Ravinteet ja keskittyminen sekä muisti

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Että sellaista vaan ajattelin kysästä, että kun huomasin, että mulla oli joulun alla tavallista parempi keskittyminen ja muistikin tuntui paljon paremmalta, niin en kyllä keksi mitään muuta selitystä tälle syylle, kuin että mulla on joku puutos jostakin ravinteesta, kun syön tavallista enemmän ja erityisesti syön lihaa enemmän, kuten kinkkua.

Että minkä ravinteiden puutos heikentää keskittymistä ja muistia? Vai onko kyse vain energia vajeesta, jonka takia sitten aivot ovat puolikäytössä? Toisaalta, aika harvoin mulla on nälän tunnetta, joten ei mun mielestä siitä pitäisi johtua, mutta toisaalta en kyllä hirveesti syö , mut olen kuiteskin selkeästi normipainoinen. indeksi jotai 23-24.

Onko kinkussa tai ruokakaljassa jotain superia mikä parantaa muistia ja keskittymistä? Eli olisi aivoille hyväksi?

Millä kannattaisisi korvata ton kinkun jos se kerta siitä johtuu, niin mitä sen sijaan kannattaisisi syödä? Meinaa ei henno eikä jaksa paistella kinkkuja kokoaikaa. Oisko jotkut pavut hyviä? Tai jotai.

Eikä johdu joulun iloisista väreistä, kun joulu koristeet ovat vielä seinillä ja kuusikin sisällä ja silti on taas keskittyminen ja muisti omalla huonolla tasolla.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (12)

Vierailija

Kaikessa pätee, että joskus nyt vaan kulkee paremmin. Se voi johtua tai olla johtumatta osoitettavista yksittäisistä tekijöistä.

Oikeastaan ei tule mieleen yhtäkään sellaista asiaa, jonka suhteen kognitiivinen ja fyysinen suorityskyky olisivat jotenkin erilailla käyttäytyviä. Hyvä on aina tasainen pitkään, eivätkä olympiaurheilijan satunnaiset kunnonvaihtelut merkitse piirisarjan vaatimustason suorituksissa, vaan vasta rajan lähestyessä.

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5279
Liittynyt9.1.2011
TERÄS NALLEPUH
Että minkä ravinteiden puutos heikentää keskittymistä ja muistia?

Luultavasti olet saanut jouluna annoksen sosiaalista vuorovaikutusta. Sillä on vahva aivoja stimuloiva vaikutus, mikä näkyy parantuneena aivojen suorituskykynä ja parantuneena keskittymiskykynä.

Lisäksi jouluun riittää kaikennäköistä muutakin uutta ja arkirutiineista poikkeavaa puuhaa, joka motivoi aivoja aktiivisuuteen sekä tavoitehakuiseen ja luovaan toimintaan, kuten joulusiivousta, lahjojen tekemistä ja hankkimista ja yleisesti muiden ihmisten huomioon ottamista.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Vierailija

Lihasta saa B-ryhmän vitamiineja, jotka virkistää.
Myös karnosiinia saa lihasta sekä lihan rasva hellii aivoja.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

jos kyseessä on rasvahapot niin kokeile omega dha-epa. vielä parenpie rasvahappoja kuin siinä kuolleessa eläimessä joka mahdollisesti sisältää jäämiä hormoneista ja antibiooteista.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija

Mitenkäs olisi vain yksinkertaisesti riittävä unen määrä - joka kai joulun lomapäivien ansioista on helppoa saavuttaa? Ainakin unen puute jo varsin nopeastikin heikentää sekä muistia että keskittymiskykyä.

Vierailija
taucalm
jos kyseessä on rasvahapot niin kokeile omega dha-epa. vielä parenpie rasvahappoja kuin siinä kuolleessa eläimessä joka mahdollisesti sisältää jäämiä hormoneista ja antibiooteista.
Tarkemmin E-EPA ja E-DHA. Mikäli esimerkiksi tenttiin haluat nostaa keskittymiskykyä niin pirasetaami, metyylifenidaatti ja modafiniili ovat hyväksi todettuja lääkkeitä. Kaikki ovat tosin reseptitavaraa Suomessa.

Vierailija

Lisää vireystilaa, alerttia. Jos sattuu olemaan vähän huono päivä. Ei siitä normaalitilaiselle ole mitään hyötyä. Se on hyvin vaikeasti hahmotettava aine, outo ja kummallinen. Piriste joka ei piristä. Minusta sitä voisi myydä vaikka R-kioskeilla.

Uusimmat

Suosituimmat