hyvät osingot nyt keväällä

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

saan ainakin parisataa euroa osingoa, eli suomeksi ilmasta kaljarahaa.

1000 euroa kasvanut muutenkin korkoa 5 kuukaudessa.

Olen hajauttanut aina kun ei oo rahaa että sitä kannattaisi samaan paikkaan laittaa.

kerään aina 500 euroa ja ostan jotain osakkeita. säästäminen vaatii vähän suunnitelua kun ei ole tulojakaan.

Autoilukin on ilmaista kun laittaa vastapainoksi sijoituksiin rahat ja tuotoilla korjailee autoa. Ei mee rahat suoraan perstaskusta. 15 euron bensiinillä, eli 10 litralla ajelen melkein viikon.

Kommentit (5)

Vierailija

"saan ainakin parisataa euroa osingoa, eli suomeksi ilmasta kaljarahaa."

Onneksi olkoon

"1000 euroa kasvanut muutenkin korkoa 5 kuukaudessa."

Niin mikä on kasvanut korkoa? Onko sinulla osakseijoitusten lisäksi rahaa kiinni korkosijoituksissa?

"Olen hajauttanut aina kun ei oo rahaa että sitä kannattaisi samaan paikkaan laittaa."

Siis ajallinen ja markkinahajautus on kaiken a ja o, jos ei halua ns. "lotota".

"kerään aina 500 euroa ja ostan jotain osakkeita. säästäminen vaatii vähän suunnitelua kun ei ole tulojakaan."

Voisitko valistaa palstan ammattivalittajia, jotka meuhkaavat siitä, että pienituloisella ei ole muka varaa vaurastua? Haluaisivat sinunkin osinkosi itselleen, nuo elämäntapalaiskottelijat.

"Autoilukin on ilmaista kun laittaa vastapainoksi sijoituksiin rahat ja tuotoilla korjailee autoa."

No, ei se nyt ihan noinkaan mene. Jos syöt kaiken tuoton, inflaatio huolehtii siitä, että omaisuutesi arvo putoaa hitaasti, mutta varmasti.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Helppo säästellä, ei sitä joka kuukausi olekkaan varaa laittaa rahaa mutta kun eka säästää sopivasti niin on pari kolme kertaa ainakin. Moni säästää pankkitilille, niin tuotoilla pääsee parempaa tulokseen, vaikka ei olekkaan varaa joka kuukausi laittaa rahoja kasvaan.

300-500 euroa yrittää säästää eka.

Vierailija

Tiäremiäshän yllätti. Sijoita ne osingot, niin voit saada tuottoa niistäkin. Jos hyvin käy, niin kymmenen vuoden päästä elelet leveästi pelkillä osingoilla.

Vierailija

Nyt on huhuttu Elisan ja mm Wärtsilän jakavan ennätyssuuria osinkoja. Itselläni on vanhoja HPY:n aikaisia puhelinosakkeita, jotka ovat unohtuneet aikoja sitten, ja tuli nyt mieleen kun luin uutisen Uutisen osingoista että kannattaisi ehkä tsekata onko ne edellisinä vuosina tuottaneet jotain. Ainakin muistaakseni kun Helsingin puhelinyhdistys eli HPY yhtiöitettiin Elisaksi niin nuo hassunhauskat puhelinosakkeet, joita vastaan siis sai puhelinliittymän kotiin muutettiin osaksi osakekantaa. Olen itse hajauttanut Nordean osakesalkun kautta niin moneen eri kohteeseen että tuskin aivan supersuuria voittoja tulee. Tuo 11.2 Nokian Microsoft-yhteistyöjuttu tietenkin hieman epäilyttää, tänäänhän Nokian osakekurssi putosi huimat 14 prosenttia. Yleensähän irtisanomisten aikana seuraavat osingot ovat nousseet huomattavasti eli osakkeenomistajat ovat kiitelleet työntekijöiden potkuista . Mutta joo leikki sikseen olen kyllä hyvin huolestunut että miten monien perheiden arkeen tuo Nokian laskenut tulos vaikuttaa, sillä kotimaan suurin yhtiö on nähty melkoisen vakaana ja markkinajohtajana johon on perheellistenkin ollut turvallista sijoittaa.

Luulen myös että nyt on hyvä aika ottaa omansa pois osingoista koska eduskuntavaalit on huhtikuussa ja jopa kokoomus on halunnut kiristää pääomaverotusta nykyisestä 28 prosentista. Eduskuntapuolueille tämä tuntuu olevan hyvin turvallinen tapa nostaa lisää rahaa valtion verokirstuun suututtamatta kansalaisia. Kansalaiset jopa näkevät tämän olevan oikeudenmukaista, ettei osakkeista saa niin paljoa voittoa. Eli aion itse ainakin nyt nostaa osingot ja ehkä myydä valtaosan omista omistuksistani pois ennen kuin uusi eduskunta pääsee koskemaan pääomaverotukseen.

Uusimmat

Suosituimmat