Tumppi ja Siemens big bag

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mitä tapahtuu palavalle tupakin tumpille kun sen imaisee imurin sisään?

Kommentit (13)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
CE-hyväksytty
iMuke
CE-hyväksytty
Ettepä taida tästäkään taas tietää mitään.

Tiedetään, mutta ei kerrota.

Jumalauta taas!

Eikös tämä ole helppo testata ihan käytännössä, kenen tahansa? Pussin täyttöaste pitää mielestäni ottaa huomioon, samoin keskiarvoistaa pussissa oleva tavara ja imurin imuteho, samoin savukkeen laatu, eli onko kyseessä kevytsavuke vaiko Camel, ja onko poltettu filtteriin asti vaiko jätetty kytemään parin imauksen jälkeen. Luulen että jos näitä käyttää parametreinä niin havainnot on helppo dokumentoida ja välittää tähän ketjuun.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija

Netissä törmäsin kerran opetusvideoon, jossa näytettiin, miltä näyttää, kun siitiin penetroituu vaginaan, siis silleen siittimen näkökulmasta.

En sitten tiedä sen videon opetuksellisesta hyödystä tai viihdearvosta...

Vierailija
Carloz
Netissä törmäsin kerran opetusvideoon, jossa näytettiin, miltä näyttää, kun siitiin penetroituu vaginaan, siis silleen siittimen näkökulmasta.

Onko siittimellä näkökulmaa?

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
pontus
Carloz

Onko siittimellä näkökulmaa?

On sillä ainakin yksi silmä.

Alkuperäiseen kysymykseen: Ainakin nämä uudet itsekseen sammuvat savukkeet sammunevat itsekseen. Puhtaasti arvaten ja maallikkoperspektiivistä: Jos imurin pussissa on (kuten usein on) jo ennestään pölyä ynnä muuta nöfnää, se on sen verran tiiviisti pakkautunutta, ettei auta vaikka ilma kulkeekin läpi - palaminen estyy. (Joku tämänkin lienee oikeasti kokeillut. Tuubivideo?) Lisäksi tulee se tumpin koko, mihin Astronomy jo edellä viittasi, ynnä muut faktorit. Erinäisiä tumppeja (tosin sammuneita) töissä imuroineena uskallan väittää, että tumppi uppoaa sen verran tiukasti siihen pölykerrokseen ettei se "mahdu" enää palamaan, vaan tukahtuu issesseen.

Kameraksi ehdottaisin riittävän pitkäjohtoista ja pienikokoista nettikameraa, jossa lamppu. Hyvä jos se olisi pölysuojattu. Vaihtoehdoksi sellainen "agenttimallin" nappikamera mahdollisesti infrapunalla. Luulisi jonkin tahon myöntävän apurahoja näinkin tärkeään tieteelliseen tutkimukseen.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

syytinki
Seuraa 
Viestejä8919
Liittynyt18.8.2008

Hyvä kysymys.

Kerron naapurille, jos tuo innostuis kokeilemaan.

Pidän mahdollisena, että tapahtuu pölyräjähdys tai tulipalo (siis mahdollisena).

Riippuu tietysti monesta riippuvuudesta, mutta noin lähtönä puuvilla ym. -pöly (jota huoneissa usein paljon), on aika näpäkästi syttyvää (vrt. pumpuliruuti). Imun myötä tupakki saa myös aika annoksen ilmaa eli voi syttyä jo putkessa liekille.

Kertoo nyt siten miten kävi ja onko entinen imuri vielä nykyinen.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

En tiedä vertautuuko kuinka hyvin kytevään tupakan tumppiin mutta minulla on joskus käynyt niin,että olen lämmittänyt huoneistoa samaan aikaan kun siivosin(perinteinen pönttöuuni).Siivous oli tehty ja kohentelin siinä uunia ja heitin vielä ohuita kalitkoita joilla poltan kaiken palavan lopulliseksi hiillokseksi.No,sieltä pöllähti kuumaa kytevää tuhkaa lattialle ja minä kirosin,että prkl kun just tuli imuroitua.
->no,nahevasti imuri käteen ja tuhkia imuroimaan.vasta imuroidessani tajusin,että tää ei ehkä olekaan niin hyvä juttu.Sanoin vaimollekkin että kuulostellaas ja katsellaas miten käy.Imurilla ei niin ollut väliä,vanha paska.Ei siinä mitään,imasin tuhkat ja vein imurin omaan nurkkaansa jossa imuria(nykyistäkin)säilytetään.Kesti ehkä 3-6 minuuttia,niin alkoi hiljalleen tulla vaimeata savun tuoksua.Tarkkailtiinkin ehkä normaalia tarkemmin kun jotain oli odotettavissa.Vein imurin ulkorappusille ja avasin.hentoa juuri ja juuri näkyvää savua sieltä vähän pöllähti ja pölypussissa oli pieniä mustia palaneita reikiä.ei mitään dramaattista.melko täysinäinen pölypussi ei kytenyt sisältä eikä varmaan mitään akuuttia syttymisvaaraa ollut,vain se pahbinen pölypusi siinä hehkutteli pieniä kyteviä reikiä.Ja pölypussi kuitenkin sisälti(kuten meillä aina)paljon untuvaista husky-tyyppisen koiran karvaa+perinteistä pölyä ym.
imuri ei kärsinyt.Oli käytössä elinkaarensa loppuun asti joka ei olisi pitkä ollut muutenkaan.

PS
minä olen nähnyt netissä opetusvideoita,joissa penis liukuu sangen liukastettuun anukseen.Opetuksellisissa nimissä toisinaan miehen,toisinaan naisen.

Uusimmat

Suosituimmat