Raamatussa huijataan ihmistä, suorastaan valehdellaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Raamatussa on suuri joukko valheita. Raamattua on luettu kirjimellisesti ja kaiken totuuden lähteenä.
Siellä väitetään Lootin vaimon muuttuneen suolapatsaaksi. Tällä väitteellä huijataan ihmistä. Raamattu on ihmisen kirjoittama. Väitetään sen olevan jumalan sana. Jos näin on, silloin jumalanne valehtelee teille. Ei ihminen voi muuttua suolapatsaaksi. Nykypäivänä ei enään uskota satuihin

Sivut

Kommentit (17)

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Yllättävän hyviä valheita ne on, kun ne on keksitty jopa satoja sukupolvia sitten kirjoitustaidon alkuhetkillä, jolloin ihmisten maailmankuva oli aivan erilainen.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9008
Liittynyt20.6.2009

Olisi kiinnostavaa tietää, kuinka paljon Raamatun tarinoiden alkuperä todella on aivan tietoisesti tuulesta temmattu. Mukaan varmasti mahtuu paljon hallusinaatioita, harhaluuloja ja muuta mielenvikaisuutta, joka siihen aikaan epäilemättä kävi jumalallisesta innoituksesta.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Vierailija
Japetus
Olisi kiinnostavaa tietää, kuinka paljon Raamatun tarinoiden alkuperä todella on aivan tietoisesti tuulesta temmattu. Mukaan varmasti mahtuu paljon hallusinaatioita, harhaluuloja ja muuta mielenvikaisuutta, joka siihen aikaan epäilemättä kävi jumalallisesta innoituksesta.

Onhan siellä vielä tuo satu Nooan arkista ja vedenpaisumuksesta. Sen mukaan satoi 40 pävää ja yötä, eli 40 vuorokautta. Ensiksikin vesimäärä maapallolla ei lisäänny satamalla.. Aino kei¨no miten se voi lisääntyä on avaruudesta tulemalla. Tai sittern napajäätiköiden sulamisella. 40 vuorokaudessa ne ei kuitankkan sula niin paljon.

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5290
Liittynyt9.1.2011

Celestron. Ei kukaan ihminen lue raamattua joten kukaan ihminen ei voi tietää onko siellä satuja vai ei.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Vierailija
Puuhevonen
Celestron. Ei kukaan ihminen lue raamattua joten kukaan ihminen ei voi tietää onko siellä satuja vai ei.

Eikö sitä koulussa luettu uskonnontunnilla.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Celestron 8
Puuhevonen

Ei. Taidat olla ainoo joka sillä kirjalla päätään vaivaa.

Vierailija
CE-hyväksytty
Celestron 8
Puuhevonen

Ei. Taidat olla ainoo joka sillä kirjalla päätään vaivaa.

Halusin vain osoittaa raamatun valheeksi. Et edes tajua raamatun valheellisuuden

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Pääasiassa Raamattua kannattaa lukea samalla mielellä kuin muitakin myyttieepoksia ja -kokoelmia. Mistäs me tiedämme jos ne tarinat on alunperin kerrottu iltanuotiolla ihan lämpimikseen? Ja jossain vaiheessa kun pilke silmäkulmassa tarinaa kertonut vaka vanha vaari on heittänyt veivinsä, ovat hänen vähän typerämmät jälkeläisensä alkaneet ottaa ne jutut tosissaan ja riekkua että siinä meillä on kansamme pyhä historia ja totuus jumalasta joka meitä johtaa kun satumme olemaan se herran valittu kansa etc.

Kukaan ei riitele Grimmin veljeksen saduista pitääkö niihin uskoa vai ei, vaikka voivat olla suurinpiirtein samaa kamaa kuin Raamattu. Ehkä vaan vieläkin vanhempia tarinoita jotka ovat kulkeneet monen prässin kautta saavuttaakseen nykyisen muotonsa.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Erakko
Onko teidän mielestä ( mahdollisella ) Jumalalla oikeus valehdella ?

Mitä tekemistä (mahdollisella) Jumalalla on ihmisten koostamien höpötysten kanssa? Ihminen on mestari inisemään kirjakaupalla ihan ilman mitään jumaliakin.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
Celestron 8
Raamatussa on suuri joukko valheita. Raamattua on luettu kirjimellisesti ja kaiken totuuden lähteenä.
Siellä väitetään Lootin vaimon muuttuneen suolapatsaaksi. Tällä väitteellä huijataan ihmistä. Raamattu on ihmisen kirjoittama. Väitetään sen olevan jumalan sana. Jos näin on, silloin jumalanne valehtelee teille. Ei ihminen voi muuttua suolapatsaaksi. Nykypäivänä ei enään uskota satuihin

Miten voit ymmärtää jotain noin väärin? 

Se tapaus, että Jumala on olemassa, muuttaa kritiikkisi peruuttamattomasti. Siis siinä tapauksessa, että Jumala on, se ei valehtele! Jos se on olemassa, tulevat voimaan myös kaikki jumalan ominaisuudet. Ihmisen muuttaminen suolapatsaaksi, tai salmiakkikarkiksi on jumalien esikoulutehtäviä. 

Älä keskity siihen valehteleeko jumala, vaan siihen onko se olemassa jumalana. Jos se on, no, hattu päästä. 

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Mooses oli psykopaatti, joka keksi sääntöjä ja lakeja perustamansa uskonlahkon typerien jäsenten hallitsemiseksi.
Idiooteille riitti kun mooses kertoi että käskyt ovat peräisin jumalalta(vittumitä idiootteja)
Raamattu on yhtyneet uskonlahkot OY:n kokoelmateos, joka on jumalanpilkkaa, JOS se on olemassa.
Ja hän levitti kätensä, näin sanoen:

--> 14 "Jos ette kuuntele minua ettekä noudata kaikkia näitä säädöksiä 15 ja jos te halveksitte minun käskyjäni ja ylenkatsotte minun lakejani ettekä noudata kaikkia minun säädöksiäni, vaan rikotte liiton, 16 niin minä rankaisen teitä. Minä lähetän teille varoitukseksi hivuttavan taudin ja kuumeen, jotka riuduttavat silmänne ja kuluttavat elinvoimanne. Te kylvätte turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sadon. 17 Minä käännyn teitä vastaan, niin että viholliset lyövät teidät taistelussa. Teidän vihamiehenne hallitsevat teitä, ja lopulta te pakenette silloinkin, kun kukaan ei aja teitä takaa.

18 "Jos ette sittenkään tottele minua, minä kuritan teitä seitsenkertaisesti syntienne tähden. 19 Minä murskaan teidän voimanne ja ylpeytenne, taivas teidän yllänne tulee raudankovaksi ja maa teidän allanne pronssin kaltaiseksi. 20 Teidän voimanne kuluvat hukkaan, kun maa ei tuota satoa eivätkä puut kanna hedelmää.

21 "Jos te yhä vain niskoittelette ettekä suostu kuulemaan minua, minä kuritan teitä vielä seitsemän kertaa ankarammin syntienne tähden. 22 Minä lähetän teidän kimppuunne villipetoja, ja ne riistävät teiltä teidän lapsenne, raatelevat karjanne ja tappavat teidät niin vähiin, että tiet tulevat autioiksi.

23 "Jos ette tästäkään kurituksesta ota opiksenne vaan edelleen vastustatte minua, 24 minä itse käännyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsemän kertaa ankarammin syntienne vuoksi. 25 Minä lähetän teidän kimppuunne vihollisen kostamaan teille liiton rikkomisen, ja jos vetäydytte kaupunkeihinne, minä lähetän ruton teidän keskuuteenne ja te joudutte vihollistenne armoille. 26 Minä estän teitä saamasta ruokaa, niin että kymmenelle naiselle riittää yksi ainoa uuni heidän vähien leipiensä paistamiseen. He joutuvat jakamaan leivät vaa'alla punniten, eikä kukaan tule niistä kylläiseksi.

27 "Jos ette tämänkään jälkeen suostu tottelemaan vaan edelleen vastustatte minua, 28 käännyn minäkin vihassani teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti syntienne tähden. 29 Te joudutte syömään poikienne ja tyttärienne lihaa. 30 Minä hävitän teidän uhrikukkulanne, kaadan kumoon suitsutusalttarinne ja kokoan teidän omat ruumiinne röykkiöiksi epäjumalankuvienne sirpaleiden päälle. Minä alan inhota teitä 31 ja muutan teidän kaupunkinne rauniokasoiksi, annan pyhäkköjenne autioitua enkä enää välitä teidän uhrisavunne tuoksusta. 32 Minä teen teidän maanne niin autioksi, että teidän vihollisennekin, jotka tulevat sinne asumaan, kammoksuvat sitä. 33 Ja teidät minä hajotan vieraiden kansojen sekaan, minä karkotan teidät paljastettu miekka kädessäni. Teidän maastanne tulee autiomaa, ja teidän kaupunkinne muuttuvat rauniokasoiksi. 34 Niin maa saa autiona levätessään hyvityksen sapattivuosista, joita te ette sille antaneet. Te itse olette vihollismaassa, mutta oma maanne lepää ja saa hyvityksen sapattivuosistaan. 35 Koko autiona olonsa ajan se saa viettää sapattia, jota sillä ei ollut teidän siellä asuessanne.

36 "Teistä jäljelle jääneet, jotka asuvat vihollismaassa, minä teen niin aroiksi, että kun he kuulevat selkänsä takaa lehden kahinan, he karkaavat pakoon kuin miekan tieltä ja kaatuvat, vaikka kukaan ei aja heitä takaa. 37 Kuin miekkaa paeten he kompastelevat toisiinsa, vaikka kukaan ei heitä ahdista. Te ette kestä vihollistenne edessä, 38 vaan katoatte vieraiden kansojen sekaan, ja vihollistenne maa nielee teidät. 39 Teistä jäljelle jääneet riutuvat vihollismaassa syntiensä tähden, ja myös isiensä syntien tähden he riutuvat.

40 ...sekä lässyn lässyn..

46 Nämä ovat ne käskyt, lait ja opetukset, jotka Herra Siinainvuorella ilmoitti Moosekselle asettaen ne israelilaisten kanssa solmimansa liiton ehdoiksi.

Silkkaa "jumalan" pilkkaa.. :

1 Herra sanoi Moosekselle:

2 "Sano israelilaisille: Jos joku israelilainen tai israelilaisten keskuudessa asuva siirtolainen uhraa lapsensa Molokille*, hänet on surmattava; sen seudun väki kivittäköön hänet hengiltä. 3 Näin minä käännyn häntä vastaan ja poistan hänet kansansa keskuudesta, koska hän on uhrannut lapsensa Molokille ja siten saastuttanut minun pyhäkköni ja häpäissyt minun pyhän nimeni. 4 Jos seudun väki kuitenkin ummistaa silmänsä siltä, että hän on uhrannut lapsensa Molokille, eikä surmaa häntä, 5 minä itse käännyn häntä ja hänen perhettään vastaan ja poistan kansansa keskuudesta sekä hänet että kaikki muut, jotka hänen esimerkkiään seuraten ovat olleet minulle uskottomia ja ryhtyneet palvelemaan Molokia.

6 "Jos joku luopuu minusta ja kääntyy vainajahenkien ja tietäjien puoleen, minä käännyn häntä vastaan ja poistan hänet kansansa keskuudesta. 7 Olkaa puhtaat ja pyhät, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. 8 Pitäkää kaikki minun lakini ja noudattakaa niitä. Minä, Herra, olen pyhittänyt teidät omaksi kansakseni.

9 "Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava. Hän on itse ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan. 10 Jos mies tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, molemmat avionrikkojat, sekä mies että nainen, on surmattava.

11 "Jos mies häpäisee oman isänsä makaamalla hänen vaimonsa kanssa, molemmat syylliset on surmattava; he ovat itse ansainneet kuolemansa. 12 Jos mies makaa miniänsä kanssa, heidät on molemmat surmattava. He ovat tehneet luonnottoman teon ja ovat itse ansainneet kuolemansa. 13 Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa. 14 Jos joku ottaa vaimokseen naisen ja hänen äitinsä tai naisen ja hänen tyttärensä, se on törkeä teko, jonka vuoksi sekä mies että molemmat naiset on poltettava. Sen kaltaista törkeyttä ei saa sallia teidän keskuudessanne. 15 Jos mies sekaantuu eläimeen, hänet on surmattava, ja myös eläin on surmattava. 16 Jos nainen parittelee eläimen kanssa, surmattakoon sekä nainen että eläin. Molemmat on surmattava, sillä kumpikin on ansainnut kuolemansa.

17 "Jos mies ottaa vaimokseen sisarensa tai sisarpuolensa ja he näkevät toistensa alastomuuden, se on häpeällinen teko. Heidät on julkisesti poistettava kansansa keskuudesta. Mies on yhtynyt sisareensa ja sen tähden ansainnut rangaistuksensa.

18 "Jos mies makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja yhtyy häneen, he ovat molemmat paljastaneet naisen veren lähteen. Heidät on poistettava kansansa keskuudesta.

19 "Älä yhdy äitisi äläkä isäsi sisareen, sillä jos joku paljastaa lähisukulaisensa alastomuuden, molemmat ansaitsevat rangaistuksen. 20 Jos joku makaa setänsä vaimon kanssa, hän häpäisee setänsä. Syylliset joutuvat kantamaan vastuun synnistään. Heidät on surmattava, eikä heille saa jäädä lapsia. 21 Jos joku viettelee veljensä vaimon, hän tekee inhottavan teon. Koska hän on häpäissyt veljensä, syylliset on surmattava eikä heille saa jäädä lapsia.

22 ...lässytystä jälleen..

27 "Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa."

Joo-o, miehiltä, naisilta ja lapsilta henki pois, jos ei tee kuten mooses, eiku jumala käskee.

Vierailija

Mooseksen lahkon johtoporras tarvitsi myös ruokaa, jota sai tietysti riittävästi ääliöitä kusettamalla,

1 Herra sanoi Moosekselle:

2 "Sano israelilaisille: Kun nainen on synnyttänyt pojan, hän on sen jälkeen seitsemän päivää epäpuhdas, ....

6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

8 "Jos naisella ei ole varaa lampaaseen, hän tuokoon kaksi metsäkyyhkyä tai kaksi muuta kyyhkystä, toisen polttouhriksi ja toisen syntiuhriksi, ja pappi toimittakoon sovitusmenot. Tämän jälkeen nainen on puhdas."

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat