Apua! Samanlaiset vaatteet!

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Lapsena naureskelin pilakuville, joissa naisten kauhukokemukseksi esitettiin se, että juhlissa tmv. tilaisuuksissa kahdella naisella oli samanlainen puku. Hieman myöhemmin tämä kaavailu toteutui kohdallani useaan kertaan ... ja enkös minä ollut näistä tekstiilikaksosista tai -monikoista aina se vaatimattomimman näköinen ja lihavin!
Nykyään vaatetarjonta on runsasta ja vaihtelevaa; mm. kirpputoreilta nuukailijakin löytää yksilöllisiä pukimia. Melko harvoin siis havaitsen, että joku muu pukeutuu samalla tavoin kuin minä - urheilutilanteita lukuunottamatta.

Mutta ihan juuri äsken näin tapahtui: julkisessa tietokoneenkäyttötilassa istuu minua vastapäätä ihminen, jolla on yllään tismalleen samanlainen talvitakki kuin tänään käyttämäni. (Minun rotsini roikkuu naulakossa, joten ajankohtainen tekstiilikaksoseni ei voi havaita minusta samaa kuin minä havaitsen hänestä.)
Jäänkin miettimään, miten todennäköistä nykyään on, että kaksi presiis samanlaiseen takkiin, villapaitaan tmv. suureen vaatekappaseeseen pukeutunutta ihmistä sattuu samaan huoneeseen, johon mahtuu parisenkymmentä henkilöä...

Kommentit (10)

Vierailija

Jos rotsisi on vuodelta nakki, kirpparilöytö sekä olet sen erikoiseksi tuunannut ja silti vastapäisellä kaverilla oli samanlainen - no, minä lottoaisin lauantaina.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
Piru Naiseksi

Jäänkin miettimään, miten todennäköistä nykyään on, että kaksi presiis samanlaiseen takkiin, villapaitaan tmv. suureen vaatekappaseeseen pukeutunutta ihmistä sattuu samaan huoneeseen, johon mahtuu parisenkymmentä henkilöä...

Armeija-aikana näin kävi useinkin . Ymmärrän toki naisten tuskan tässä asiassa, erityisesti juhlavimmissa tilaisuuksissa.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Koska naiset ostavat vaatteensa samoista kaupoista ja päivittävät vaatevarastonsa jostain minulle käsittämättömäksi jääneestä syystä neljännesvuosittain, pitäisin aika suurena ihmeenä etteikö vähintään 1:10 suhteella naisista olisi samat rytkyt niskassaan.
Sinällään asia ei harmita, paitsi että häviävän pieneksi vähemmistöksi jäävät uniikkitapaukset ovat ainoita joilla on vesirajaan yltävä minihame tms. muuta vastaavaa.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Avaus siinä määrin epämääräinen että mahdoton arvioida todennäköisyyksiä. Jos vähänkin seuraa muotia/trendejä tai koittaa muuten vaan olla olla coolisti "omaperäinen", takuuvarmasti törmää samiksiin.

Ekologisesti ja ekonomisesti fiksua voisi olla Star Trek-tyylinen yhtenäinen trikooyhteiskunta. Säästyisi samalla moni ihminen (=nainen) sinällään turhilta ja kalliilta mielenterveysongelmilta.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Ostan vaatteeni enimmäkseen kirpputoreilta, joten yleensä ryntteeni eivät ole sitä viimeisintä kansanmuotia. Ilmeisesti kuitenkin mm. toimivia ja kohtuuhinnoin sarjatuotantona valmistettavia takkimalleja on rajattu määrä. Sama pätee värivalikoimaan. Miesten yleisesti käyttämät ulkovaatemallit taitavat olla vieläkin enemmän kloonattuja kuin naisten suosimat suojat kylmyyttä vastaan.
Tästä vaatteiden samanlaisuudesta voi koitua suorastaan käytännön ongelma silloin, kun jokaisen tulee poimia omansa naulakkoon jätettyjen vaatteiden suuresta joukosta.
Mutta vaatteet - ja jalkineetkin - voi tuunata käyttäjänsä näköiseksi. Käsityölehdissäkin ohjeistetaan toisinaan tähän puuhaan. Minua vähän ihmetyttää se, että näköjään sittenkin melko harva meistä muuntaa pukimiaan. On toki mahdollista, että hienovaraisesti yksilöllistettyyn valmisvaatteeseen ei tule kiinnittäneeksi huomiota - tai vaatteiden tuunaus ei saa samanlaista (julkista) huomiota esimerkiksi autojen muokkaus.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Anoppi teetti mallimestarilla itselleen hameen muutama vuosi sitten, sukujuhlaa varten. Juhlatilassa sitten kun oltiin, niin sattumalta olohuoneen verhoissa oli ihan sama väritys ja kuviointi kuin anopin hameessa... Voi sitä vaivaantuneisuutta juhlaväen keskuudessa. Jos löydän jostain tilaisuudesta ottamani valokuvan niin lisään tänne.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Uusimmat

Suosituimmat