Windowsin haittaohjelmien poistotyökalu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli otsikon mukaisen päivityksen kone halusi asentaa, ja niin tehtiinkin. Ajattelin sitten kokeeksi ajaa kyseisen ohjelman, mutta... ei löydy niin mistään. Tutkin koneen ohjeita ja googletin. Kaikissa sama juttu: asenna tämä ja blaa blaa. Mutta ei vastausta siihen, mitä haluan tietää: miten helvetissä sitä käytetään ja mistä? Vai onko se joku automaattinen juttu?

Edit: muutama hakutulos johti keskustelufoorumeille, joissa muutkin ovat ihmetelleet samaa asiaa. Ja vastauksina aina pelkkää viisastelua.

Kommentit (15)

Vierailija
-PP74-
Asenna ccleaner.

Ccleaner on asennettu, kiitos vain. Mutta eikö kukaan tosiaankaan tiedä, miten tuo Windowsin ohjelma toimii?

Vierailija

mikkisoftan oma. toimii automaagisesti. ei tarvitse itse tehdä mitn.
aina kun tulee päivitetty versio niin se pitää asentaa päivitysten mukana..
muuten automaaginen.

Vierailija

Minulle windowssin oma haittaohjelmien poistosovellus on uusi juttu, en ollut kuullutkaan.

Netissä vain nähnyt paljon troijalaisia ja muita haitta/mainosohjelmia jotka windows nimellä yrittävät päästä koneelle. Maku kysymys, miksi käyttää heidän apuohjelmia, kun poikkeuksetta parempaa saa ilmaiseksi.

Start \ Control Panel \ All Control Panel Items \ Administrative Tools, sisältää paljon leluja, joita kannattaa surffailla läpi jos mielenkiintoa löytyy.

Mua jotenkin nyppii, että tiede ja tekniikka osasto täyttyy näistä perus PC kysymyksistä. Ei sillä että maailmasta loppuisi serveritila, mutta hakeminen foorumilta hankaloituu. Tosin itse olen ihan yhtä paha torvelo.

Paikka jossa on tietotekniikka-alan mukavia auttajia:
http://murobbs.plaza.fi/ongelmat/
http://murobbs.plaza.fi/rauta/

Vierailija
-PP74-
Asenna ccleaner.

CCleaner EI ole haittaohjelmien poistosofta, siivoaa vain Windows "X" -versioista turhia tiedostonjämia plus siivoaa rekisteriä, aika kevyellä kädellä.. Sinällään käyttökelpoinen softa XP' ja Win7 taviskäyttäjälle". Silloin tällöin esmes. 1 x kk ajettavaksi.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
Fëanor
Eli otsikon mukaisen päivityksen kone halusi asentaa, ja niin tehtiinkin. Ajattelin sitten kokeeksi ajaa kyseisen ohjelman, mutta... ei löydy niin mistään. Tutkin koneen ohjeita ja googletin. Kaikissa sama juttu: asenna tämä ja blaa blaa. Mutta ei vastausta siihen, mitä haluan tietää: miten helvetissä sitä käytetään ja mistä? Vai onko se joku automaattinen juttu?

Edit: muutama hakutulos johti keskustelufoorumeille, joissa muutkin ovat ihmetelleet samaa asiaa. Ja vastauksina aina pelkkää viisastelua.

Se päivityksen mukana tuleva kuukausittainen haittaohjelmien poistotyökalu on sellainen, että se skannaa koneen niitä päivityksiä asennettaessa ja se on sitten siinä.
Eli joka kuukausi tulee uusi automaattinen poistotyökalu, joka skannaa asennuksen yhteydessä etsien muutamia Microsoftin mielestä vahingollisia pöpöjä.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010
Devil
Lähtiskö helpommin vaikka silleen, jos kirjottas: Start/Run -> MRT [enter] ja nekstiä ja siitä sitte?

Minun offtopic-kikkani:

Josta palkkioksi varmaan saan runsasta kiitosta?

>Pistää ubuntun asennuslevyn tai -tikun koneeseen ja antaa Wininhotuksen mennä sileeksi, niin pääse kerralla haittaohjelmista.

Jos ei muuta, niin neljään koneeseen kuudesta, kuten minulla, niin ei kulu enää kaikki uni-, eikä vapaa-aika raastavaan bittinikkarointiin.

On myönnettävä, että en osaa vielä kymmenesosaakaan tehdä jutuista Liinuksilla, mitä Wininhotuksella, mutta kun hyötysoftat menee koko ajan nettiin, ja niitä käytetään etänä millä os.llä tahansa, homma helpottuu joka vuosi.

- Ubi bene, ibi patria -

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005
ovolo
Se päivityksen mukana tuleva kuukausittainen haittaohjelmien poistotyökalu on sellainen, että se skannaa koneen niitä päivityksiä asennettaessa ja se on sitten siinä.
Eli joka kuukausi tulee uusi automaattinen poistotyökalu, joka skannaa asennuksen yhteydessä etsien muutamia Microsoftin mielestä vahingollisia pöpöjä.

No varmaankin näin, mutta sen pystyy ajamaan halutessaan myös itse, kuten tuossa aiemmin jo kirjoitin. Microsoftin mielestä vahingolliset pöpöt sisältävät muun muassa rootkittejä.

X

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005
Pacanus Rusticanus

Minun offtopic-kikkani:

>Pistää ubuntun asennuslevyn...

Kysyttiinkö tässä ubuntun asentamisesta mitään?
Onkohan se autopalstoillakin sama juttu? Jos joku vaikka kysyy, että miten Taunukseen vaihdetaan jakopäänhihna, ni onko siellä vastaus aina että taunus on ihan paska, pistä paalaimeen ja osta tilalle ennemmin vaikka Subaru.

X

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
Devil
Pacanus Rusticanus

Minun offtopic-kikkani:

>Pistää ubuntun asennuslevyn...

Kysyttiinkö tässä ubuntun asentamisesta mitään?
Onkohan se autopalstoillakin sama juttu? Jos joku vaikka kysyy, että miten Taunukseen vaihdetaan jakopäänhihna, ni onko siellä vastaus aina että taunus on ihan paska, pistä paalaimeen ja osta tilalle ennemmin vaikka Subaru.

Mutta niinhän pitääkin tehdä: Hankkiutua eroon foordiloista ja ranskalaisista ja korvata ne nelivetoisilla. Ei vintoosassakaan mitään järkeä ole kun kerran tarjolla on toimiviakin käyttiksiä

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Miksei Pacanus jo hanki Mäkkiä?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Uusimmat

Suosituimmat