Onko idiootteja olemassa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Törmään seuraavaan tilanteeseen usein.

- ostan jonkun tavaran käytettynä netistä tai lehden myytävänä-palstan perusteella. Auton renkaita, tietokoneen osia, elokuvia, joskus kirjoja, viihde-elektroniikkaa yms Joskus autonkin.

- kun minulle jää jotain ylimääräistä, niin pyrin myymään ne, ja saan aina puolet vähemmän kuin mitä itse joudun maksamaan vastaavasta tavarasta.

Väitän että Suomen idiootit ovat kuolleet sukupuuttoon. Kukaan ei maksa ylihintaa tuotteista, joita yritän myydä, ei edes käypää hintaa. Eilä kukaan idiootti myy mitään halvalla.

Ainoastaan asuntokaupoissa olen tienannut, usein ja rutkasti. Minulla onkin siihen systeemi. Mutta hyviä kauppoja saa totisesti metsästää, idiootteja on korkeintaan yksi tuhannesta.

Oletko Sinä tehnyt koskaan ns. hyvää autokauppaa itsesi kannalta?

Sivut

Kommentit (26)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Autokaupoissa en ole onnistunut. Mutta jos siis haetaan ihmisiä, jotka maksavat ylihintaa, niin kannattaa suunnata markkinointi naisiin.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

rcislandlake
Seuraa 
Viestejä2683
Liittynyt3.10.2006
Lektu-Elli
Törmään seuraavaan tilanteeseen usein.

- ostan jonkun tavaran käytettynä netistä tai lehden myytävänä-palstan perusteella. Auton renkaita, tietokoneen osia, elokuvia, joskus kirjoja, viihde-elektroniikkaa yms Joskus autonkin.

- kun minulle jää jotain ylimääräistä, niin pyrin myymään ne, ja saan aina puolet vähemmän kuin mitä itse joudun maksamaan vastaavasta tavarasta.

Väitän että Suomen idiootit ovat kuolleet sukupuuttoon. Kukaan ei maksa ylihintaa tuotteista, joita yritän myydä, ei edes käypää hintaa. Eilä kukaan idiootti myy mitään halvalla.

Ainoastaan asuntokaupoissa olen tienannut, usein ja rutkasti. Minulla onkin siihen systeemi. Mutta hyviä kauppoja saa totisesti metsästää, idiootteja on korkeintaan yksi tuhannesta.

Oletko Sinä tehnyt koskaan ns. hyvää autokauppaa itsesi kannalta?

Eli siis myyt puolet halvemmalla kuin olet ostanut.. Ihmettelet, ettei kukaan osta tuplahinnalla ? Ovatkohan idiootit kuolleet sukupuuttoon sittenkään ?

Parempi on olla sanomatta mitään, jos ei ole mitään sanottavaa. Keskustella voi aina.

Vierailija

Kyllähän porukka ostaa ylihintaisia Applen tuotteita vaikka kuinka paljon, ja tahti taitaa kiihtyä. Eli kyllä niitä idiootteja on, ne on vaan erlaisten tuotteiden perässä.

Vierailija

Kerran kävi hyvin. Ostin tavaran kaupasta uutena hinnalla n ja möin sen huuto.netissä hinnalla 1,2n. Mutta ostinkin sen poistomyynnistä. Kyse oli tietokoneen näytöstä.

Vierailija

Ihmiset ovat kaupanteon pommittamina useita tunteja päivittäin. he pitävät pintansa riittävästi etteivät tule kynityksi kohtuuttoman paljon. Retkahdukset, joita sattuu kaikille, käytetään hyväksi kun satutaan kohdalle.
Komeimpia ovat tietysti ne "Amerikan siirtolainen osti öljylähteen intiaanilta kahdella viinapullolla, juuri kun öljyn arvo nousi valtavasti". Näitä jokainen tavoittelee.

Vierailija

Ala myymään humpuuki tuotteita. Niillä tienaa ja siitä voidaan vetää vain yksi johtopäätös: idiootteja on vielä olemassa!

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1672
Liittynyt10.4.2005
rcislandlake

Eli siis myyt puolet halvemmalla kuin olet ostanut.. Ihmettelet, ettei kukaan osta tuplahinnalla ? Ovatkohan idiootit kuolleet sukupuuttoon sittenkään ?

Case closed

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Vierailija
Sahrah
Ala myymään humpuuki tuotteita. Niillä tienaa ja siitä voidaan vetää vain yksi johtopäätös: idiootteja on vielä olemassa!

Biologikaverin kanssa tuossa suunniteltiinkin, että jos oman alan töillä ei elä (kuten aina välillä tuntuu), niin varasuunnitelmana meillä on jo uskottava tutkinto, mikä tekee meistä takuuvarmoja humpuukikauppiaita. Hienojen biologisten termien yhdistäminen kristalleihin ja horoskooppeihin toimii taatusti, ja sitä tavaraa muuten ostetaan.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8917
Liittynyt18.8.2008
Mei long
Sahrah

Biologikaverin kanssa tuossa suunniteltiinkin, että jos oman alan töillä ei elä (kuten aina välillä tuntuu), niin varasuunnitelmana meillä on jo uskottava tutkinto, mikä tekee meistä takuuvarmoja humpuukikauppiaita. Hienojen biologisten termien yhdistäminen kristalleihin ja horoskooppeihin toimii taatusti, ja sitä tavaraa muuten ostetaan.

Multa voit ostaa magneettirannekkeen ja pyramidin, joka on vuorattu sisältä foliolla ja ettei kukaan pidä idioottina, on päällä hämäysteksti Trip.

Mahtaiskohan muuten saada raamatun lauseita kaupaksi. Omistan raamatun vuodelta 1902 ja se näkyy eroavan aikalailla nykykäännöksestä. Ois aidompaa tekstiä, kun käännetty lähempänä vuotta 1.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Jos haluaa edes oman rahansa takaisin niin ei missään nimessä kannata ostaa mitään sellaista mitä saa helposti tästä maasta ja täkäläisistä kaupoista.

Saahan nykyään netissä roinaa helposti ulkomailtakin, mutta jostain syystä kaikki eivät tällaiseen osteluun ole halukkaita. Ehkäpä puuttuu esim. sellainen pankkikortti jolla moinen onnistuu. Tämän vuoksi olen joitakin ulkomailta tilattuja dvd-elokuvia saanut silloin tällöin kaupaksi samalla hinnalla kuin itse maksoin, joskus jopa enemmällä, koska ostaja jostain syystä diggaa mieluummin ostaa Suomesta suomalaiselta kuin jostain hevon kuusesta luottokortin kanssa.

Suomenkielistä tekstitystähän tietenkään aina ei ole sitten tarjota, mutta ei se ole ostajia haitannut. Eihän se haittaa minuakaan, jos kyseessä englanninkielinen taidepläjäys.

Vierailija

Teoriani:

Kulutustavarakaupassa ei ole "asiantuntijoita" myyjän ja ostajan välissä, joten ihmiset pätevöityvät jo nuorena käyvän hinnan arviointiin, sitä enemmän mitä köyhempiä ovat.

Rikkaalta omakotitaloalueelta kannattaa ostaa esim käytetyt huonekalut ja pesukoneet. Omistaja pyytää vain muutaman kympin, ei siksi koska hän on rikas, vaan siksi, ettei hänellä ole aikaa tai energiaa selvittää käypää hintatasoa, eikä myöskään kokemusta arvioida suoralta kädeltä. Kutsun tämmöistä termillä idiootti tai ansaintarajoitteinen.

Asuntokaupassa kiinteistövälittäjien olemassaolo on jarruttanut tätä ihmisten omaa luontaista kykyä arvon määrittämiseen. Jos ammattikunta kielletään, niin asuntokuplat poistuu, ja pankit saa vähemmän korkotuloa. Avioerot vähenee ja kaikilla on rennompi fiilis.

Onko kukaan kuullut kuplasta kaiutin- tai traktorikaupassa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat