Virtsarakon maksimitilavuus?

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Tietääkö kukaan mikä mahtaa olla ihmisen ennätys pissamäärässä yhdellä kertaa? Kuinka suureksi virtsarakko voi venyä? Itselläni kun on paruresis (ujopissa) niin olen toisinaan joutunut tilanteisiin joissa olen rukoillut selviäväni hengissä kun rakko on meinannut haljeta kun en ole onnistunut virtsaamaan. Tai ainakin siltä se on tuntunut. Nyt olen vähän ryypännyt ja oli äsken aika kova pissahätä, menin sitten vessaan mitta-astian kanssa ja mittasin että pissasin 1,3 litraa yhdellä käynnillä. Kuulostaa paljolta minun korvaan, mitä mieltä olette? Siis enhän minä tuohon pisteeseen sitä normaalisti vie, nyt pidättelin huvikseni kun on kiva yrittää enkkaa.

くそっ!

Sivut

Kommentit (22)

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Joskus kauan, kauan sitten, jollain festarireissulla, pakottava virtsaamisen tarve, käymäläjärjestelyiden epäkäytännöllisyys, humalatila sekä hetkellinen päähänpisto saivat minut kusaisemaan tyhjään limpparipulloon. Kyse oli 1,5 litran pullosta. Se tuli ääriään myöten täyteen ja oli vielä pakko lopettaa kesken ja lähteä sittenkin muualle jatkamaan suoritus loppuun saakka. Siis empiirisesti ainakin minulla maksimitilavuus on yli 1,5 litraa. Mutta tuolloin oli kyllä tosi iso hätä. Siis pieni hätä, mutta iso. Siis pieni. Iso. Äh, tajutkaa tai älkää.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Hmm.. syntyiköhän tätsä nyt kilpailu, joka päätyy iltapäivälehtien lööppeihin "MYSTINEN RAKONHALKEAMISEPIDEMIA NIITTÄÄ NETTIKESKUSTELIJOITA!"

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

On sitä tullut kustua aamulla 1.5l juomapullo täyteen ja piti myös vähän lopetella, ettei yli tule. Olin sattumoisin yötä paikassa, jossa ei päässyt kuselle ja oli tullut kaljoiteltua. Yli 1.5l on siis vastaus, mutta kyllähän kusetti.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Aika jännä aika jännä, olen niin kuvitellut että rakkoni on yli-iso.. kaiken kokemani jälkeen. Tietty se voi olla ettei kaikki tule ulos kerralla, jäännösvirtsaa.. mutta silti.. hitto täytyy kyllä pistää paremmaksi joku kerta, oottakaas vaan..

くそっ!

Vierailija

Tässä on koottu muutama kirjallisuuden ilmoittama tilavuus: http://hypertextbook.com/facts/2001/DanielShaw.shtml

Noiden mukaan kapasiteetti on 470-1000 ml ja virtsaamistarve syntyy 150-400 ml:n jälkeen. Kuulostaa aika vähältä senkin perusteella mitä tässä ketjussa on raportoitu. Toisaalta kyseessä on varmaan yksilöllinen asia, eräs kaveri käy parin tunnin välein vessassa.

Vierailija
Kosh
Hmm.. syntyiköhän tätsä nyt kilpailu, joka päätyy iltapäivälehtien lööppeihin "MYSTINEN RAKONHALKEAMISEPIDEMIA NIITTÄÄ NETTIKESKUSTELIJOITA!"

No kyllä meikä ainakin aikoo kusaista viisi litraa jos teikä joskus takavuosina on päästellyt rontti puolitoista litraa. Sen verran löytyy kilpailuhenkeä meikäläisestä. Ainakin kun teikäläisestä on kysymys. Voitan ihan varmasti tuommoiset pikku lirutukset ja päästän vielä luritukset päälle.

Ps. Oletkos varma että se kaikki tuli nimenomaan virtsarakosta josta tässä nyt on kysymys?

Edit. Vaihdettu ää ööksi ja öö ääksi. Ihan vain selvyyden vuoksi.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Älkääs nyt leikkikö niiden rakkojenne kanssa. Jonkun piirroshahmon luojan (en muista varmuudella oliko Tex Avery vai joku Disney-porukan hemmo) tapana oli painaa duunia niin viimeiseen asti että ei ollut edes vessaan ehtiä, ja kerran hänet sitten vietiin sairaalaan katetroitavaksi kun rakko on ratkeamaisillaan mutta mitään ei tulekaan ulos. Ns. kusijumi.

Onkohan eri sukupuolien välillä rakoissa kokoeroa? Väitetään että naiset ramppaavat vessassa useammin kuin miehet, mutta itse olen aina ollut harvapissainen verrattuna tuntemiini miehiin tai ainakin eksän kanssa tuntui että hänen piti merkata vähintään yksi puu jos metsälenkille lähdettiin. (Toisaalta olen myös harvajuontinen.)

ovolo
Seuraa 
Viestejä5368
Liittynyt7.7.2007

Olen kuullut, että ylenmääräisestä pidättäytymisestä saattaa tulla joku virtsamyrkytys. En tiedä, onko tuo totta, mutta aikoinaan koulussa opettaja kertoi, että keskiajalla tuollaista olis tapahtunut jossain syömingeissä tai juomingeissa, kun sitä virtsaamista oli pidätelty liian kauan.

Vierailija
Samum anker
Ps. Oletkos varma että se kaikki tuli nimenomaan virtsarakosta josta tässä nyt on kysymys?

Minä en ole ihan varma, saattoi tulla pidemmältä. Mutta kuten sanottu, vähän vielä jäikin.

Enkä olekaan varma pullon koosta, iso muovinen juomapullo oli. Todennäköisesti se oli vain litra.

Viinankylväjä
Seuraa 
Viestejä476
Liittynyt15.1.2009
Electric shadow
On sitä tullut kustua aamulla 1.5l juomapullo täyteen ja piti myös vähän lopetella, ettei yli tule. Olin sattumoisin yötä paikassa, jossa ei päässyt kuselle ja oli tullut kaljoiteltua. Yli 1.5l on siis vastaus, mutta kyllähän kusetti.

Kokeileppa 1,5 l muovipulloa mahasi kohdalla, tuntuu aika isolta määrältä. Vedin kerran tyhmyyksissäni vetoa kaverin kanssa, ettei hän voi kusta litran maitopurkillista kerralla täyteen. Reilusti yli.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Toivottavasti pissakilpailua ei pidetä livenä, muuten meille ujopissaisille käy huonosti. Ärsyttävä vaiva kaikkiaan. Duunikaverit joskus kiusaa tulemalla vessan oven taakse huutelemaan tietäen, että kusen tulo loppuu siihen.

Vierailija
Heksu
Toivottavasti pissakilpailua ei pidetä livenä, muuten meille ujopissaisille käy huonosti. Ärsyttävä vaiva kaikkiaan. Duunikaverit joskus kiusaa tulemalla vessan oven taakse huutelemaan tietäen, että kusen tulo loppuu siihen.

tai että kisa käydään ns. kiinteämmästä jätteestä.http://www.youtube.com/watch?v=WOgzw9oUZaI..

Vierailija

Joskus aikanaan opetettiin, että kun virtsaumpista ihmistä katetroidaan, niin voi kerralla katetroida vain litran, sitten on pidettävä tauko. Nyttemmin ohje on kumottu. Mutta muistelen, että rakko voi venyä tilavuudeltaan jopa useamman litran mittaiseksi. Muistan myös kuulleeni, että joskus olisi katetroitu peräti viisi litraa.

Itselläni on aiheesta kokemusta, muutama vuosi sitten kohtukasvaimet aiheuttivat minulle ajoittain virtsaumpea. Olut varsinkin oli juoma, mikä sitä teki. Saatoin olla tuntikausia niin, ettei virtsaa vain tullut, pahimmillaan lähes vuorokauden. Tila on kyllä niin tuskallinen, että olisi valmis tekemään mitä vaan virtsatakseen. Ja vatsa pinkeä!

Tila parani, kun kohtu kasvaimineen leikattiin. Mitään pysyvää haittaa siitä ei jäänyt. Mutta en usko, että kukaan ei-elimellistä vikaa sairastava voisi pidätellä virtsaansa tuntikausia, varsinkaan juodessaan. Sekin on mahdollista, että virtsa tulisi jossain vaiheessa ihan tahtomatta (olen sellaistakin joskus kesäterassilla nähnyt).

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Kuinka pitkä pyython on saavutuksissanne? Kuulee puhuttavan reippaasti yli puolimetrisistä jööteistä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
Saw
Kuulee puhuttavan reippaasti yli puolimetrisistä jööteistä.

Näen joka päivä sellaisen mutta se on tässä etupuolella. Mutta ei lähdetä nyt tällaiselle linjalle. Meinaan meinaan lyödä Koshin pissakisassa niin että paukkuu. Viisi litraa päästelen ja laulan samalla että Chirpy Chirpy Cheep Cheep.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat