Valosta..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olisi kysymys valosta.
Eli jos valonnopeus laskisi johonki vaikkapa 10km/h,niin mitä tapahtuisi jos toinen ihminen löisi toista ihmistä?Vai olisiko se edes mahdollista?
Toinen kysymys olisi se,että jos pommi räjähtäisi tuossa samasas valonnopeudessa,niin miten siinä kävisi?

Kommentit (3)

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009
Volksturm
Olisi kysymys valosta.
Eli jos valonnopeus laskisi johonki vaikkapa 10km/h,niin mitä tapahtuisi jos toinen ihminen löisi toista ihmistä?Vai olisiko se edes mahdollista?
Toinen kysymys olisi se,että jos pommi räjähtäisi tuossa samasas valonnopeudessa,niin miten siinä kävisi?

Tuo panisi luonnonlait sen verran perustavanlaatuisesti uusiksi, ettei mistään osaisi enää sanoa mitään.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Minä kun olen ymmärtänyt, että valonnopeudeksi voitaisiin ihan yhtä hyvin laittaakin tuo 10km/h, eikä mikään muuttuisi. Että se siis olisi vain nopeusrajoitus, jonka sisällä kaikki tapahtuu.
Vai siis että leikkaisi valonnopeudesta, vai hidastaisi sitä?
Meidän uviversumiimme nähden ainakin kaikki olisi 'hitusen' pienempää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26866
Liittynyt16.3.2005
jees
Minä kun olen ymmärtänyt, että valonnopeudeksi voitaisiin ihan yhtä hyvin laittaakin tuo 10km/h, eikä mikään muuttuisi.

Tietenkin kaikki muuttuisi. Esimerkiksi relativistiset efektit hallitsisivat täysin atomifysiikkaa, eikä atomeja siinä muodossa kuin me ne tunnemme voisi olla olemassa - eikä siten taivaankappaleita, kiinteää ainetta, eläviä olentoja ja mitään makroskooppista, jonka me tunnemme. Järkevän vastauksen saamiseksi pitäisi laskea koko fysiikka uudelleen, alkaen alkeishiukkasista ja edeten niistä kohti monimutkaisempia vuorovaikutavia systeemejä.

Uusimmat

Suosituimmat