lentosotakoulutukseen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen 16- w tyttö ja haluaisin lukion jälkeen hakea lentosotakoulutukseen. Voiko naiset hakea lentosotakoulutukseen? Nettisivuilla oli että alin pituusraja on 165 cm ja mä olen alle 160 cm.. Olisiko kellään tietoa koskeeko pituusraja pelkästään miehiä. Ja olisiko kenelläkään tietoa muutenkin lentosotakoulutuksesta? Kiitos!

Kommentit (6)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Ensisijaisena tiedonlähteenä noihin vaatimuksiin kannattaa pitää juuri Puolustusvoimien nettisivuja ja muuta niiden materiaalia. Koska erikseen ei ole mainittu naisten pituusrajaa, tuo mainittu hävittäjälentäjän pituuden 165 sentin alaraja pätee kummallekin sukupuolelle.

Itse hain ensisijaisesti Ilmavoimiin, mutta ei ne mua ottaneet edes soveltuvuuskokeisiin. Mutta lopulta kyllä löysin muuta mukavaa toimintaa Maavoimista.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Valmiustasoja on (ainakin) neljä. Normaalisti kuskit on lentueessa. Joskus valmiutta on kohotettu, jolloin venttaavat ohjaamossa vyöt kiinni koko päivänkin.

Seuraava taso on moottorit käynnissä ja valmiiksi kiitotien päässä. Ja sitten on ilmassa kaartelu päivystys viimeisenä.

Mies voi kusta pulloon, mutta miten nainen istuu koko päivän ohjaamossa?

Olen ollut joskus töissä 8h nousematta kertaakaan penkistä. Jos ei juo, niin ei kusetakaan. Mutta lentäjän pitäisi varmaan juodakin.

Vierailija

Pituusrajan tärkein syy lienee ohjaamoon sopiminen ja laitteisiin ylettyminen, jolloin siitä ei voi antaa erivapauksia. Muun muassa lihaskuntoa ja informaatiotulvan hallintaa tullaan hakijoilta testaamaan.

Uusimmat

Suosituimmat