Sulaa hulluutta - ääntä nopeampi auto!

Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
Kolmen vuoden suunnittelutyö on johtanut pyörillä kulkevan ohjuksen rakentamiseen, kertoo BBC.

Äärimmäisyyksiä pursuavan laitteen nimi on Bloodhound SSC ja sen tavoitteena on rikkoa 1000 mailin (1609 km/h) tuntinopeus maata pitkin kulkien. Äänen nopeus on 1236 kilometriä tunnissa, joten auto rikkoo äänivallin onnistuessaan.


Eihän tämä mitään hulluutta ole Hannuhan teki tällä jo testiajot.

http://www.iltasanomat.fi/autot/Sulaa%2 ... 44922.html

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Internet väittää, että Thrust SSC:n nopeusennätys olisi vuonna -97 ollut M1.02, joten ääntä nopeampi auto ei taida ihan uutta olla.

Mutta toisaalta tuo uuden vehkeen 1000mph:ta matalalla on sellainen luku, että harva sotilaskonekkaan taitaa siihen päästä. ~870KTS IAS?

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

luokitellaanko kaikki missä on 4 pyörää nykyään autoksi ?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija
taucalm
luokitellaanko kaikki missä on 4 pyörää nykyään autoksi ?



Niin mikä se sitten on jos ei auto?
liikkuu pyörillä ja omalla voimalla?

Vierailija

Niin,autoja kummatkin...tuo haaveiltu nopeus on aika "kauhee",mut sitä vastaava teko oli Sammy Millerillä joskus -80 luvun alussa Santa Podissa Vanishing Poin vetyperoksiidi raketti autolle,1/4 mile 3.8sec. ja loparit jotain 600kmh,voi olla et muistan väärinkin,mut ukot oli muistavinaan juttua että "kaasu" on ollu pohjassa noin 2sec. tuossa rykäsyssä,sehän tarkottaa et maaliin on tultu "jarruttamalla",siitä oli taas joku laskenu et 1000jalan kohdalla vauhtia olis ollu 700kmh?

Vierailija

Pidän tuota hanketta pilana. Kolme moottoria? Pelkkä raketti toimisi parhaiten ja hankkeen suurin työ on tehdä maassa pysyvä auto. Yksikin muotoilullinen virhe ja kuski on harppukuorossa.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Pyörillä kulkeva ohjus, ei auto. Rajan voisi vetää pyörävetoon.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
vihertaapero
Pyörillä kulkeva ohjus, ei auto. Rajan voisi vetää pyörävetoon.



Ei se edes kulje pyörillä, vaan sinä on pyörät, kuten muissakin lentokoneissa. Pyörillä ei ole käytännössä mitään virkaa yli 500 km/h nopeuksissa, ovatpahan vain mukana uskoa vahvistamassa. Sitä tarvitaankin.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
vihertaapero
Melkoista haipakkaa nykyiset autot tuntuvat kulkevan pyörävetoisinakin ja vieläpä yleisillä teillä:

http://www.findance.com/uutiset/13969/ylinopeus-virallisiin-papereihin-1...
ei siinä kyllä missään kerrota, että kulkio Fiat tuon verran oikeasti vai oliko poliisin tutka rikki. aika pienet sakot joka tapauksessa ylinopeudesta saa Italiassa. hieno maa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
pkinnune
taucalm
luokitellaanko kaikki missä on 4 pyörää nykyään autoksi ?



Niin mikä se sitten on jos ei auto?
liikkuu pyörillä ja omalla voimalla?

no ei se nyt mun mielestä ihan vielä auton määritelmään yllä, että lyö pahvilaatikkoon 4 pyörää ja rakettimoottorin.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija

Auton kuvaa katsoessa tuli ensimmäisenä mieleen, miten auto downforce:a hallitaan? Liian suuri alspäin painava voima hajottaa pyörin laakeroinnin tai pyörät ja liian pieni siirtää tuon maatakiertävälle radalle pienestäkin pompusta.
Toimisiko automaattisäätö, aktiivinen tietokonesäätö vai yksinkertainen taipuisa spoileri, joka oikeaa suuressa nopeudessa?
Hmmm?
Jotenkin tuo muistuttaa enemmänkin huippunopeita veneitä trimmeineen kuin autoa...

Vierailija
HandyMan
Auton kuvaa katsoessa tuli ensimmäisenä mieleen, miten auto downforce:a hallitaan? Liian suuri alspäin painava voima hajottaa pyörin laakeroinnin tai pyörät ja liian pieni siirtää tuon maatakiertävälle radalle pienestäkin pompusta.
Toimisiko automaattisäätö, aktiivinen tietokonesäätö vai yksinkertainen taipuisa spoileri, joka oikeaa suuressa nopeudessa?
Hmmm?
Jotenkin tuo muistuttaa enemmänkin huippunopeita veneitä trimmeineen kuin autoa...



Ai tällasia veneitä?
http://www.youtube.com/watch?v=1i4qlJk00XY

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat