Rasvacocktailini

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen ajatellut vetää rasvacocktailin:

1) 10 senttilitraa sulatettua voita
2) 5 millilitraa Omega 3 kalaöljyä, saan Omega 3:sta yli gramman
3) Kylmäpuristettua neitsytoliiviöljyä kylkiäiseksi

Pistän ne johonkin kivaan coctail-lasiin ja juon ne sellaisenaan.

Ei kai rasvojen sekoittuminen haittaa niiden imeytymistä?

Olen itse huomannut, että mitä enemmän rasvaa (eläinperäistä ja toki kasviperäistä oliiviöljynä) on elimistössäni, sen parempi iho minulla on. Myös rasva auttaa jaksamiseen, väsymyksen kurissa pitämiseen ja vaikka mihin, koska rasvaa on jokaisessa ihmisen solussa (solukalvot) jne. Ennen vanhaan kivikaudella ihmiset saivat paljon enemmän rasvaa eläinten sisäelimistä päivittäin kuin nykyään ja kun elimistömme on kivikautisella tasolla, niin olen oikeilla jäljillä.

Lisäksi olen laskenut, että rasvacoctailini hinnaksi tulee varmasti alle euro.

Kommentit (10)

Vierailija

Mahtaa olla herkkua. Tuo pitäis juoda lämpimänä, koska voi on kiinteää huoneenkin lämmössä. Ellet blandaa tarpeeksi oliiviöljyllä. Mikset vain käytä ruoan laittoon tuota rasvaa?

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Voi tulla sappivaiva jos pelkkää rasvaa kiskaisee mahaan ilman mitään tasoitetta. Kokeile ottaa sen kanssa lesitiiniä ( = emulgaattori). Sekoita joukkoon vaikka munankeltuainen niin saat namia majoneesia.

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5296
Liittynyt9.1.2011

Voisi kuvitella, että kalanmaksaöljyn sekoittaminen mihin tahansa ruokaan tekee siitä syömäkelvotonta, joten siksi kai se pitää kärsiä sellaisenaan ja yhdellä šotilla.

Syön yleensä kaksi kalaöljykapselia päivässä ja saan niistä epaa 800 mg ja DHA:ta 400 mg. Eli yhteensä 1260 mg omegakolmosta.

Muutoinkin suosittelen rasvan sijaan puhdasta glukoosia tai panimosokeria. Se pitää kylläisenä paremmin ja pidempään kuin rasva, joten kokonaisenergiamäärä jää vähäisemmäksi –> laihtuu!

Glukoosi on muutoinkin elimistön ensisijainen energianlähde ja aivojen ainoa energian lähde, joten se on rasvaa parempaa sen vuoksi. Rasvaa tarvitaan toki muihin anabolisiin juttuihin tietenkin, mutta energianlähteenä glukoosi on parempaa.

Fruktoosi on puolestaan pahempaa myrkkyä kuin etanoli! Toisin kuin fruktoosista, niin etanolista sentään tulee »kylläiseksi», jos sitä nauttii liikaa, ja siihen liittyy muitankin välittömiä terveyshaittoja kuten päänsärkyä aamulla, mikä vähentää sen käyttöä.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5296
Liittynyt9.1.2011
RaahenTiikeri
en tasan usko puuhevosen juttuihin näistä glukoosin kylläisenä pitävistä jutuista.......

Et ole koskaan kokeillutkaan

Siinä on vain se huono juttu, ettei sitä viitsi syödä kovin paljoa kerrallaan, joten kyllä hitaasti imeytyvissä glukoosin polymeereissä on puolensa tämän puolesta.

Haittapuoli on kanssa, että suun bakteerit riemastuvat pienestä glukoosiannoksesta, koska fruktoosi (esim. xylitolin muodossa) on ihan samanlaista myrkkyä bakteereille kuin ihmisen elimistölle. Maksa on vain hyvä myrkkyjen metaboloija.

Mutta ajatus on siinä että kaikki hiilarien haittapuolet on jäljitettävissä fruktoosiin. Ihan kaikki!

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

Ensinnäkään en usko minkään glukoositankkauksen olevan ihmisen metabolialle hyväksi pidemmän päälle.Olkoon miten tahansa hidas sitten.
Ja toisekseen olen oppinut pitämään itseni rasvalla kylläisenä,kuten toisaalla tuli jo ilmikin.
Lisäksi pyrin saamaan kaikki hivenet ja vitamiinit luonnon meille tarkoittamassa pakkauksessa(D:tä lukuunottamatta jota sitäkin kesäisin otan luonnon meille tarkoittamassa pakkauksessa)

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5296
Liittynyt9.1.2011
kabus
Puuhevonen on ihan oikeassa hedelmät sun muu skeida on myrkkyä.
Viinaa se miehen tiellä pitää

Totta. Etanoli on parempaa ravintoa kuin fruktoosi, vaikka sekin toki lihottaa. Jos käyttää etanolia ensisijaisena ravintonaan, niin suosittelen kyllä vitamiinipillereiden popsimista.

Vierailija
Puuhevonen
kabus
Puuhevonen on ihan oikeassa hedelmät sun muu skeida on myrkkyä.
Viinaa se miehen tiellä pitää

Totta. Etanoli on parempaa ravintoa kuin fruktoosi, vaikka sekin toki lihottaa. Jos käyttää etanolia ensisijaisena ravintonaan, niin suosittelen kyllä vitamiinipillereiden popsimista.

Mutta vihanneksia, hedelmiä ja juureksia ei missään nimessä. Tai no ainakin hedelmät on homoille.

Uusimmat

Suosituimmat