Miksi naiset suorastaan viuhtoo käsiään kävellessä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen huomannut kaupungilla liikkuessasi mielenkiintoisen ilmiön: naiset aina viuhtovat käsiään edestakaisin kävellessään kaduilla. Tuntuu siltä, että se on ihan universaali-ilmiö. Naiset suorastaan lennättävät silleen hassusti käsiä edestakaisin kävellessään. Miehet harvemmin viuhtoo samalla tavalla ja enemmin vaikuttaa siltä että miehillä kädet pysyy vyötärön lähellä.

Mistä vastaava juttu voisi johtua?

Ainakin naisilla se, että he istuvat saksissa tai jalat on lähempänä johtuu siitä, että naisilla menee reidet enemmän sisäänpäin kuin miehillä ja siksi heillä on jalat lähellä toisiaan, mutta ei tuu mieleen mitään biologista syytä sille, että miksi naiset viuhtovat käsiään niin hurjasti kävellessään.

Ehkä miehille on tärkeää näyttää olevansa kookkaita ja siksi heillä kädet on lähempänä kehoaan silleen, että ne näyttäisi leveämmiltä?

Sivut

Kommentit (87)

Vierailija

Tai sitten miehet saivat armeijassa tarpeekseen siitä käsien heiluttelusta kävellessään.

Tehokkaampaa ainakin lenkkeily on kun ottaa koko kropan liikkeeseen mukaan, mutta en minä ainakaan aina lenkkeile, kun kävelen. Ei joka paikkaan ole kiva hikisenä saapua.

Vierailija

Armeijassa saakeli on juuri koskaan oppinut käsien heiluttelua

Alikessut aina niistä valitti...

Mikä ihme kehossani on, että moinen juttu ei painunut kalloon. Ei vaan kuulu mun tyyliin se heiluttelu. Pippelinheiluttelu on erikseen...

Vierailija

Sillä saa rytmiä ja nopeutta kävelyyn. Tehokas marssi kohti päämäärää.
Jos löntystän, kädet on taskuissa.

En heiluttele pippeliä.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Ehkä se johtuu yksinkertaisesti siitä, että naiset pystyy sekä kävelemään että heiluttamaan käsiään, samaan aikaan ja jopa rytmissä (vrt kävely ja purkan syönti).

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Parantaa hapenottoa tuo käsien heiluttelu. Ja irrottelee niitä yläselkälihoja istumatyöläisiltä.

Mitä pippelinheilutteluun tulee, niin mä sunkas mikään pedofiili ole.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Wiisas
Ehkä se johtuu yksinkertaisesti siitä, että naiset pystyy sekä kävelemään että heiluttamaan käsiään, samaan aikaan ja jopa rytmissä (vrt kävely ja purkan syönti).

Paitsi että se purkansyönti kävellessä on yleensä naisille vaikeaa mutta miehelle ei.

Miehet ei heiluttele käsiään siitä syystä että se on naismaista. Sellainen käyttäytyminen yhdistetään usein homouteen.

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Miehillä on luontaisesti parempi tasapaino ja vartalon hallinta,siksi ei tarvitse viuhtoa.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Ainakin minun perseeni on niin iso ja lanteeni leveät että ne kävellessä vetää epätasapainoon niin siksi on pakko huitoa käsillä liikkeen tasapainottamiseksi. Vrt. apinat ja niiden hännät.

Hämmentää.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
Vatkain
Ainakin minun perseeni on niin iso ja lanteeni leveät että ne kävellessä vetää epätasapainoon niin siksi on pakko huitoa käsillä liikkeen tasapainottamiseksi. Vrt. apinat ja niiden hännät.

Tässä kohtaa vaadin kyllä kuvaa todisteeksi

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1145
Liittynyt16.3.2005
Vatkain
Ainakin minun perseeni on niin iso ja lanteeni leveät että ne kävellessä vetää epätasapainoon niin siksi on pakko huitoa käsillä liikkeen tasapainottamiseksi.

Siitäkö tuo nimimerkkikin on peräisin?

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Vatkain

Miesten ei tarvitse heiluttaa kun niillä on tämä häntä.

Siitäkö tämä aikaisempi mulkunheiluttelujuttu on peräisin.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
Vatkain

Yleensä perse sijaitsee kehon keskipisteen alapuolella joten luulisi siellä majailevan massakeskittymän pikemminkin stabiloittavan kuin epätasapainottavan menoa.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Naisten käsivarret kääntyvät ulospäin kyynärpäästä. Siksi naisten kädet viuhtovat kauempana vartalosta kuin miesten, mikä näyttää siltä että naiset heiluttaisivat käsiään enemmän.

Naisten nivelet ovat liikkuvampia kuin miesten. Se johtuu pienemmistä lihaksista ja estrogeenin vaikutuksesta niveliin.

Naiset kävelevät yleensä pystymmässä kuin miehet, jotka kävelevät enemmän etukenossa, jolloin käsiä ei voi heiluttaa yhtä paljon.

Korkokengillä kävellessä saattaa tarvita tasapainottaa kävelyä enemmän kuin ilman.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Ding Ding
Naisten käsivarret kääntyvät ulospäin kyynärpäästä. Siksi naisten kädet viuhtovat kauempana vartalosta kuin miesten, mikä näyttää siltä että naiset heiluttaisivat käsiään enemmän.

Napuritalossa asuu yks jätkä jolla kääntyy käsivarret uluspäin kyynärpäästä. Se heiluttaa kovasti käsiään kävellessään. Aina kun se tulee pussipysäkillä vastaan se tuijottaa mun vyönsolkee.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat