Sivut

Kommentit (69)

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907

En käytä Windows/Meta/Super -näppylää koskaan.
Suomi (sekä osittain muissa)-näppiksessä ottaa päähän se, että
{} [ ] () / \ $ näppäily liian raskasta

Haluaisin oletuksena erillisen näppylän | ^ <> = merkeille.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
vihertaapero
Ruotsalainen o on myös turha (edes nyt sitä ei tarvinnut käyttää). [/img]

Yhta turhia ovat myos a ja o. Useimpien maiden nappaimistoissa niita ei edes ole.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265

Aika moni täällä pitää turhina näppäiminä sellaisia jotka ei ainakaan minulle ole olleet missään nimessä turhia. Ehkä se sitten on vaan niin henkilökohtaista että mitä sillä tietokoneella tekee. Itse en ymmärrä ainakaan tuota ALT GR:n ja CTRL:n välistä nappulaa. Kun painan sitä, se vastaa lähinnä hiiren oikean näppäimen painallusta, aukeaa se valikkojuttu. Onko se siinä se idea? En ole koskaan käyttänyt. Enkä käytä. Funktionäppäimiä en myöskään koskaan käytä, ehkä siksi koska en osaa. Paitsi F5, siitä päivittää näppärästi. Sitten on nuo kummalliset HOME, END, PGUP ja PGDN joita en käytä ikinä, vaikka periaatteessa niistä voisikin olla jotain iloa joskus. En ole tutustunut niihin. SCROLL LOCK en tiedä mikä on, enkä SYSRQ, BREAK tai PAUSE.. milloin niitä käytetään ja mihin? Pausestako menee pauselle? Breakistako hajottaa koneen? PRTSC on ollut käytössä, älkää kysykö miksi.

くそっ!

TERÄS NALLEPUH
Saw
Turhin näppylä taitaa olla Pause taikka Insert.

MUTTA CAPSI ON TARPEEN SILLOIN KUIN NÄITÄ TARVII!

Esimerkiksi doomissa on capslokki hyvä nappula, kun ei tarvii sitten pitää shiftiä pohjassa kun haluaa juosta.

Mitä vit.., voiko doomissa juostakin

Capsia tarvii kyllä!

Turhimpia ovat insert (haitallinen), scroll lock (Mitä siitä tapahtuu) ja f-näppäimet (pl. 11)

Toki noille parillekin voi säätää jotain hauskaa, kun linukkaa ajaa!

Alunperin turhiin (mutta nyttemmin tarpeellisiin) kuuluu mm. windows (Joka on linukassa otettu käyttöön superin nimellä!), alt gr ja ctrl:än välissä oleva namikka, mistä aukee winukassa sama kun hiiren oikeasta namikasta (Mulla siitä aukee kometorivi) ja pause-break (Mulla säädön jälkeen lukitsee koneen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat