Kilpailua, virettä.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Avaruustähtitieteen professori Esko Valtaoja on äskettäin kiinnittänyt Kritiikki -lehdessä huomiota siihen, että Suomi on tipahtanut tieteessä Pohjoismaiden jumboksi.

Kirjoiutus julkiasee samaa 35 täyttäneiden teide-sukupolven rappiota, jota moni muu alan lehti on julkaissut, kuten muistaakseni Sosiologia -lehti.

Moelmmat julkaisevat myös sitä, että jos iäkkäämmissä on vielä ehtaa puuta, niin on, ja ehkä potentoikin, ja että lapsista, ja nuorista on kai kasvamassa uutta.

Esim 20 v iässä matematiikan huipulla kiitäneet ovat kai usein 35 v iässä menettäneet matematiikan älyttömyydeksi, viestittävät kaikki nämä lähteet minun matemaattisella lukutavalla. Siis usein. Ei kaikki, ei jokainen.

Matemaatikoista mm on puute tässä ikäsarjassa. Tietenkin matemaattis-luonnontieteellisesti orientoituneista silloin, kuten myös mat-lu-ihmistieteet, puutetta. Muistettakoon, että lääketiede on eri porukkaa.

Sotatieteen kaikkitieteenä mainitsen vain.

Rationaalipelureita nousee talouden alalla, ja ilmiselvin psykologisin opein. Sosiologinen ote ei ole heille tärkeä, usein eivät viitsi sitä edes opetella. Tietenkin psykologis-oppi on erikoisen harjaantunut, sillähän pärjäilee silläkin kyllä hyvin, ja ei silloin mitään tarvikaan sosiologista.

Osaat toisen virvelin huipusti, tai molemmat tuon ekan tulosmäärän antavasti. Ken kantaa kumpaa virveliä, ken molempia, onko maku-asiakin, tai tottumus, kaipuunsuunta, intelligenssi, indeksi, tai muu .... .

Minä taas oon aatellut, että mielisairaaloiden lääkärinpaikoista osakin tai enemmän olisi vaihdettavissa sosiologin paikoiksi, psykologeja näissä mestoissa on ennestään, ja näkee heissä, psykologeissa etenkin, sosiologi-työkaveriseurankin puutteen.

Potilaitten, asiakkaiden, ja verkostolaisten kesken on päädytty toivomaan sosiologien virkojen saantia mielisairaaloihin.

Kommentit (2)

Uusimmat

Suosituimmat