Bensatesti!

Seuraa 
Viestejä337
Liittynyt6.1.2010

Tänään kävin katsastaan oman Peugeot 309XR vm. -90 ajettuja kilometrejä 380 000. Meni moitteetta läpi niin ku on tehny viimäset kolme vuotta. On hyvä aloittaa käyttötesti.
Pari viikkoa sitten eka kerran läväytin tankin täyteen Ekymppiä ja jatkossa en muuta käytä.
Nytpä sitte nähdään kauanko pösö kulkee, ennen ku tiivisteet sulavat tai jotaki muuta vikaa, minkä voi olettaa syntyvän väärästä polttoaineesta.
Päivitän testiä tänne!

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija
-PP74-
Tänään kävin katsastaan oman Peugeot 309XR vm. -90 ajettuja kilometrejä 380 000. Meni moitteetta läpi niin ku on tehny viimäset kolme vuotta. On hyvä aloittaa käyttötesti.
Pari viikkoa sitten eka kerran läväytin tankin täyteen Ekymppiä ja jatkossa en muuta käytä.
Nytpä sitte nähdään kauanko pösö kulkee, ennen ku tiivisteet sulavat tai jotaki muuta vikaa, minkä voi olettaa syntyvän väärästä polttoaineesta.
Päivitän testiä tänne!

Tätä tarvitaan. Tuskin puoli miljoonaa kilometriä ajettu pösö paljastaa herrojen metkut!

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tarvittas toinen vastaavassa kunnossa oleva pösö johon tankattas pelkkää ysikasia ja kuski jolla on täysin samanlaiset ajotavat.

Hämmentää.

-PP74-
Seuraa 
Viestejä337
Liittynyt6.1.2010

No nyt kuiten kokeilen, jos hyytyy tien poskeen, niin kyllä selvitetään johtuuko vika nomaali kulumisesta vai jostain muusta. Pösö muuten kulkenu lähes kuus vuotta ilman yhtäkään vikaa. Normi huollon lisäksi olen vaihtanu ainoastaan raidetangonpäät.
Ei kilometrit pajoa kerro, jos autosta on pidetty huolta.
Alkaa vaan olla sen verran iäkäs, et kokeilen nyt. Ei tuo minkään arvonen enää olekkaan ja minäkään en peltiin rakastu, vaikka hyvin on minut töihin ja takas joka päivä hoitanu.
Tään tarkotus ei ollu puolustella ite autoa, vaan lähtökohdista kokeiluun.

Vierailija

mulla kuluu 1-2 litraa enemmän tota e10:ä sataselle chevyllä . eli ainakin mun on kannattanut tankata tota 98:a. Olen ehtinyt ajella tolla 10:llä jo pari tuhatta kilsaa, eli otantaa on. Auto chevy van -91.

Tarkkailkaas kulutustanne, ja kommentoikaa.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Tuo kiinnostaa. Paljonko menee sadalla oikeasti nyt 98:lla ja 95:llä. Jos ero on pari litraa, niin miksi tankata 95?

Dieseli maksaa jo reilusti enempi kuin ruokaöljy Lidlissä. Kai. En ole aikoihin käynyt, mutta muistaisin siellä olevan euron pintaan litra. Onkohan ruokaöljyn energiasisältö sama kuin tavallisen diesel-polttoaineen?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Muista sitten maksaa kaikki verot, jos meinaat käyttää sitä dieselinä. Saman verran siinä öljyssä on energiaa kuin muissakin öljyissä.

PS. Itsekin ajan E10 -besniinillä, jonka ei pitäisi sopia autooni. Kerron toki, jos jotain tapahtuu, vaikka en usko niin käyvän.

Vierailija

2 tankillista E10 takana ja kulutus on kasvanu sellaiset 50% 95E:llä se huiteli jossain 7.5 ja .8,5 välillä mut nyt ollu 12,5 ja 12,7 l per 100km.

Toki tähän täytyy ottaa huomioon että nykysi ajan lyhyttä matkaa mut aattelinpa kokeilla välillä 98:lla köröttelyä... Ei tunnu nyt nimittäin kovin EKO autoilulta.

espoo
Seuraa 
Viestejä104
Liittynyt10.8.2010
Tuppu L 2.0
Miten 50% polttoaineenkulutuksen kasvaminen voi edes olla mahdollista?

Onhan se jos vaihtaa matka-ajosta kaupunkiajoon, ja juuri näinhän Isontalon Antii oli kertonut tehneensä, eli tulos koskee ajotapaa, ei polttoainetta.

Pösömiehen käytännön testi hauska, päivityksiä tänne vaan.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Tuppu L 2.0
Muista sitten maksaa kaikki verot, jos meinaat käyttää sitä dieselinä. Saman verran siinä öljyssä on energiaa kuin muissakin öljyissä.
.



Onko Lidlin ruokaöljyissä jotain merkkiainetta?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Ajelin muuten puoli vuotta Alfallani V-poweria käyttäen. Ihmettelin hiljakseen pitkin kevättä-kesää-syksyä että miksi auto vaati pitkän seisonnan jälkeen kaksi starttia. Siis piti startata ensin epäonnistuneesti ja sitte painaa uusi startti perään ennenkuin läksi. Syy löytyi googlaamalla jotain alfa-foorumeita: 2.2 JTS ei kaipaa premium-polttoaineita. Sitten menin tankkaamaan puolillaan olevaan V-power tankkiin uutta E10. Startti muuttui normaaliksi ja käynnit kuin palmun alta. Joo ja tämän jälkeen olen pistellyt 98 E5 - yhä toimii hyvin.

Ja mitä opin? Enpä paljon mitään. No ehkä sen, että 2007 tehty euroauto on ehkä säädetty sille 5% pirtulle joten sillä käy parhaiten. Entinen Mitsuni kävi tosin millä vain, mutta ne japsithan on tehty vain tarveajelijoille

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
Paul M

Dieseli maksaa jo reilusti enempi kuin ruokaöljy Lidlissä. Kai. En ole aikoihin käynyt, mutta muistaisin siellä olevan euron pintaan litra. Onkohan ruokaöljyn energiasisältö sama kuin tavallisen diesel-polttoaineen?



Voitelevia osasia voi olla vähempi ja karstoitusta voi muodostua enempi. Tähän vuodenaikaan nähden myöskin natsisiwan öljyt voivat hyytyä, eli pakkasenkesto lienee melko onneton. Mutta entäpä jos kesällä käyttäisi 10% seosta, pilaisikohan se moottorin?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

-PP74-
Seuraa 
Viestejä337
Liittynyt6.1.2010
Paul M
Tuo kiinnostaa. Paljonko menee sadalla oikeasti nyt 98:lla ja 95:llä. Jos ero on pari litraa, niin miksi tankata 95?

Dieseli maksaa jo reilusti enempi kuin ruokaöljy Lidlissä. Kai. En ole aikoihin käynyt, mutta muistaisin siellä olevan euron pintaan litra. Onkohan ruokaöljyn energiasisältö sama kuin tavallisen diesel-polttoaineen?


Tulin jus mökiltä, kilometrejä kerty 250km. Ei havaittavaa eroa kulutuksessa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat