Mihin bensiini katos Renaultista

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Olin tossa mun renulla kirkonkylällä pyörimässä ja äkkiä tulin takasin lahdentiellä ajoin 100 km/h ja huomasin että olikin nelosvaihde päällä, niin mistä johtunee sellainen että lyhyellä muutaman kilometrin matkalla bensamittarista laski monta pykälää?.

1.1 litranen ja 58 hp:n tehoinen auto. Luulisi että vääntö riittää nelosvaihteella.

Piti tosin liittymästä kiihdyttää, että en jää näiden VOLVO JA MERSU, AUDI, BMW kuskien alle kun ovat puskurissa kiinni.

Sivut

Kommentit (17)

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Mittarin anturi jumitti ja sitten liikkui taas, pientä toimintaviivettä vaan. Tässäkin asiassa tärkeintä on alapään tarkkuus, ettei jää ajo kesken.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

ajanmies
Seuraa 
Viestejä63
Liittynyt23.6.2009

Twingon viheriäisillä pallukoilla toteutettu bensanmittari on tunnettu epäloogisuudesta, pallukoita saattaa kadota joskus salaperäisesti. Joskus niitä ilmestyi itsekseen lisää. Kannattaa itse pitää huolta että tankissa on bensaa, vaikka mittari näyttäisi mitä. Eikös se moottori ole 1,2l, joten vääntö kyllä riittää vaikka mille vaihteelle.

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010

Vaihtoehto yksi tankki on ajettu tyhjäksi.
2) polttoaine järjestelmässä on vuoto.
3) joku on pöllinyt bensan jollain lailla.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Millaisia mittausmenetelmiä on käytössä?

Vaikuttaako polttoaineen liikeenaikainen aaltoilu mittaukseen?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Tämä on ihan tavallinen ilmiö vanhoissa autoissa. Tankin tyhjetessä mittari muuttuu täysin käyttökelvottomaksi. Anturina toimiva pallukka käyttäytyy miten haluaa, ja tankissa oleva bensamäärä on vaan tiedettävä. Ilmiön esiintyvyyttä nopeuttaa se, että tankkailee vaan pikku määriä kerrallaan tyhjään tankkiin.
Mutta kyllähän myös mopoa kiihdytettäessä välttämättä palaa sitä bensaa aika hulppeasti. Jostainhan se voima on otettava.

Vierailija

Minun autossani bensiini mittarista on hajalla viivemekanismi. Se liikkuu reaaliajassa pinnan mukana, mutkissa heiluu edes takaisin. Aluksi kirosin sitä, mutta nyt tajuan sen olevan hyvä ominaisuus. Mahdollisen kohon jumittumisen huomaa varmasti ja tankin tyhjäksiajo on helppoa. Siinä vaiheessa, kun viisari ei liiku äkkijarrutuksellakaan on hyvä aika tankata.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Yleisohje ranskalaisiin autonkorvikkeisiin:

-Polta se heti, säästyt monelta vaivalta.

Meinaan kun katiskasi ei kellekkään enää koskaan kelpaa niin sama se on polttaa samantien enemmän mielipahan välttämiseksi ja hankkia joko kuukausilippu joukkoliikenteeseen tai sitten oikea auto.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Japanilaista ei tarvitse edes tarkoituksella polttaa, kyllä se siinä ruostevaurioita korjaillessa roihahtaa vahingossakin.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
jak
Japanilaista ei tarvitse edes tarkoituksella polttaa, kyllä se siinä ruostevaurioita korjaillessa roihahtaa vahingossakin.



Japanilaisethan on kotimaassaan tarkoitettu maksimissaan kolmen vuoden ajokeiksi jonka jälkeen romut joko paalataan tai roudataan ulkomaille. Ovat ne kuitenkin fransmannejen tekeleisiin verrattuna autoja ja tuntuvat kestävän kovempaakin käsittelyä:

http://www.youtube.com/watch?v=YfZDtC9kjVk

Fransmannin tekelehän olisi päätynyt lunastukseen ko. testisarjan ensimmäisessä koetuksessa..

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

ajanmies
Seuraa 
Viestejä63
Liittynyt23.6.2009
vihertaapero
jak
Japanilaista ei tarvitse edes tarkoituksella polttaa, kyllä se siinä ruostevaurioita korjaillessa roihahtaa vahingossakin.



Japanilaisethan on kotimaassaan tarkoitettu maksimissaan kolmen vuoden ajokeiksi jonka jälkeen romut joko paalataan tai roudataan ulkomaille. Ovat ne kuitenkin fransmannejen tekeleisiin verrattuna autoja ja tuntuvat kestävän kovempaakin käsittelyä:

http://www.youtube.com/watch?v=YfZDtC9kjVk

Fransmannin tekelehän olisi päätynyt lunastukseen ko. testisarjan ensimmäisessä koetuksessa..




Kyllähän joku Pösön vanha pickup olisi tuollaisen testin selvittänyt leikiten. Erona Toyotaan olisi tosin ollut se, että Pösö ei olisi testin lopussa näyttänyt yhtä hyvältä kuin ennen testiä. Toyotahan näyttää aina samalta masentavalta paskakasalta vaikka sitä puleeraisi tai hakkaisi moukarilla.

Renault Twingoa ei kannata polttaa, koska se on tuleva klassikko. Ensimmäinen malli oli tuotannossa pitkälti toistakymmentä vuotta muuttumatta eikä poistuessaan vieläkään näyttänyt vanhanaikaiselta. Japsithan tuona aikana uusiutuivat vähintään viidesti ja näyttivät vanhentuneilta aina vuoden päästä uuden mallin esittelystä.

Yleisohjeena voisi sanoa että kaikissa japanilaisissa on ranskalaisen autoteollisuuden keksintöjä, mutta ranskalaisissa autoissa ei ole mitään japanilaisten keksintöjä, koska japanilaiset eivät ole mitään hyödyllistä keksineet. Suurin saavutus lienee ollut lokasuojan päällä oleva lamppu, josta näkee palaako ajovalo.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Eikös tuo ole klassinen ufosieppaus. Katsoitko kellosta montako tuntia hävisi? Tai no klassisessa sinun olisi pitänyt myös siirtyä noin 800 km autuaan tietämättömänä. Mutta jos sieppaukset ovat kehittyneet ja palauttavat samaan paikkaan. Eivät ole kuitenkaan huomanneet lisätä polttoainetta tuntien joutokäynnin tilalle tai eivät ole varmaa mitä siihen renuun voi turvallisesti lisätä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
jak
Japanilaista ei tarvitse edes tarkoituksella polttaa, kyllä se siinä ruostevaurioita korjaillessa roihahtaa vahingossakin.

palamistahan se on ruostuminenkin

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
ajanmies

Kyllähän joku Pösön vanha pickup olisi tuollaisen testin selvittänyt leikiten.



Suuria sanoja, liekkö mitään väitteiden tueksi?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija
Sahrah
Minun autossani bensiini mittarista on hajalla viivemekanismi. Se liikkuu reaaliajassa pinnan mukana, mutkissa heiluu edes takaisin. Aluksi kirosin sitä, mutta nyt tajuan sen olevan hyvä ominaisuus. Mahdollisen kohon jumittumisen huomaa varmasti ja tankin tyhjäksiajo on helppoa. Siinä vaiheessa, kun viisari ei liiku äkkijarrutuksellakaan on hyvä aika tankata.

Ei se ole hajalla. Ladassa on tuollainen polttoainemittari.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat