Tiede-foorumin painoarvo opiskelulle

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuossa kun lueskelee monia asiantuntioitten ja vähemmän asiantuntioitten [size=75:2qyxq7hx](googlettajien)[/size:2qyxq7hx] kirjoituksia täällä, niin tulipa mieleen kysäistä paljonko annatte panoarvoa tämän foorumin asiasisällölle?

Jotkut aiheet ovat tietenkin ihan hauskoja kevennyksinä, mutta itse asiaa tässä haeskelen. Tilannehan on niin, että hakukoneet hakevat tämän foorumin aiheet ja keskustelut melkeinsä ykkösinä. Johtuu ilmeisesti runsaasta linkkien/viittauksien käytöstä.

Voidaanko tätä foorumia ja tämän asiasisältöä pitää mitenkään luotettavana lähteenä esim. opiskelijoille tai muille keskustelun aiheista kiinnostuneille?

Kommentit (4)

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Tämän foorumin käyttö tietolähteenä vaatii erittäin hyvää medialukutaitoa ja lähdekriittisyyttä. Paikoin täältä löytyy ainakin hyviä linkkejä ja höpöhöpökeskustelijoitakin tarvitaan esittämään oikeita kysymyksiä joihin sitten osaavammat vastaavat.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Ei. Suurimmaksi osaksi äänessä on crackpot tiedemiehet ja itse oppineet alan erikoismiehet mitkä kyseenalaistavat kaiken oppikirjoista ja luottavat kaverinsa blogiin. Esimerkiksi kosmologiasta kirjoittaa kaksi tai kolme asioista tietävää ja 20-30 asioita vääristelevää tai muuten vain alioppinutta typerystä.

Vierailija

Etkä ole lukenut tätä foorumia? En todellakaan suosittele kenellekään lähteeksi, kuten en mitään muutakaan foorumia. Kannattaa olla vähän kriittisempi ja nähdä vaivaa tietojensa eteen. Netti tekee ihmisistä laiskoja. Jotkut luulevat edelleen, että ihan kaiken voi oppia netistä.

Vierailija

Minä ainakin olen oppinut täältä monta asiaa. Älä alä ainakaan luota "asiantuntioihin, ja mainosmiehiin" Heh. Olen oppinut myös sen, miten talojen kattoja ei pidä tyhjentää, miten luonnossa liikkua. Koirankasvatyksestakin olen oppinut, etä miten noita asioita ei missään nimessä pidä antaa tumpeloitten hoidettavaksi.

Jokainenhan täällä voi päteä monella tavalla, ja olet muuten oikeassa:

A. Ankka
Etkä ole lukenut tätä foorumia? En todellakaan suosittele kenellekään lähteeksi, kuten en mitään muutakaan foorumia. Kannattaa olla vähän kriittisempi ja nähdä vaivaa tietojensa eteen. Netti tekee ihmisistä laiskoja. Jotkut luulevat edelleen, että ihan kaiken voi oppia netistä.
Olen ollut täällä jo ennen vuoden 2005 uudistus, mutta eri nimimerkillä.

Monilla on kasvavia ja opiskelevia lapsia, jotka saattavat käyttää, saada jotenkin väärän käsityksen tieteen tutkimuksesta. Huoks. Itselläni on kolme lasta, ja olenkin varoittanut, etä älä luota vieraan apuun. Tutki asioita monelta kantilta, on sanomani lapsilleni. Käyttävät ja kirjoittavatkin tänne

Minä en pidä noista huuhaa-ketjuista ainakaa tuossa vasemmalla. Sopisivat paremmin tuolle suomi24 puolelle. Hyviä ja omia persoonoitanne olette kuitenkin lähes kaikki. Kyllä me pojat pärjäillään.

Jeps. Tämä sun viestisi aihe monia hämääkin. Kyse pitäisi olla Tiede-keskusteluista ja sitten tulee noita googlettajia "muka tietämään. Olet mielestäni oikealla asialla sanomassasi:

Hybrid
Ei. Suurimmaksi osaksi äänessä on crackpot tiedemiehet ja itse oppineet alan erikoismiehet mitkä kyseenalaistavat kaiken oppikirjoista ja luottavat kaverinsa blogiin. Esimerkiksi kosmologiasta kirjoittaa kaksi tai kolme asioista tietävää ja 20-30 asioita vääristelevää tai muuten vain alioppinutta typerystä.

Uusimmat

Suosituimmat