Unen jatkuminen heräämisen ja uudelleen nukahtamisen jälkeen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

miten hemmetissä se on mahdollista?
joskus oon kokenut tällaista onkos kukaan muu

Sivut

Kommentit (17)

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

hyvin hyvin harvoin onnistuu.Ja silloinkin varmaan lähinnä miellyttävän unen toivomisella.Eli kai alitajunta sen sitten voi sen unen tehdä mieleseksesi.

mun yhdellä kaverilla on jännä unijuttu.Se on nähnyt kymmeniä kertoja saman paikan unessaan.Eri kulmista ym.Kyseessä on viidaookainen ympäristö jossa on kukkulan laella suuri jalkapallostadion.
Kaveri on sitä mieltä,ettei ole ikinä tosielämässä nähnyt kuviakaan moisesta kolossista eikä semmoista ole olemassa..toisinaan kuulemma unissa lensi paikan yli.toisinaan oli stadionilla ja käveli sit pois viidakon halki..ym

Vierailija

Ei ole helppoa, selkounissa jotenkin mahdollista, tai muistaakseni niihin liittyny.

Ehkä kerran pari elämässä kokenu, eli oma "taajuuteni" nähd noita unia suunnilleen kerran 15 vuodessa.

Sama uni jatkuu heräämisen jälkeen, ja taas, se on yhtä harvinaista, eli herää unesta samaan uneen ja niin pois päin, kunnes herää.

Kummassakin tapauksessa liittyy krapulaan. Veikkaan että aivot jotenkin toimii alkoholin myrkyttämänä jotenkin vajaasti, ehkä jokin hormooni on vähissä?

Vierailija

Joskus näen unia, joissa alkaa tapahtua mukavia asioita, mutta jotenkin ne aina päättyvät keskeytykseen ja heräämiseen. Joskus olen tosin onnistunut pakottamaan itseni takaisin siihen maailmaan halutessa. Vielä harvemmissa selkounissa osaan aina lentää käsiä levittämällä ja kaikki muukin on hallinnassa vaikka tiedänkin sen olevan unta (olen jopa herännyt unesta ja luullut olevani valveilla vaikka sekin oli unta). Melkoisen outoa.

EV+
Seuraa 
Viestejä770
Liittynyt24.12.2010

Joskus onnistuu kusella käyminen ja saman unen jatkaminen sen jälkeen. Pitää vaan tiukasti muistella unen tapahtumia vessakäynnin ajan ja olla turhia rationalisoimatta unen kenties absurdeja juttuja ja siis olla liikaa heräämättä. Tämä "unissaan" toimiminen on homman vaikein osuus.

Uni nyt ei jatku kuin videotallenne pause/play mutta jatkuu usein samanteemaisena.

Vierailija
thedude
miten hemmetissä se on mahdollista?
joskus oon kokenut tällaista onkos kukaan muu

Viime yönä minulla sama uni jatkui heräämisen jälkeen ja muistan, kun unessani luin jotain tekstiä ja sanat olivat osittain suomea ja osittain ihan siansaksaa. Tämä nauratti kovasti ja unessani ajattelin, että onpa hassua kuinka unessa "senat menevät sakaisin". Eli siis uni voinee jatkua ainakin jollain tavalla valveunena?

Vierailija

Itse olen myös kokenut tuon unen jatkumisen. Aika outo tunne, myönnetään. Lisäksi olen nähnyt unia ns. uusintoina, eli muistan nähneeni saman unen jo aiemmin. Tuo jos mikä on outoa.

---
Seuraa 
Viestejä3395
Liittynyt6.9.2006

Toisinaan niin käy, tosin nuorempana tuntui että ne jatkui helpommin, harvemmin nykyään. Aamu-unissa ne jatkuu herkemmin omalla kohdallani.
Itse näen myös usein unta samasta paikasta, joka ei kuitenkaan ole millään tavoin tuttu paikka, mutta se ei ole myöskään kovin erikoinen. Usein melko sokkeloinenkin jopa. Kyseisessä paikassa ei usein tapahdu edes mitään erikoista, perushaahuilua vaan.

Merkillisintä usein on nukahtamisvaihe, jossa mieleeni juolahtaa jokin "blanco" sarjakuvastrippi ja rupean reaaliajassa keksimään täytettä puhekupliin, en oikeastaan näe sarjakuvissa mitään kovin kummoisia yksityiskohtia, vaan ainoastaan hahmot ja niiden puhekuplat ovat merkityksellisimmät. Ruudut vaihtuvat ja niihin pitää keksiä jotain "fiksua" reaaliajassa, muuten tarina hyytyy. Outoa kylläkin se, että olen tuossa vaiheessa vielä "tajuissani", vaikkakin jo lähelle unta saapumaisillani ja joskus hymähdän sille, että miksi ikään kuin suostun moiseen, koska siinä vaiheessa voin vapaasti valita mitä mietin. Uneksi asti se ei kuitenkaan koskaan jatku.

Vierailija

mun oudoin valveuni oli sellainen mittä pohdein että onko unimaailma "yhtä tarkkaa kuin reaalimaailma" kävelin seinällä olevan ryijyn luo tarkoituksenani tarkastella sitä lähietäisyydeltä (katsoa onko ryijyn langat läheltä katsottuna ihan oikean näköisiä pienine solmuine ja kierteineen) ja muistan todenneeni, että OLI

Vierailija

Lucid dreaming...

...Ja sitä voi jatkaa tarpeen vaatiessa, kun aamulla sopivasti herää 4-6 aikaan ennen herätystä.
Ei mitenkään mahdotonta, kun sen oppii. Joskus todella väsyneenä nukkumaan mennessä voi jopa ajoittain päättää, mistä tulee näkemään unta.

Uskoo ken uskoo, minä osaan...ajoittain...

Vierailija

Ei se ole mitään lucid dreamingia. Lucid dreaming eli selkouni on sellainen, jossa tiedostat nukkuvasi. Heräät uneen.

Se on mystinen tila, jonka saavuttaa helpoiten silloin, kun voi nukkua kuinka pitkään haluaa. Myös jonkinlainen kerääntynyt oppi unennäkemisestä ja sen tunnistamisesta nukkuessa auttaa.

Kerran onistuin kokeilemaan intiaanien vinkkiä, eli katsoin käsiäni selkounen aikana.

Soremt lähti silloin vilistämään villisti edestakaisin, viuhakamisesti. Säikähdin ja heräsin lopullisesti. Varsinainen pelkuri olen.

EDIT: Jos viestin aloittaja tarkoittaa saman unen jatkumista heräämisen jälkeen, niin sellaistakin ole juu kokenut kerran, tosin veikkaan etten oikeasti herännyt täysin siinä välillä. Tein heräämisen vakuuttaakseni unen muut henkilöt siitä että se olen minä joka nukun, ja sitten palasin uneen ylpeilemään että enkös ollutkin oikeassa. Ja loput voikin jokainen arvata...

---
Seuraa 
Viestejä3395
Liittynyt6.9.2006
Armitage
Kerran onistuin kokeilemaan intiaanien vinkkiä, eli katsoin käsiäni selkounen aikana.

Soremt lähti silloin vilistämään villisti edestakaisin, viuhakamisesti. Säikähdin ja heräsin lopullisesti. Varsinainen pelkuri olen.

No empäs ole kuullutkaan moisesta vinkistä, mutta itselläni kävi vähän samalla tavalla..makasin selälläni ja kyynärpäästä taivuttelin käsiäni korvan juureen ja takaisin. Muistan käsieni tärisseen ja korvan kohdalla niistä lähti outo "humina". Valveunesta viimein herättyäni olin ihan "puhki".

Vierailija

No sorry jos aamulla herään ja unta nähtyäni käyn kusella ja voin päästä samaan uneen, josta olin juuri herännyt....en tietenkään aina, mutta usein kuitenkin.

Ja liittyy mielestäni täysin Lucid Dreamingiin, joka tarkoittaa sitä, että hallitset, mitä uneksit.

Ja jos kieltäjät eivät sitä osaa, ei se tarkoita, etteikö se olis mahdollista.

Unien hallitseminen, itsellani ainakin ajoittain, on mahtavuutta.
Olen unessa ja tiedän olevani unessa ja sen vuoksi voin lentää minne vahansa unessa ja tehdä mitä vaan.
"et voi hallita uniasi" on ahdasmielisten idioottien paskanjauhantaa!!!

Ja jotta kaikille "oudon" kieltäjille ei taas jäisi epäselväksi, kyseessä on aivan normaali ilmiö, eikä mikään kusetus....jos ette osaa...well sorry...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni

"Selkounet ovat siis kokeellisesti tutkittava luonnollinen ilmiö, eivätkä siksi kuulu parapsykologian piiriin, kuten usein virheellisesti luullaan. Itse asiassa osa parapsykologisena pidetyistä ilmiöistä voi selittyä selkounenomaisilla kokemuksilla, joissa henkilö on tajuissaan ja kokee unimaailman hyvin todentuntuiseksi mutta ei ymmärrä olevansa unessa."

Vierailija

Itsellenihän selkounet on sen verran tylsiä = Kun selkouni tulee yleensä paljon muuta tee kun perseilen kotonani ja sitten menen ehkä panemaan naapurin muijaa Pointti on se anyway että normiunet on paljon mielenkiintoisempia noin tarinamoodiltaan. Muutenkin selkounia on sen verran haastava nähdä että kuka niitä jaksaa alkaa yrittelemeen/harjoittelemaan. Normi-unia on helppo nähdä ja niitä nyt muistuu mieleen muutenkin ilman harjoitteluakin, ei sillä että niitäkään jaksaisi sen ihmeemmin alkamaan muistelemaan.

Mutt huvinsa kullakin.

Ja mitä ketjun aiheeseen tulee niin todnäköisintä että uni jatkuu heräämisen jälkeen on että jos sattumoisin jostain syystä heräät rem vaiheessa, tai ainakin näin voisin olettaa koska kun menet takaisin nukkumaan nukahtanet varsin nopeasti?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat