Guggenheim

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Täähän on jo tietysti vanha uutinen.

Helsinki haluaa Guggenheim-museon

Helsinki saattaa saada Guggenheimin

Mutta eilen tuli jossain juttua että nämä museot olisivat maailman kuuluja ja erittäin arvostettuja. Ihmettelin vaan, että kun mä en ole koskaan kuullutkaan koko kukkenhaimista.

Sivut

Kommentit (668)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
iMuke
Minäpä olen, enkä ihmettele vaan.

Minäpä kanssa! Olen jopa käynytkin nyyrokin kukkenheimissä!

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

En ole päässyt käymään, mutta onhan Guggenheim toki modernin kuvataiteen ISO tekijä. Varmaankin pietarilaisia ajattelevat asiakkaiksi Pietaria helpommassa toimintaympäristössä. Suomalaisia moderni taide ei niin sankoin joukoin kiinnosta. Toisaalta, olihan Picasso-näyttelyyn melkoiset jonot...

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Minkähän takia tuokin pitää ahistaa sinne Helsinkiin, eikä vaikka Lahteen tai Kajaaniin?
Eikö tässä just pari päivää sitten ollut valitusta, kun siellä Helsingissä on ruuhkaa ja tila loppuu kesken.

X

Vierailija

Juuri siksi. Väkeä liikkuu enemmän Helsingissä kuin Lahdessa tai Kajaanissa. Tarkoitus on kai saada lipputulojakin? Lisäksi ne pietarilaiset sekä ruotsinlaivojen tuomat ruotsalaisturistit. Itekin olen lähes aina käynyt Modernassa kun Tukholmassa käyn.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Mimei
Juuri siksi. Väkeä liikkuu enemmän Helsingissä kuin Lahdessa tai Kajaanissa. Tarkoitus on kai saada lipputulojakin? Lisäksi ne pietarilaiset sekä ruotsinlaivojen tuomat ruotsalaisturistit. Itekin olen lähes aina käynyt Modernassa kun Tukholmassa käyn.

Nimenomaisesti! Mielestäni olisi todella upeata saada Guggenheim museo Helsinkiin, mieluiten upean arkkitehtuurin suojiin!

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Seppo_Pietikainen
Mimei

Nimenomaisesti! Mielestäni olisi todella upeata saada Guggenheim museo Helsinkiin, mieluiten upean arkkitehtuurin suojiin!

Siitä vain, nauttikaa rauhassa, kunhan ette tule minun lompakolle asian suhteen.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Jos olisin helsinkiläinen, niin kiehuisin kiukusta. Hyvänen aika, kun veronmaksajien rahoja upotetaan tuohon. Olisi kai sinällään ihan kiva, jos aidosti tulisivat tekemään bisnestä vapaaehtoisilla asiakkailla.

Hulluja nuo helsinkiläiset.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vierailija

Helevatin hyvä homma, jos se nykytaiteen museo saadaan Helsinkiin. Olen käynyt muutamia kertoja Nykissä siellä Viidennellä Avenuella ja kerran Bilbaossa Espanjassa. Jos en ihan väärin muista, niin Nykin rakennuksen on suunnitellut Frank Lloyd Wright. Siinä on haastetta, toivon kyllä että suomalaiset arkkitehdit hoitavat homman kotiin.

penni
Seuraa 
Viestejä4544
Liittynyt15.4.2011

Nyt alko tuleen perspektiiviä, annetaanko me suomen kallein tontti guggenheimeille vai pidetäänkö se tyhjänä?
pitäisin ny vähän aikaa tyhjänä.
Jonku heikkisen&komosen pieni design/arkkitehtuurimuseo sinne, sanotaan guggenheimeille että me jatkossakin käydään heidän museoissa.

Vierailija

Jooh eipä se minua haittaisi jos sinne sellainen tulee, mutta onhan tuossa koko guggenheim jutussa kusetuksen makua "rahat pois tyhmiltä" haiskahtaa kokoomuksen kädenjälki.

Kyllä mää sinne silti menisin jos se sinne tupsahtaa.

Arhimäki ainakin vastustaa tuota kuulemma, lieneekö väliä... idk

penni
Seuraa 
Viestejä4544
Liittynyt15.4.2011
vapaatyyli
Jooh eipä se minua haittaisi jos sinne sellainen tulee, mutta onhan tuossa koko guggenheim jutussa kusetuksen makua "rahat pois tyhmiltä" haiskahtaa kokoomuksen kädenjälki.

Kyllä mää sinne silti menisin jos se sinne tupsahtaa.

Ei se todellakaan ole kusetusta, olen pari kertaa käyny Bilbaon Guggenheimissa, on hienoin kokoelma, näyttelyt, ja konsepti. Elämyksenä arkkitehtuurin ja taiteen puolesta se on ylittämätön.

Vierailija

Guugenburger on hieno monumentti kuvastamaan tätä tragikoomista rappion aikaa.

Voin jo sieluni silmin nähdä autioituneen Guugenburgerin jonka sisällä kodittomat lämmittelevät palavien roska-astioiden äärellä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat