Miksi välilyönneistä pitää maksaa?

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Lähetin tekstiviestin ja mietin miksi tyhjästä pitää maksaa. Sataan kuuteenkymmeneen merkkiin sisältyi useita tyhjiä välejä. Miksi?

Sivut

Kommentit (25)

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5297
Liittynyt9.1.2011

Kysymys kuuluu, kuka ihme lähettää tekstiviestejä kun sähköposti ja pikaviestit (google talk, irc, etc.) on keksitty? Sähköposti on siitä kiva että voit lähettää vaikka 1000 sivun romaanin ilman mitään kuluja. No tervetuloa sitten 2010-luvulle!

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
-:)lauri
OleellisempiKysymysLieneeKuitenkinSe,kukaPainaaNiitäVälilyöntejäTekstiviesteihinsä?

Hmm, niinpä. Ymmärrettävää tekstiä tuokin on, joskaan ei kovin kaunista. Yleensä niitä merkkejä rajoitetaan lyhentämällä sanoja. Tyyliin "mä olin siel ja sit se läht vittuu ku ei jaksan enä ol". Tai niinq jotai. "Ok" muuttuu pelkäksi "k":ksi ja pisteet jätetään lopusta pois eikä pilkkuja sun muita turhia merkkejä käytetä. Tavallinen teinin textari vois olla vähä vaiks tällee et "moi mite menee" tai "tuux meil"

くそっ!

Vierailija

Kuluuko siinä sormet, jos painelee liikaa näppäimiä, vai ne näppäimet?

Tekstiviestiin mahtuu muistaakseni 140 merkkiä, jos sanoma jää sen alle, miksi sitä pitää lyhentää? Saman se maksaa.

Onko teidän kännyköissä muuten mahdollista lähettää ja vastaanottaa multimediaviestejä?

Edit: Lisätty 0, eli ei mitään. Poistettu rähmänäppi.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26997
Liittynyt13.5.2005
Ronron
"mä olin siel ja sit se läht vittuu ku ei jaksan enä ol".

Mikään ei ole niin valmis, etteikö sitä voisi vähän kehittää: "OlinSiel&SitSeLähtVittuuKuEiJaksanEnäOl"

Riittoisampi keskustelukumppani.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Siksi pitää lyhentää koska ainakin itse ängen yhteen viestiin mahdollisimman paljon tietoa koska joudun siitä kumminkin maksamaan.

Tavanomaisin lyhentelytyylini on että kaksoiskonsonantit puoliksi ja äksää ja zetaa kehiin.

Kävin kaupasa ja maxoin kortila.

Vierailija
Rousseau
Siksi pitää lyhentää koska ainakin itse ängen yhteen viestiin mahdollisimman paljon tietoa koska joudun siitä kumminkin maksamaan.

Tavanomaisin lyhentelytyylini on että kaksoiskonsonantit puoliksi ja äksää ja zetaa kehiin.

Et maksa tuosta viestistä yhtään vähempää.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Electric shadow
Rousseau

Et maksa tuosta viestistä yhtään vähempää.

Tuo oli esimerkki tyylistä, ei koko viesti minkä laittaisin jos viestittäisin. Yleensä ängen yhteen viestiin niin kauan jotain tavaraa että uhkaa loppua tila kesken. Siis ainahan yksi viesti maksaa mitä maksaa, mutta onhan se eri asia onko siinä kokonainen episodi elämästä vai pelkkä "ok" tms.

Vierailija
Rousseau
Tuo oli esimerkki tyylistä, ei koko viesti minkä laittaisin jos viestittäisin. Yleensä ängen yhteen viestiin niin kauan jotain tavaraa että uhkaa loppua tila kesken. Siis ainahan yksi viesti maksaa mitä maksaa, mutta onhan se eri asia onko siinä kokonainen episodi elämästä vai pelkkä "ok" tms.

Ok. Mitäs multimediaviesti maksaa?

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Electric shadow
Rousseau

Ok. Mitäs multimediaviesti maksaa?

Ei harmainta aavistusta, kun en ole koskaan laittanut.

Edit!

Tavallinen tekstiviesti DNA Onnista on näemmä 0,0696/kpl, en tiedä tuleeko tähän jotain muita maksuja vielä päälle.

Jaa, multimediaviesti olisi näemmä 0,3832.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Multimediaviesti 0,00 - 0,39 € riippuu liittymästä ja palveluntarjoajasta.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Enivei pyrin hoitamaan kaiken mahdollisen tietokoneen kautta. Minullahan on DNA:n Mokkula ja koska on tuo em. puhelinliittymäkin, netti kustantaa öpauttia päälle 11 e/kk jos oikein olen paperini tavaillut. Max 10 M liittymästä ihan ok.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Puuhevonen
Kysymys kuuluu, kuka ihme lähettää tekstiviestejä kun sähköposti ja pikaviestit (google talk, irc, etc.) on keksitty? Sähköposti on siitä kiva että voit lähettää vaikka 1000 sivun romaanin ilman mitään kuluja. No tervetuloa sitten 2010-luvulle!
Ilman kuluja - kun on käytössä kaverin päätelaite ja hänen liittymä.

Ilmaisia sähköpostilaitteita ja ilmaisliittymiä näkee harvoin.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat