Kierteet jengoiltaan...

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Olen jo vuosien ajan taistellut asuntoni keittiön ja kylpyhuoneen valaisemien kupuja vastaan. Energiansäästölamputkin simahtavat joskus, joten valolähteen vaihto on edessäni ... ja kupujen ruuvaus irti ja etenkin paikoilleen! Yrityksistäni huolimatta kuvut eivät ruuvaudu pitävästi takaisin, vaikka siltä saattaa pikavilkaisten näyttää: hetken päästä kupu tipahtaa alapuolella olevalle pöytätasolle. Yksi keittiön kuvuista on särkynytkin kiinnitysyritysteni yhteydessä - onneksi vain pohjalasi irtosi, joten lieriöksi muuttunutta kupua voi yhä käyttää. (Tai ainakin minä käytän, vaikkei virallisesti voisikaan - onhan parempi, että lamppua ympäröi edes maitolasilieriö kuin huoneilma.)

Ihmettelen siis, miksi näiden valaisimien kokoamista on näin hankaloitettu. Valaisimet on ruuvattu seiniin, joten niiden vaihtaminen ei minulta onnistu edes niin mukahelposti kuin lamppujen. Vuokra-asunnossa en arvaa ruveta omin päin säheltämään ja kentiestodennäköisesti jotain vielä rikkomaan...Sähköiskun saantimahdollisuuskin pitää ottaa huomioon.

Tuntuu siltä, että meitä kömpelöitä sorsitaan niinniinniin monessa tilanteessa. Meitä rokotetaan rahallisesti, jos emme osaa tai uskalla toimia tee itse -normein ja vieläpä joskus huomautetaan, kun teetämme muilla jotain yksinkertaista askarta. (´Etkös sinä, tyttö, osaa tätä itse tehdä`-kommentti pulpahtaa tuoreenoloisena mieleeni - vuosien takaa...) Mielestäni on kuitenkin parempi teettää helpoksi luonnehdittu työ osaajalla hyvissä ajoin kuin tuheloida itse ja korjauttaa vauriot. Mutta mikä eteen, joskun rahaakaan ei ole?

Kommentit (5)

Oiwa
Seuraa 
Viestejä28
Liittynyt31.12.2009

Etsi käyttöösi insinööri. Insinööreillä on helppo teettää kaikenlaista pikkuhommaa pullapalkalla. Insinööri menee onnesta soikeaksi, kun saa auttaa naista hädässä, näyttää osaamistaan ja käyttää varustevyötään ja Boschin akkuporaa lampun asennuksessa.

Voit yrittää lainata myös jonkun ystävättäresi insinööriä, mutta se voi olla vaikeaa, koska insinöörien päälle ymmärtävät naiset vahtivat insinöörejään tarkasti, eivätkä lainaa niitä ainakaan ilman valvontaa.

Arska setä
Seuraa 
Viestejä128
Liittynyt19.10.2008

Hommaa korkeampi jakkara niin homma luonnistuu. Liian pienellä pallilla tuhertaminen tuottaa vain mielipahaa molemmille osapuolille (naiselle ja lampulle)..

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Lamppujen vaihto kannattaa jättää sertifioidulle ammattilaiselle. Niistä kannattaa myös varalta tehdä muutosilmoitus isännöitsijälle ainakin, jos lampun merkki tai väri vaihtuu. Muutosilmoituksen "hallinnointi" on tietysti kallista, mutta 300 euroa on pieni hinta siitä, että homma tehdään turvallisesti.

Uusimmat

Suosituimmat