Palstan kyselytutkimus psykologianpuolen tueksi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

post1485981.html#p1485981

Eli tuolla käydyn keskustelun tueksi yksinkertainen kysely. Jokainen varmasti ymmärtää tämänkin kyselyn luotettavuuden Noh koetetaan ja huumorilla mennään. Siis yksi ääni. Molemmilla sukupuolilla pari moraalisempaa vaihtoehtoa ja ääntä voi vaihtaa jos se muutos on tullakseen.

Kommentit (12)

asdf
Seuraa 
Viestejä11066
Liittynyt16.3.2005

Jotenkin aavistan, että jossain vaiheessa joku tekee tästä äänysteksestä mieleisensä johtopäätöksen karsimalla jollain mieleisellään perusteella mielestään väärät äänet pois ja toteaa, että vaikkei otos ole laaja, on se selvästi suuntaa antava.

Tai tiedä häntä, ehkä se jää tekemättä, kun menin tämän viestin kirjoittamaan.

ID10T
Seuraa 
Viestejä1673
Liittynyt3.10.2007
Rousseau
Ainakaan epävarmoja miehiä ei ole vielä äänestykseen osallistunut.

Niin, tarkoittikohan tuo äänestysvaihtoehto "Mies En ole varma" sitä, ettei ole varma miehisyydestään vai sitä, ettei ole varma onko pettänyt? Vai ettei ole varma ylipäätään yhtään mistään (eli on siis epävarma)?

Miten voi olla epävarma siitä, onko pettänyt? Itse olen joskus ollut täysin muistamaton edellisillan tapahtumista, mutta silloin on kuntokin ollut sitä luokkaa, ettei minkäänlainen pettäminen olisi tullut kysymykseenkään. Lyhyempiä muistikatkoksia on tietysti sattunut parempikuntoisena, mutta katkojen kesto ja muut asiaan liittyvät tekijät eivät silloinkaan ole jättäneet epäilykselle sijaa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26841
Liittynyt16.3.2005
ID10T
Miten voi olla epävarma siitä, onko pettänyt?

Mieleen tulee sellaisia mahdollisuuksia, kuin että ei ole varmaa onko suhde voimassa vai ei. Joillakin on tapana suhteen alussa ja lopussa pitää soutamista ja huopaamista, jossa välillä ollaan yhdessä, välillä ei ja välillä jotain epämääräistä siltä väliltä - ja pahimmillaan kumpikin fluktuoi omaan tahtiinsa. Tai sitten voidaan olla sovittu jossain suhteessa vapaasta suhteesta, mutta kuitenkin jätetty tulkinnanvaraiseksi mitä saa tehdä ja mikä on pettämistä.

ID10T
Seuraa 
Viestejä1673
Liittynyt3.10.2007

Ok, tuossa on itua Neutroni. Itse pähkäilin onko mahdollista muuten olla epävarma pettämisestään. Siis jos suhde on olemassa ja pettämiseksi luokiteltavan toiminnan rajat ovat selkeät. Kännin piikkiin kun pannaan niin monenlaista toimintaa ja olen kuullut pidettävän lieventävänä asianhaarana muka sitäkin, jos pettäminen tapahtuu esim. polttareissa maksullisen kanssa

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26841
Liittynyt16.3.2005
ID10T
Itse pähkäilin onko mahdollista muuten olla epävarma pettämisestään. Siis jos suhde on olemassa ja pettämiseksi luokiteltavan toiminnan rajat ovat selkeät. Kännin piikkiin kun pannaan niin monenlaista toimintaa ja olen kuullut pidettävän lieventävänä asianhaarana muka sitäkin, jos pettäminen tapahtuu esim. polttareissa maksullisen kanssa

Kyllä humalakin on joillekin epävarmuuden lähde. Itse kuulun myös niihin, joilla muisti menee vasta siinä vaiheessa kun jalat eivät kanna, mutta tunnen porukkaa, jolla muisti menee jo hyvin kohtuullisessa humalassa. He voivat olla tuntikausia täysin toimintakykyisiä, mutta eivät muista ajasta aamulla mitään. Nykyään käytetään jokseenkin yleisesti myös laajaa kirjoa laittomia päihteitä, joilla on ties mitä vaikutuksia muistiin.

Ja yksi epävarmuuden lähde on se surullusen kuuluisa itsepetos. Helposti katuva mieli vääntää selvän pettämisen jollakin kikalla edes harmaalle alueelle, joka on edes jotenkin perusteltavissa ei-pettämisenä.

Vierailija

Ainakin tämän hetkisen perusteella voisi sanoa, että tasan ovat menneet. 2/3 äänistä miesten... Siispä 15 äänen perusteella voimme heittää kaikki tähän astiset luultavasti peukaloidut ja amatöörimäiset tutkimukset romukoppaan, uuden musertavan tiedefoorumin tieteellisen tarkan kyselyn tieltä.

Vierailija
Rousseau
Ainakaan epävarmoja miehiä ei ole vielä äänestykseen osallistunut.
Minä olin sitten eka. Äänestin "Mies En ole varma" koska en ole varma olenko pettänyt kumppaniani tai ovatko he pettäneet minua. Kaikenlaista panemista suuntaan ja toiseen on tapahtunut, mutta ei minusta tunnu että minua olisi petetty tai olisin pettänyt ketään. Ylipäätään "petos" on kehno sana tässä kontekstissa. Ihmiset nussii. So what?

Uusimmat

Suosituimmat