Olen itsekin nettipokerin "kannattaja". Tuonne perään olisi pitänyt varmaan laittaa hymiö niin ei vaikuttaisi vittuilulta.

Vierailija

Tietyn tyyppisissä tehtävissä ihminen toimii erinomaisesti pakon edessä. Kuitenkin me käyttäydymme eri tavoin paineesta riippuen pakon edessä. Sanoisin, että ihminen toimii parhaimmillaan silloin kun hän on innostunut ja kiinnostunut. Ts. läsnä, säilyttäen maltillisen analyyttisen harkinnan.

Vierailija
kulkutauti
Tietyn tyyppisissä tehtävissä ihminen toimii erinomaisesti pakon edessä. Kuitenkin me käyttäydymme eri tavoin paineesta riippuen pakon edessä. Sanoisin, että ihminen toimii parhaimmillaan silloin kun hän on innostunut ja kiinnostunut. Ts. läsnä, säilyttäen maltillisen analyyttisen harkinnan.

Komppaan. Suorittavaa työtä on "helppoa" tehdä pakon edessä. Mutta luovuutta vaativat tehtävät tuskin sujuvat parhaimmin pakolla. Kyllä silloin vaaditaan innostusta ja kiinnostusta. Kukapa osaisi "pakottaa" keksimään jotakin sellaista, jota kukaan ei osaa edes kuvitella? Sellaisetkaan hommat, joissa vaaditaan oman persoonan likoon panemista, eivät pakottamalla suju ollenkaan, koska niiden edellytys on luottamuksen ja turvallisuuden ilmapiiri. Rangaistuksen pelko saa turvautumaan vain "oikeisiin" tapoihin toimia eli pyrkimykseen täyttämään tehtävänasettajan odotukset. Omintakeisuutta ei tuolla metodilla tahdo syntyä, vain "tilattua". Lopulta pakkometodi johtaa pelkkään "silmänpalvontaan" eli tarvitaan jatkuvaa valvontaa, jotta asiat tulisivat tehtyä. Nykysuuntaus taas taitaa ennemminkin työelämässä olla kohti omatoimista itseohjautuvuutta, sillä loputtomat väliportaan esimiesmassat tulevat palkanmaksajalle kalliiksi. Asiantuntijatehtävissä se tarkoittaa sitä, että varsinaisen työn tekee se, joka ei sitä hallitse ja oikeat osaajat taas menettävät "tatsinsa", koska ainoastan valvovat toisten työntekoa. Lopulta kummatkaan eivät osaa.

Vierailija
baal1984
Näiden syiden takia en pyri harrastamaan liikuntaa, käymään baareissa, opiskelemaan AMK:ssa joihin mut on neljästi valittu opiskelemaan eri vuoden keväinä. En yksinkertaisesti uskalla.

Todennäköisesti selviäisit AMK:sta, jos olet pystynyt selviämään lukiosta ja peruskoulusta. Ongelmia on tietenkin luvassa varsinkin AMK:ssa, jossa yhteistyökyky muiden ihmisten kanssa runsaiden ryhmä/paritöiden merkeissä joutuu koetukselle, ja esiintymistäkin on todennäköisesti enemmän kuin yliopistolla tai koskaan aiemmin.

Haluaisin kovasti opiskella mutta en tiedä kestääkö pää stressiä mikä aiheutuu opiskelun puitteista saati itse opiskelusta.

AMK:ssa ja yliopistolla omaan opintopolkuunsa voi vaikuttaa paljon enemmän kuin missään muussa aiemmassa opinahjossa. Oman kokemukseni mukaan normaalissa päivätyössä käyminen stressaa selvästi enemmän kuin opiskelu.

Minua kiinnostaisi tietää että mitä muille palstalaisille tapahtuisi jos yhtä-äkkiä heille tarjoutuisi tilaisuus syljeskellä kattoon niin ettei taloudellisista kysymyksistä tarvitsisi huolehtia ja ei olisi minkäänlaisia velvoitteita? MIhin he käyttäisivät vapaa-ajan joka lisääntyisi dramaattisesti?

Minulla vapaa-aika on aina ollut ensisijainen asia elämässä, joten tuossa ei olisi mitään uutta. Toisaalta masentuisin jonkin ajan kuluttua, jos en saisi tuntea olevani millään tavalla muille hyödyksi.

--

Sitovia suhteita(pakkoa) tarvitaan, koska ihmisen tehokkaampi toiminta mahdollistuu ainoastaan sellaisen kautta.

Vierailija

Minä tiedän kyllä, miten aikani käyttäisin, jos ei tarvitsisi käydä töissä. Treenaisin sitä toimintaa, johon minulla on koulutus. Ja harrastaisin tarpeeksi liikuntaa siinä ohessa. Siinähän se aika sitten menisikin.

Uskon, että se masu ainakin ruokavaliolla kuntoutuisi. Minun kuntoutui.

Vierailija
Pirpana
Minä tiedän kyllä, miten aikani käyttäisin, jos ei tarvitsisi käydä töissä. Treenaisin sitä toimintaa, johon minulla on koulutus. Ja harrastaisin tarpeeksi liikuntaa siinä ohessa. Siinähän se aika sitten menisikin.

Uskon, että se masu ainakin ruokavaliolla kuntoutuisi. Minun kuntoutui.

Tosiaan jos pääsisi oikeita töitä tekemästä. Yrittäjyys kun ei anna sanelemattomuuden vapautta.. Mutta jos.. Jos minä esimerkiksi voisin 2 vuoden päästä aloittaa oloneuvoksena olon, niin kaunis ajatus olisi urheilun, matkailun, seksin ja nettiharrastusten yhdistäminen kauniiksi kokonaisuudeksi. Lisäksi saisin enemmän aikaa muiden harrastusteni toteuttamiseksi, joissa tiede, psykologia, keho ja terveys sekä kaupallisuus näyttelee omaa osaansa... Eli oikeasti en koskaan voisi jättäytyä oloneuvokseksi Tosin voisin oletuspohjaisesti noista lähtökohdista keskittää mieluisammin tarmoa ja rahoittaa mielenkiintoni kohteiden tutkimista sekä kehittämistä tehokkaammin. Ehkä eräätkin "harrastusprojektit" valmistuisivat ainakin nopsemmin. Vaikka vitustako sitä tietää josko sitä sitten tapaisi jonkun uljaan naaraan ja kaikki aika menisikin siihen? Ehkä on parempi olla suunnittelematta. Elämä tuppaa suunnittelemaan asioita minua paremmin. Joskus hyvässä ja joskus pahassa. Yleensä silloin kun luulee tietävänsä mitä haluaa, niin huomaa erehtyneensä.
http://www.youtube.com/watch?v=7kwM_AXWnNw

Vierailija
kulkutauti
Jos minä esimerkiksi voisin 2 vuoden päästä aloittaa oloneuvoksena olon, niin kaunis ajatus olisi urheilun, matkailun, seksin ja nettiharrastusten yhdistäminen kauniiksi kokonaisuudeksi.

Katselisit siis koneelta naisten Kultaista Liigaa ja pätkisit tumppuun?

Uusimmat

Suosituimmat