Parran kasvattaminen.

Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Niin, ajattelin kasvattaa itselleni parran.

Mietin vain, että onko siinä uskomuksessa perää, että kannattaisi partaa leikata.

Jos on, niin miten sitä pitäisi leikata?

Ensin "aamusänki" vaikkapa pari viikkoa joka aamu, sitten antaa vain kasvaa.
Mitäs sitten, leikkanko parrasta aina vain partakarvojen päät?

Vai annanko vain rehottaa, kunnes parralla on tarpeeksi pituutta ja muotoilutan sen sitten?

Ps. Olen sukupuoleltani mies.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Sivut

Kommentit (57)

rcislandlake
Seuraa 
Viestejä2683
Liittynyt3.10.2006
JuurikinNiin
Niin, ajattelin kasvattaa itselleni parran.

Mietin vain, että onko siinä uskomuksessa perää, että kannattaisi partaa leikata.

Jos on, niin miten sitä pitäisi leikata?

Ensin "aamusänki" vaikkapa pari viikkoa joka aamu, sitten antaa vain kasvaa.
Mitäs sitten, leikkanko parrasta aina vain partakarvojen päät?

Vai annanko vain rehottaa, kunnes parralla on tarpeeksi pituutta ja muotoilutan sen sitten?

Ps. Olen sukupuoleltani mies.

Syö testosteronia, niin kasvaa parta nopeasti. Oletko varma että haluat parran ?

No ei.. Itselläni mursun viikset ja viikinkiparta. Kukaan ei oikein tykkää ja jokapäivä saan kuulla kommentteja että leikkaa pois. Viime kesänä leikkasin sellaisen motoristi-zz-top-parran, joka ylettyi kääntämällä ylöspäin otsaani, pois posket sileäks ja silloin harmitti. Jotenkin kun kuuluu vain mun omaan identiteettiin... Avatar -kuvani on meikäläisestä graffattuna.. Siitä näkee suunnilleen, mitä tarkoitan...

Partani kasvaa, joskin erittäin hitaasti. Eka sentti tuli helposti kuukaudessa, mutta seuraavat kolme senttiä joutuu odottamaan ehkä jopa vuoden tai pari. Partani ylettää tällähetkellä ylöspäin käännettynä just ja just nenän sieraimiin eli parhaaseen on matkaa.. Liekö kasvakaan entisiin mittoihin ?
Poskipartani on molemmilla puolilla höttöä, kun taas leuka ja kaula on karvaa täynnä. Suun ympärillä on vain pieni aukko, josta tungen ruokani ja juomani sisään..

Millaista partaa ajattelit ? Jos naisia varten kasvatat, niin mitä alustavissa ovensuukyselyissä olen kuullut, niin muutaman millin parransänki on se halutuin.. Viikset ja parta kutittaa ikävästi... Itselläni on täysin muokkaamaton karvakasvusto, joskin olen ajatellut jotain parralleni tehdä ja ehkä vahata viikset tai jotain.. Karvat suussa on jotenkin epäkäytännöllistä..

Toisilla parta kasvaa parissa kuukaudessa.. Lienee ihan geenijuttu... Mutta parran leikkaaminen välillä ei ainakaan minulla ole tehostanut hommaa, kärsivällisyys palkitaan. Ja jos parta ei kasva ollenkaan, niin voit ehkä olla joko liian nuori, liian vanha, sinulla on testohormonivaje tai sitten sukusi geeneissä on parrattomuuden kirous. Veljelläni on tuskin ollenkaan partaa eikä tuo ole sitä ja sen miehistä vetovoimaansa pahemmin haitannut..

Parempi on olla sanomatta mitään, jos ei ole mitään sanottavaa. Keskustella voi aina.

eteenpäin
Seuraa 
Viestejä1591
Liittynyt25.6.2009
rcislandlake

No ei.. Itselläni mursun viikset ja viikinkiparta. Kukaan ei oikein tykkää ja jokapäivä saan kuulla kommentteja että leikkaa pois. Viime kesänä leikkasin sellaisen motoristi-zz-top-parran, joka ylettyi kääntämällä ylöspäin otsaani, pois posket sileäks ja silloin harmitti. Jotenkin kun kuuluu vain mun omaan identiteettiin... Avatar -kuvani on meikäläisestä graffattuna.. Siitä näkee suunnilleen, mitä tarkoitan...

Et perkele leikkele vaikka sanovat! Kyllä parta pitää olla, itse kasvattaisin kunnon imaamin jos kasvaisi.

rcislandlake
Seuraa 
Viestejä2683
Liittynyt3.10.2006
eteenpäin
rcislandlake

Et perkele leikkele vaikka sanovat! Kyllä parta pitää olla, itse kasvattaisin kunnon imaamin jos kasvaisi.

No en leikkaa en, kun kerran yksikin puolustaa.

Parempi on olla sanomatta mitään, jos ei ole mitään sanottavaa. Keskustella voi aina.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Parran kasvatus on hauska harrastus, suosittelen. Minulla on silloin tällöin tapana kasvattaa parta, jonka sitten leikkaan pois hetken mielijohteesta, useimmiten kiukuspäissäni - ja tulen oitis katumapäälle. Nyt olen kasvattanut ehkä syys-lokakuusta asti goatee-tyyppistä viritelmää, jonka välillä föönaan härskisti kaksihaaraiseksi tosikoiden ärsyttämiseksi. Tavoitteena olisi saada tällä kertaa jotain vähän pidempää aikaiseksi.

Parran trimmaaminen on sangen vaikea taitolaji, jonka opetteluun menee valitettavasti parta jos toinenkin. Kannattaa ensin antaa parran kasvaa vähän pituutta ennenkuin alkaa trimmaamaan sitä muotoonsa, niin on vähän helpompaa. Peilin kanssa taistellessa tulee aluksi helposti katalia virheitä, mutta ei kannata lannistua. Hyvä apuväline on sellainen peilikaappi, jonka ovet saa auki, sillä on helppo kyylätä sivuprofiilia molemmilta puolilta symmetrian saavuttamiseksi.

Ja ei, parrankasvu ei todellakaan kiihdy partaa ajamalla. Karvathan on ihan samaa tavaraa kuin kynnetkin, kuollutta ainesta, eihän nekään kasva yhtään sen nopeammin vaikka kuinka niitä leikkaisikin.

Vierailija

Sänki on seksikäs, on, on. Mutta sänki pistelee paljon pahemmin kuin kunnon parta. Pidempänä se taipuu eikä pistä. Kiva semmoista on halia!

Vierailija

Kyllä se pojat niin on, että rumaa naamaa ei mikään pue niin kuin parta. Sitä pärstää on sitten parran verran vähemmän näkyvissä.

Itse ajoin pois reilu kymmenen vuotta sitten (tosin suun ympärystä lukuunottamatta ajan pois) ja vaimokin oli sitä mieltä, että se kannattaa kasvattaa takaisin. Ymmärrän asian oikein hyvin.

Vierailija

Tuosta parran kasvamisesta semmonen kyssäri, eli itelle kasvaa kyllä partaa
poskille ja leuan alle/kaulalle, mutta miksi karvaa ei kasva kunnolla leuan päälle ja ylähuuleen, olenko vielä liijan nuori olen 26 vai eikö miule sitten millonkaan kasvakkaan partaa kyseisiin kohtiin?

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
sinineoni
Tuosta parran kasvamisesta semmonen kyssäri, eli itelle kasvaa kyllä partaa
poskille ja leuan alle/kaulalle, mutta miksi karvaa ei kasva kunnolla leuan päälle ja ylähuuleen, olenko vielä liijan nuori olen 26 vai eikö miule sitten millonkaan kasvakkaan partaa kyseisiin kohtiin?
Parrankasvuun vaikuttaa ihan yleinen aineenvaihdunnan taso. Liiku enemmän ja tee hikistä työtä, niin näet onko vaikutusta.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Kannatan parrankasvattamista. Se saa olla myös epäsiisti kunhan on puhdas. Ja sitten semmoset pillunkutitteluparrat kannattaa unohtaa kokonaan!

Hämmentää.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Juu, eiköhän mulla ole ihan tarpeeksi ikää partaa varten, ja, joo kyllä se kasvaa.

On vain tullut tavaksi parin päivän välein leikata alku pois.

No, nyt en leikkaa, isäukolla oli semmonen oikein kunnon Juha Mieto -tyyppinen ratkaisu.
Itselläni kans tarkoitus on peittää rumaa naamaa...
Miksi sitä nyt naisia varten partaa kasvattais, ei ne tänne tule muutenkaan, kun vaan notkuu tiede-palstalla.

No ei, onneksi mulla on oikeakin elämä.

Ihan tyylisyistä.

Helvetti, nyt haluankin myös pitkän tukan.

Joskus parikymppisenä kun oli pitkät rastat, yhden semmoisen säilöinkin.
Nekin tuli sitten kiukuspäissään ja muutenki päissään saksittua pois.

Rastoissa on vaan se huono puoli, että joka saamarin piripää on aina kysymässä budia.

Ei sillä, ettenkö sitäkin luojan luomaa joskus maistele, mutta ei se tarkoita että oletusarvoisesti olisin joku samperin savunpoistaja.

[size=85:3gis1t2w]Ps. Piripäät: jos ette jaksa kolmea (3) kuukautta odottaa (venata), niin ette ole yrtin (kannabis, savu, vihree, yms.) arvoisia. Jos ette omista asuntoa (kämppä, luukku, boxi), niitä voi myös vuokrata. Jos kukaan ei vuokraa teille (siis sulle), niin (sä) et voi muuta kuin odottaa (edelleen venata, venailla) kesää. Suomessa (valtio jossa asumme) on kesäisin maata jossa on multaa (semmoista tummanruskeaa ainetta, jota voi varastamisen lisäksi myös ostaa), sinne multaan kun laittaa kesäkuun alussa (aika jolloin alkaa voida nukkua myös lehtiroskiksissa) siemenen ja odottaa elokuun loppuun (aika jolloin vilja, äh, anti olla, en jaksa suomentaa koko juttua. Ja joo kytät ne on taas siellä kaveris oven takana vain, lopeta se autojen varastelu ja hae hoitoa...[/size:3gis1t2w]

Vierailija

NOO töissä kyllä saa välillä heiluu naama hiessä, mutta liikunta muuten on kyllä kieltämättä aika vähäistä, ehken pitää lisätä myös sitä sitten.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Oon aloittanu punttisaliharrastuksen pari-kolme kuukautta sitten, joten sekin nostaa testosteronitasoja kaiketi.

Kysymys kuuluu onko kolmevitosena liian myöhäistä aloittaa moinen.
Tulokset on kyllä vähän noussu, joten ilm. ei ole liian myöhäistä.
Työni on myöskin aika fyysistä, ja kenot käyn tekemässä kävellen.

Tosin en kauaa, aion ostaa kohtuu uuden Porschen kakkosautoksi, kun voitan.
Toivottavasti se päävoitto tulee ennen ku lääkäri vie kortin...

Mutta parrankasvuun tuosta saliharrastuksesta on siis se hyöty, notta se kasvaa hieman nopeammin. Onpahan helpompaa kasvattaa sitten se parta.

Ei mene siis enää kauaa kun olen komea, rikas ja parrakas. Nyt olen ainoastaan komea ja rikas.

Oikeasti, firma, missä työskentelin meni nurin tuossa pari vuotta sitten ja teen nyt talonmiehen hommia, lumenkolausta ja sen sellaista...

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
JuurikinNiin
Miksi sitä nyt naisia varten partaa kasvattais, ei ne tänne tule muutenkaan, kun vaan notkuu tiede-palstalla.

Me ollaan jo täällä.

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat