Tupakoija= rikollinen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Reilusta 50 ikävuodestani olen tupakoinut yli kaksikymmentä, viimeiset 15 vuotta en. Silti edelleen tunnen jonkinlaista sympatiaa tupakoisijoiden heimoa kohtaan. Sääliksi käy ja ahtaalle on ajettu.
Kouluissa on opettajat iät ajat kytänneet oppilaita, nyt työpaikoilla aikuiset tekevät samaa. Hyviä uutisia Stasi-henkisille, vakoile ja kavalla kaverisi tupakoinnista. Mitähän kymmenen vuoden päästä? Iso veli valvoo.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Terveysfasismi on nykyinen trendi. Siksi poltankin tupakkaa vain kulkiessani ihmisten ilmoilla. Tapan ihmiset passiiviseen tupakointiin.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mä oon tän viikon köhinyt räkääni ympäriinsä. Toivottavasti on ollut tarttuvaa.

Onko kulkutautien levittäminen rikollista?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Tupakoiviin kuuluu suhtautua kuin muslimeihin. He eivät ole tietenkään pahoja, vaan alun perin tavallisia lapsia ja nuoria, nyt sitten harhaanjohdettuja.

Mainosmaailma ei nykyään saa houkutella ketään, mutta kaveripiiristä aina löytyy joku röökin/islamin tarjoaja. Tuskin kukaan päättää että hei, ostanpa elämäni ensimmäisen askin.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

Jaa.Kyllä minä täysi-ikäisenä päätin,että ostanpa ensimmäisen askin.Tosin taisi olla kyllä sikareita tuo aski.
Ja hyvää oli.90-luvulla sai vielä oikein laadukasta tupakkaa.
Teini-iässä en polttanut,kun silloin kuulemma olisi kuulunut polttaa.

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006

Olisihan se kiva, jos ihminen saisi päättää itse tupakoinnistaan.

Ymmärrän nuo määräykset siitä, ettei työaikana saisi polttaa. Mutta ketä se nyt haittaa, jos samanlaisilla tauoilla kuin tupakoimattomat juovat kahvin, joku vetää samalla röökin? Nyt ollaan menossa liiallisuuksiin röökilain suhteen. Minusta asia ei kuulu työnantajalle tai yhteiskunnalle.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

T-Bolt
Seuraa 
Viestejä3602
Liittynyt6.5.2009

Ei tupakoija ole rikollinen vaan addikti. Viittaan siis näihin tupakoijiin jotka ovat koukussa eivätkä pysty lopettamaan, en harrastelijoihin.

Tupakointia rajoitetaan siksi että se tappaa osan käyttäjistään. Koukussa oleva käyttäjä ei pysty lopettamaan vaikka haluaisi:

Aaauuuuuuuuuu!!! Tuska tuska tuska. Kämmenet hikoo, tuntuu pahalta, pääse koo. Mitä pahaa voi olla yhessä tupakissa? Jos ottas ihan vaan parit savut??? Näin viime yönä kaks tupakointiunta. Toinen oli niin todellinen että herättyäni olin kauan aikaa varma että olin polttanut röökin ja ryssinyt lakkoni.

Aaaaaaaaaa! Pakko saaha tupakkia. Pakko pakko pakko! Uuu. Tuskallista. Jos meniski kylmään suihkuun.

Too many protest singers, not enough protest songs...

Vierailija
Dredex
Tupakoija on rikollinen, mikäli hän myrkyttää muut tupakansavulla.

Passiivisen tupakoinnin haitat ovat kukkahattutätien keksintöä.

Pirta
Seuraa 
Viestejä501
Liittynyt15.1.2008

Ei ole oikein sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle tupakoivia ihmisiä tai muitakaan, jotka eivät ole tehneet mitään vakavaa rikosta.

Monilla työpaikoilla vaaditaan jo täyin savuttomia työntekijöitä.

Ei ole oikein sulkea yhteiskunnan ja työelämän ulkopuolelle alkoholia käyttäviä, lihavia, "rumia", köyhiä, epätäydellisiä, vastavirtaan kulkevia, jne., mitä sitä nyt keksitäänkään ...

Se on fasismia ...

Turkissa alkoholia käyttävät laitettiin juuri pannaan ...

Toivotaan, ettei oikeiston yli- ja mielivalta mene yli äyräiden ... vai onko se jo mennyt?

Suomen eduskunta alkaa muistuttaa yksipuoluejärjestelmää (oikeistolaista sellaista, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta), vaikka nimellisesti puolueita on kymmenkunta. Mistä tämä kertoo?

Se kertoo oikeistolaisesta, kollektiivisesta (yhteisöllisestä) harhasta, yli- ja mielivallasta, jossa eletään jo nyt ja joka jyrää myös EU:ssa ja USA:ssa

Arabimaissa tapahtuvat muutokset vaikuttavat koko maailmaan, Suomeenkin – toivottavasti - ja ihmiset tajuavat tämän meidän oman nimellisen demokratian, joka on vain suuri poliittinen valhe.

Kauanko ihmiset antavat vielä kusettaa itseään täällä ja Euroopassa?

Oikeistolainen Euroopan talousliittovaltio on ovella. Kaikki EU maat pakotetaan siihen tavalla tai toisella.

Mikä on seuraava askel?

Eurooppa on kuitenkin jo piloilla. Kaikki on vain yhtä ja samaa joka puolella.

Toivotaan, ettei oikeiston yli- ja mielivalta ala näkyä sivustollanne ...

Vierailija

Ajatellaan, että ihmisen terveys on niin tärkeä asia, että sen varjolla voidaan diskriminoida ihmisiä tavalla, joka muuten olisi yhteisön moraalin vastaista.

Tässä tulee kuitenkin sellainen dilemma, että esimerkiksi tiedetään, että runsas ylipaino on selkeästi tupakointia haitallisempaa ihmisen terveydelle. Minkähänlainen haloo nousisi, jos lihavia alettaisiin vainoamaan samalla tavalla?

Tajuan tietenkin sen, että tupakoimattomat eivät halua oleskella tupakansavussa, mutta että röökinpolttajia ruvetaan vainoamaan vaikka he pakenisivat harjoittamaan pahettaan näkymättömiin ja haistamattomiin?

Vierailija

No aika pientä on nikotinistien kyykyttäminen verrattuna monien muiden päihteiden käyttäjiin. Tupakan käytöstä ei rangaista ja sitä saa kuitenkin ostaa kaupastakin.
Monien vähemmän haitallisten aineiden käyttökin on säädetty rangaistavaksi! (puhumattakaan sitte myynnistä tai valmistamisesta)

Vierailija
kabus
Dredex
Tupakoija on rikollinen, mikäli hän myrkyttää muut tupakansavulla.

Passiivisen tupakoinnin haitat ovat kukkahattutätien keksintöä.

Tuo on totta. Passiivisen tupakoinnin haitoista ei ole yhtään päivänvaloa kestävää tutkimusta, eikä sellaista tule, koska aihe on niin vaikea tutkittava. Luulen (en siis tiedä), että pelkkä liikenteen päästöille altistuminen menee haittoineen miljuunakertaisesti satunnaisen passiivitupakoinnin ohi.

Vierailija
kabus
Terveysfasismi on nykyinen trendi. Siksi poltankin tupakkaa vain kulkiessani ihmisten ilmoilla. Tapan ihmiset passiiviseen tupakointiin.

Miltä tuntuisi jos minä tulisi viereesi polttelemaan hamppua, ooppiumia, heroiiniä tai vaikka jäkälää?

edit:
pointtina oli että veditpä yksityisyydessäsi mitä huumetta/paskaa hyvänsä, niin onko oikein pakottaa muut vetämään/haistelemaan sitä?

Vierailija
Syfilis
No aika pientä on nikotinistien kyykyttäminen verrattuna monien muiden päihteiden käyttäjiin. Tupakan käytöstä ei rangaista ja sitä saa kuitenkin ostaa kaupastakin.
Monien vähemmän haitallisten aineiden käyttökin on säädetty rangaistavaksi! (puhumattakaan sitte myynnistä tai valmistamisesta)

Passiivista tupakointiakin vituttavampi ilmiö on tuo sinun jatkuva kannabispropaganda. Vedä mitä haluat, mutta ei sitä hamppua tarvitse tunkea joka vi*un keskusteluun.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat