Seuraa 
Viestejä3164

Tuo kansainväliseltä kalskahtava maailmanlaajuisessa verkossa ja tekstiviesteissä käytetty tunteen ilmaisutapa ... hämmentää . Itse käytän hymiöitä vain satunnaisesti ja olen epävarma siitä, valitsenko hymiöistä osuvimman kuhunkin tilanteeseen. Seikkaillessani äsken toisella keskustelupalstalla heresin pohtaisemaan: miten tärkeää on valita juuri sopiva hymiö? Millaiseen kardinaalimunaukseen voi keskustelija ns. syyllistyä virheellisin hymiövalinnoin?
Pienoinen hymiösanakirja on tämänkin palstan viestinkirjoitusosion vieressä. Mutta merkit on englannistettu - ei suomennettu, ruotsinnettu, saamennettu tai venäjännetty... Itse olen jättänyt joskus jonkin raflaavannäköisen hymiön lisäämättä kyhäelm... viestiini, jotta en äityisi liian hurjaksi.

Sivut

Kommentit (30)

Oikean hymiön valinta on hyvin tärkeää. Niillä on sama vaikutus kuin kasvojen ilmeillä. Aluksi inhosin hymiöitä ja pidin niitä tarpeettomina teinijuttuina, mutta sittemmin on tullut käytettyä niitä paljonkin, koska ne ovat hyödyllisiä. Tällä palstalla on huono hymiövalikoima ja aina ei löydy sopivaa.

Demo:

Mieti nyt vähän!

Mieti nyt vähän!

Mieti nyt vähän!

Mieti nyt vähän!

Mieti nyt vähän!

Mieti nyt vähän!

Mieti nyt vähän!

Mieti nyt vähän!

Mieti nyt vähän!

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Piru Naiseksi
Tuo kansainväliseltä kalskahtava maailmanlaajuisessa verkossa ja tekstiviesteissä käytetty tunteen ilmaisutapa ... hämmentää . Itse käytän hymiöitä vain satunnaisesti ja olen epävarma siitä, valitsenko hymiöistä osuvimman kuhunkin tilanteeseen. Seikkaillessani äsken toisella keskustelupalstalla heresin pohtaisemaan: miten tärkeää on valita juuri sopiva hymiö? Millaiseen kardinaalimunaukseen voi keskustelija ns. syyllistyä virheellisin hymiövalinnoin?
Pienoinen hymiösanakirja on tämänkin palstan viestinkirjoitusosion vieressä. Mutta merkit on englannistettu - ei suomennettu, ruotsinnettu, saamennettu tai venäjännetty... Itse olen jättänyt joskus jonkin raflaavannäköisen hymiön lisäämättä kyhäelm... viestiini, jotta en äityisi liian hurjaksi.

Mieti nyt vähän!

Hämmentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse käytän melko paljon kuvia viesteissäni. Ne selventävät asiaa. Hymiöt ovat tietenkin ihan hauskoja, vaan liiallisuuksiin meno usein vie itse viestin sisällön hakoteille. Tämä foorumisofta tarjoaa kyllä paljon enemmän, kuin nyt on tarjolla. Ylläpidon valinta ovat nuo tavallisimmat, ja hyvä niin.

Laitetaan nyt sitten muutama. Kaikki kunnia taitaville animoitsijoille.

Tämä ei ole oikeastaan hymiö, mutta hauska kuitenkin

JiiPeeKoo
Itse käytän melko paljon kuvia viesteissäni. Ne selventävät asiaa. Hymiöt ovat tietenkin ihan hauskoja, vaan liiallisuuksiin meno usein vie itse viestin sisällön hakoteille. Tämä foorumisofta tarjoaa kyllä paljon enemmän, kuin nyt on tarjolla. Ylläpidon valinta ovat nuo tavallisimmat, ja hyvä niin.

Laitetaan nyt sitten muutama. Kaikki kunnia taitaville animoitsijoille.

Tämä ei ole oikeastaan hymiö, mutta hauska kuitenkin

Miksi tuo vaaleatakkinen pysähtyy saavuttaessaan tuon tangon? Se hihnahan liikkuu silti.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Taivaantallaaja

Miksi tuo vaaleatakkinen pysähtyy saavuttaessaan tuon tangon? Se hihnahan liikkuu silti.

Minusta se kompastuu ja ottaa kiinni tangosta.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Eräs taho, jonka pitäisi olla uskottava ufotutkimuksessa, käyttää tälläistä hymiöpalettia. Minun mielestä tuo päinvastoin vie sitä uskottavuutta. Siellä ylläpito on melko leikkisä.

Nuo liikkuvat hymiöt hidastavat tietokonetta ja koko sen järjestelmää. Ainakin puolet tuolla "uskottavalla" taholla on liikkuvia hymiöitä. Hyvä paletti tällä foorumilla on hymiöitten osalta.

Monet netinkäyttäjät vihaavat hymiöitä, mutta kyllä ne hillitysti käytettynä ajavat asiansa.
Harva on niin hyvä kirjoittaja, että pystyy esim. sarkasmin tuomaan esille pelkästään sanojen avulla. Ja jos henkilöä ei tunne, niin on hyvin vaikea monesti tietää, onko henkilö oikeasti tuota mieltä asiasta vai pitäisikö juttu ottaa sarkasmina.
Kun kirjoittajan naamaa ei näe, on väärinymmärryksen mahdollisuus suuri.

Sen takia nuo hymiöt ovat kivoja. Itselle hymiö sopivassa kohtaa ei ole sen kummempi juttu kuin huutomerkki tai kysymysmerkki.

Tietenkin jos joka lauseen perään lätkii 10 erilaista hymiötä niin ei siinä ole enää mitään tolkkua.

Ite olen koettanut hakea hyvää facepalm-hymiötä. Sille kun on usein tarvetta. Rolleyes ( ) on tietenkin käypä, mutta joskus on ihan pakko läimäistä otsaa.

Hymiöt alkoivat yksinkertaisista parin merkin yhdistelmistä kuten kaksoispiste plus sulkumerkki. Kun keltainen kuunaama valtasi kirjoitukset, ne muuttuivat lapsellisiksi ja ärsyttäviksi. Tiede-lehden keskustelupalsta ei niitä tarvitse.

Lepakko
Hymiöt alkoivat yksinkertaisista parin merkin yhdistelmistä kuten kaksoispiste plus sulkumerkki. Kun keltainen kuunaama valtasi kirjoitukset, ne muuttuivat lapsellisiksi ja ärsyttäviksi. Tiede-lehden keskustelupalsta ei niitä tarvitse.
Olen samaa mieltä, että ei ainakaan suoraan kirjoituslomakkeen viereen. Asia asiana ja sillä selvä. Pientä kevennystä tietenkin, koska aina sanat eivät riitä kertomaan...
Käyttökööt ketkä tahtovat vaikka tätä sivustoa ja Img toimintoa sitten http://www.addemoticons.com/

En laita enää tuollaisia Vaikka mistä sen tietää

Pidän hymiöitä hyvänä keksintönä, tosin niitä käytetään mielestäni usein harkitsemattomasti tai liikaa haitaten tekstin lukua. Toisaalta oikein käytettynä ne voivat ilmaista enemmän kuin sanat tai muut merkit.

Sinbad
Seuraa 
Viestejä40
Lepakko

Olen samaa mieltä nimerkki "Lepakko" kanssa. Tälläisia halvatun hymiöitä ei tarvita ollenkaan. Ihmiskunnan luulisi jo päässeen eroon kuvakirjoituksesta mutta pikkuhiljaa olemme ilmeisesti jälleen menossa takaisin samalle asteelle (anteeksi jo tässä vaiheessa, mikäli huomautukseni loukkaa jotakuta hymiöihin ihastunutta personaa), että tulemme käyttämään kieltämme lyhenteillä ja jollain ihmeellisillä "murmelin" kuvilla.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

En ole käyttänyt hymiöitä enkä käytä. Näin siis ajattelin, mutta olen havainnut käyttäväni siitä huolimatta. Nimittäin ajatuspisteet taitavat olla myös hymiöitä...

Mitä nuo muuten oikeasti ovat?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Sinbad
Lepakko

Olen samaa mieltä nimerkki "Lepakko" kanssa. Tälläisia halvatun hymiöitä ei tarvita ollenkaan. Ihmiskunnan luulisi jo päässeen eroon kuvakirjoituksesta mutta pikkuhiljaa olemme ilmeisesti jälleen menossa takaisin samalle asteelle (anteeksi jo tässä vaiheessa, mikäli huomautukseni loukkaa jotakuta hymiöihin ihastunutta personaa), että tulemme käyttämään kieltämme lyhenteillä ja jollain ihmeellisillä "murmelin" kuvilla.

Hymiöt tai kuvakirjoitus on pakattua tietoa, josta on mahdollista lukea huomattavasti enemmän informaatiota kuin pelkästä tekstistä. Miksiköhän sanonta: "yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa"? Sanojen lyhentäminen on mielestäni myös alkeellista(vai kehittynyttä?) kuvakirjoitusta.

Se, miten kuvia tai hymiöitä osaa käyttää tekstissään onkin sitten eri asia. Tosiaan.. oikean hymiön valitseminen ei aina osu ihan nappiin, jolloin koko teksti tai virke saattaa saada lukijan hämilleen tai käsittämään tekstin väärin, josta sitten syntyy helposti vääriä tulkintoja.

Itse käytän hymiöitä jos "siltä tuntuu", mutta tuskin ne nappiin aina menevät ja siksi niitä ei joka tekstiin tule lykättyäkään. Aina ei ole edes tarvetta hymiölle, mutta joskus jonkin kohdan korostaminen sillä on aiheellista.

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Sinbad
Lepakko

Senkin tosikot ja hapannaamat.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat