Seuraa 
Viestejä1108
Kolmen vuoden suunnittelutyö on johtanut pyörillä kulkevan ohjuksen rakentamiseen, kertoo BBC.

Äärimmäisyyksiä pursuavan laitteen nimi on Bloodhound SSC ja sen tavoitteena on rikkoa 1000 mailin (1609 km/h) tuntinopeus maata pitkin kulkien. Äänen nopeus on 1236 kilometriä tunnissa, joten auto rikkoo äänivallin onnistuessaan.


Eihän tämä mitään hulluutta ole Hannuhan teki tällä jo testiajot.

http://www.iltasanomat.fi/autot/Sulaa%2 ... 44922.html

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Sivut

Kommentit (64)

Internet väittää, että Thrust SSC:n nopeusennätys olisi vuonna -97 ollut M1.02, joten ääntä nopeampi auto ei taida ihan uutta olla.

Mutta toisaalta tuo uuden vehkeen 1000mph:ta matalalla on sellainen luku, että harva sotilaskonekkaan taitaa siihen päästä. ~870KTS IAS?

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047

luokitellaanko kaikki missä on 4 pyörää nykyään autoksi ?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
taucalm
luokitellaanko kaikki missä on 4 pyörää nykyään autoksi ?



Niin mikä se sitten on jos ei auto?
liikkuu pyörillä ja omalla voimalla?

Niin,autoja kummatkin...tuo haaveiltu nopeus on aika "kauhee",mut sitä vastaava teko oli Sammy Millerillä joskus -80 luvun alussa Santa Podissa Vanishing Poin vetyperoksiidi raketti autolle,1/4 mile 3.8sec. ja loparit jotain 600kmh,voi olla et muistan väärinkin,mut ukot oli muistavinaan juttua että "kaasu" on ollu pohjassa noin 2sec. tuossa rykäsyssä,sehän tarkottaa et maaliin on tultu "jarruttamalla",siitä oli taas joku laskenu et 1000jalan kohdalla vauhtia olis ollu 700kmh?

Pidän tuota hanketta pilana. Kolme moottoria? Pelkkä raketti toimisi parhaiten ja hankkeen suurin työ on tehdä maassa pysyvä auto. Yksikin muotoilullinen virhe ja kuski on harppukuorossa.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081

Pyörillä kulkeva ohjus, ei auto. Rajan voisi vetää pyörävetoon.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
vihertaapero
Pyörillä kulkeva ohjus, ei auto. Rajan voisi vetää pyörävetoon.



Ei se edes kulje pyörillä, vaan sinä on pyörät, kuten muissakin lentokoneissa. Pyörillä ei ole käytännössä mitään virkaa yli 500 km/h nopeuksissa, ovatpahan vain mukana uskoa vahvistamassa. Sitä tarvitaankin.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
vihertaapero
Melkoista haipakkaa nykyiset autot tuntuvat kulkevan pyörävetoisinakin ja vieläpä yleisillä teillä:

http://www.findance.com/uutiset/13969/ylinopeus-virallisiin-papereihin-1...
ei siinä kyllä missään kerrota, että kulkio Fiat tuon verran oikeasti vai oliko poliisin tutka rikki. aika pienet sakot joka tapauksessa ylinopeudesta saa Italiassa. hieno maa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
pkinnune
taucalm
luokitellaanko kaikki missä on 4 pyörää nykyään autoksi ?



Niin mikä se sitten on jos ei auto?
liikkuu pyörillä ja omalla voimalla?

no ei se nyt mun mielestä ihan vielä auton määritelmään yllä, että lyö pahvilaatikkoon 4 pyörää ja rakettimoottorin.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Auton kuvaa katsoessa tuli ensimmäisenä mieleen, miten auto downforce:a hallitaan? Liian suuri alspäin painava voima hajottaa pyörin laakeroinnin tai pyörät ja liian pieni siirtää tuon maatakiertävälle radalle pienestäkin pompusta.
Toimisiko automaattisäätö, aktiivinen tietokonesäätö vai yksinkertainen taipuisa spoileri, joka oikeaa suuressa nopeudessa?
Hmmm?
Jotenkin tuo muistuttaa enemmänkin huippunopeita veneitä trimmeineen kuin autoa...

HandyMan
Auton kuvaa katsoessa tuli ensimmäisenä mieleen, miten auto downforce:a hallitaan? Liian suuri alspäin painava voima hajottaa pyörin laakeroinnin tai pyörät ja liian pieni siirtää tuon maatakiertävälle radalle pienestäkin pompusta.
Toimisiko automaattisäätö, aktiivinen tietokonesäätö vai yksinkertainen taipuisa spoileri, joka oikeaa suuressa nopeudessa?
Hmmm?
Jotenkin tuo muistuttaa enemmänkin huippunopeita veneitä trimmeineen kuin autoa...



Ai tällasia veneitä?
http://www.youtube.com/watch?v=1i4qlJk00XY

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1146
vihertaapero
Pyörillä kulkeva ohjus, ei auto. Rajan voisi vetää pyörävetoon.

Näin minäkin auton näen. Paino pyörillä, pyöräveto, mahdollisuus ohjata, ja pysyy pystyssä pyörien tukivoimilla. Myöskin tuon ohjauksen tulee olla sellainen että sen voimat välittyy pyörien kautta, eikä vaikkapa rakettimoottorin avulla.

Äemänkäki
Seuraa 
Viestejä1161

Pyörävetoisille värkeille on ihan omat ennätykset.
Tietääkseni pohjia pyörävetoisissa pitää vieläkin Bluebird-Proteus CN7.
Kaasuturbiinimoottorilla hevosia lähti noin 4000, neljälle pyörälle, jolla saatiin huippunopeudeksi 630Km/h (suunnitelmissa oli jopa 800Km/h rikki). Kaippa enkinjöörit tajus tuon jälkeen, ettei pyörillä tee mitään noissa vauhdeissa.

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
taucalm
luokitellaanko kaikki missä on 4 pyörää nykyään autoksi ?

Ehkä vain ne jota kulkevat maata pitkin eikä esim ilmassa vedessä tai kiskoja pitkin.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Äemänkäki
Pyörävetoisille värkeille on ihan omat ennätykset.
Tietääkseni pohjia pyörävetoisissa pitää vieläkin Bluebird-Proteus CN7.
Kaasuturbiinimoottorilla hevosia lähti noin 4000, neljälle pyörälle, jolla saatiin huippunopeudeksi 630Km/h (suunnitelmissa oli jopa 800Km/h rikki). Kaippa enkinjöörit tajus tuon jälkeen, ettei pyörillä tee mitään noissa vauhdeissa.

Wikin mukaan olet väärässä alleviivattujen osalta.
kts : http://en.wikipedia.org/wiki/Wheel-driv ... eed_record
Nopein pyörävetoinen :
October 18, 2001 Bonneville Salt Flats, USA United States Don Vesco Vesco Turbinator Turboshaft 470.444 mph eli 757.106 km/h mailin matkalla [2] Group IX, Class 3:[4] Turbine engine, unloaded weight > 1000 kg

Viimeisin pyörävetoisten ennätys :September 26, 2008, joten ainakaan kaikki enkinjöörit eivät tajunneet 60-luvun jälkeen, ettei pyörillä tee mitään ...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat