"Vähän tai paljon nukkuvat sydäntautien vaarassa"

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Aiheesta verkkouutisten sivulla:
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?o ... e&Itemid=7

Halusin nostaa tämän tähän omakohtaisen kokemuksen vuoksi. Se ei ehkä suoranaisesti ole aiheenmukainen "sydäntauti" mutta hyvä esimerkki liian vähästä yöunesta.

Tässä taannoin jukaistiin suosittu nettipeli. Minulla meni viimeiset n. kolme kuukautta pelin ääressä iltaisin. Yöuni jäi tuollaiseen 4,5-6 tuntiin, poislukien viikonloput jolloin saatoin nukkua jopa 8 tuntia. Noin 2 viikkoa sitten lähdin illalla tekemään lumitöitä (taas kerran). Tällä kertaa lumityöt jäivät kesken kun sydän alkoi hakkaamaan hullun lailla, hengästyin ja alkoi tulla heikko olo. Painuin sinä iltana 19:30 nukkumaan ja seuraavana iltana klo 21:00. Nyt olen pyrkinyt nukkumaan sellaiset 6,5-7 tuntia arkisin ja olen taas kunnossa.
Täytyy myöntää, että tuo säikäytti.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Kommentit (4)

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

olen aina koko ikäni(äskettäin tuli 32)nukunut tosi vähän.Sinänsä siitä ei ole haittaa,olen pärjännyt vähillä unilla.
Mutta jos syystä tai toisesta uni on huonoa ja olen väsynyt,niin kyllä lisälyöntejä tulee.ihan viime aikoina olen ollut huomaavinani,että tarvitsisin enemmän unta mutta se ei ole helppoa kun on vähään tottunut.Ja herkkä uninenkin olen.Jos uni keskeytyy niin se on melkein siinä sen yön osalta.

Vierailija

Jätin tekstissäni mainitsematta, että ikä on minulla tullut selvästi vastaan. Nuorempana on ollut vastaavanlaisia valvomiskausia ilman ongelmia. Nyt kun ikä on lähempänä viittä- kuin neljääkymppiä, täytyy ilmeisesti alkaa kuunnella omaa kehoaan hieman tarkemin

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009
HandyMan
Jätin tekstissäni mainitsematta, että ikä on minulla tullut selvästi vastaan. Nuorempana on ollut vastaavanlaisia valvomiskausia ilman ongelmia. Nyt kun ikä on lähempänä viittä- kuin neljääkymppiä, täytyy ilmeisesti alkaa kuunnella omaa kehoaan hieman tarkemin

-öö eikös toi ole jotensakin ristiriitaista?Eihän se,että nuorempana jaksoit ja pystyit valvomaan enemmän,tarkoittanut ettetkö olisi kehoasi kuunnellut?
Tuosta tekstistä yllä tulee mielikuva,että olisit aina tarvinut enemmän unta,mutta vasta nyt viidenkympin korvilla olisi syytä sitä kehoa kuunnella?

No,odota sinne 70 korville,niin alkaa unen tarve taas vähetä ja heräät keittelmään kahvit aamu neljältä 2,5 tuntia ennen töihin lähtöä.Siinä huokailet vuoden 2031 suomessa ja mietit,että noinkohan sitä jaksaa painaa 78 vuoden eläkikään asti....

Uusimmat

Suosituimmat