Pankkiautomaatin käyttötesti

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Olen muistaakseni valitellut Otto-automaattien toiminnasta jo aiemmin mutta tmän päivän tapahtuma luisti mut valittamaan lisää.
Kun on päässyt siihen kohtaan missä valitaan otetaanko kuitti vai ei ei tapahtumaa pysty enää keskeyttämään vaikka hakkaisi stoppinappulaa kuinka. Mun piti nostaa kaks kymppiä mutta jostain häiriöstä johtuen painoin 140€ -nappia. Tilillä sattui oleen niinkin paljon rahaa mutta tarkoituksena oli jättää sinne sitä jotta pystyn maksamaan laskuni. Nyt mä sitten meen maanantaina pankkiin kahden viidenkympin setelin kanssa että tallennetaan tilille. Sitten mä saan maksettua tän kuun tukikohtavuokran.

Kyse on ainoastaan pienestä softakorjauksesta että tämän kaltaista ei tapahtuisi.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija
CE-hyväksytty

Kyse on ainoastaan pienestä softakorjauksesta että tämän kaltaista ei tapahtuisi.

Riippunee siitä, kuinka Otto-softa on koodattu. Jos toiminnallisuus on hyvin kapseloitu ja rajapinnat ovat selkeät, sitten se voi olla pieni softakorjaus.

Mutta jos softa on koodattu vaikkapa c:llä, voi muutos vaatia jo aika paljon uudelleenohjelmointia. Saati sitten, jos koodi on aikoinaan väännetty assemblerilla.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Jos minulle tapahtuisi niin, niin tekisi mieleni sulloa ylimääräisiksi mieltämäni setelit takaisin automaatiin suuaukkoon kirosanoja mutisten. Mutta jos niin todella sattuu sattumaan, niin taidan tyytyä kiroillen etsiskelemään lähimmän pankkikonttorin ja siirtyä siellä j-o-n-o-n jatkeeksi. Omalle tilille pano saattaa vielä olla maksutonta...?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Automaatteja huolletaan säännöllisesti. Jos softapäivitys ei onnistu tökkäämällä on vehje alunperin huonosti suunniteltu. Jos itse olisin ollut töissä ko. firmassa olisin puuttunut asiaan heti ja kovaa.

Vierailija

Luulenpa että tuon noston voi perua niin ettei tee mitään. Viimeistään niin ettet ota rahoja vastaan vaan annat sen pitää seteleitä siinä hollilla hetken. Jos niihin ei kosketa, automaatti imasee ne takaisin sisään jonkun ajan kuluttua (kannattaa seistä vahdissa sen aikaa).

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Kikka toimii silloin, kun errehtynyt nostaja ei ole koskenut tarjolla oleviin seteleihin. Mutta kerkiääkö rahat palauttaa automaatin suulle, jos nostaja ensin laskaisee ne ja toteaa liikaoton?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
re
Luulenpa että tuon noston voi perua niin ettei tee mitään. Viimeistään niin ettet ota rahoja vastaan vaan annat sen pitää seteleitä siinä hollilla hetken. Jos niihin ei kosketa, automaatti imasee ne takaisin sisään jonkun ajan kuluttua (kannattaa seistä vahdissa sen aikaa).

Ei toimi.

Vierailija

Mitä tapahtuu, jos nykäisee kylmästi kortin pois?

Mitään tietoahan ei ole vielä tuossa vaiheessa lähtenyt itse pankkiin. Automaatit toimivat nykyisin niin, että yhteys pankkiin otetaan vain kerran ja ihan tapahtuman lopuksi. Vasta viimeisen painalluksen jälkeen. Silloin automaatti ottaa yhteyden pankkiin ja ensimmäisenä tarkistaa saldon. Jos se riittää, niin sitten saa rahat, jos ei tulee ilmoitus Saldo ei riitä.

Veikkaan, että noin toimien tulee ilmoitus Tapahtuma keskeytynyt.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Phony
Mitä tapahtuu, jos nykäisee kylmästi kortin pois?

Mitään tietoahan ei ole vielä tuossa vaiheessa lähtenyt itse pankkiin. Automaatit toimivat nykyisin niin, että yhteys pankkiin otetaan vain kerran ja ihan tapahtuman lopuksi. Vasta viimeisen painalluksen jälkeen. Silloin automaatti ottaa yhteyden pankkiin ja ensimmäisenä tarkistaa saldon. Jos se riittää, niin sitten saa rahat, jos ei tulee ilmoitus Saldo ei riitä.

Veikkaan, että noin toimien tulee ilmoitus Tapahtuma keskeytynyt.

Hyvä vinkki. Koetan heti tänään. Varmaan menee koko laite rikki vähän niin kuin tietokone kun siltä repäsee usbitikun irti ilman lupaa... Eli ei koskaan.

ykskivi
Seuraa 
Viestejä1950
Liittynyt27.3.2006

Kokeilkaas nostaa 150 (tai 60), sitten vedätte sen keskimmäisen setelin pois ja odottelette että se nykäisee takas ne kaksi jäljelle jäänyttä...

itse asiassa ei toimi, mutta hauska ajatusleikki..

To refuse a hearing to an opinion, because one is sure that it is false, is to assume that one's own certainty is the same thing as absolute certainty. All silencing of discussion is an assumption of infallibility. - John Stuart Mill -

Moose
Seuraa 
Viestejä203
Liittynyt2.5.2007
CE-hyväksytty
re

Ei toimi.

Toimii, vaikkei varsinaisesti mikään peruminen olekaan. Automaatti tulostaa täyttäjille virheilmon ja rahat hyvitetään jollakin viiveellä takaisin tilillle. Nimimerkillä kokemusta on.

kW MW GW - kWh MWh GWh - µ º • ø ¼ ¾ ¹ ² ³

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Moose
CE-hyväksytty
re

Ei toimi.

Toimii, vaikkei varsinaisesti mikään peruminen olekaan. Automaatti tulostaa täyttäjille virheilmon ja rahat hyvitetään jollakin viiveellä takaisin tilillle. Nimimerkillä kokemusta on.

Ei toimi. Ainakaan härmälän kookaupan automaatti ei ime seteleitä itteensä.

Vierailija
CE-hyväksytty

Kaikki ehjät pankkiautomaatit imaisevat setelit takaisin jos niihin ei koske tietyn ajan kuluessa. Myös härmälän kookaupan automaatti.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
ZiPA
CE-hyväksytty

Kaikki ehjät pankkiautomaatit imaisevat setelit takaisin jos niihin ei koske tietyn ajan kuluessa. Myös härmälän kookaupan automaatti.

No prkl.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat